škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2014 octavia dsg araçta 2.ve 3. viteste yavaşlarken yığılma

cnrndm · 32 · 15269

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Aynı durum ben de de oluyor ama genelde yokuslarda olusuyor devir 1000 lere kadar dusuyor gaz verince vites dusuyor. Belki sakın kullanım sonrası hafızadan dsg ona gore ayarlama yapıyor


Çevrimdışı kdr38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
bu resetleme işi nasıl oluyor acaba bu yığılma bendede oluyor özellikle yokuş aşagı giderken...


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kdr38;503346
bu resetleme işi nasıl oluyor acaba bu yığılma bendede oluyor özellikle yokuş aşagı giderken...
yokuş aşağı giderken yığılma olması normal çünkü vites düşürüyor ve motor freni yaptırıyor. tüm araçlarda olduğunu ve normal olduğunu varsayıyorum.


Çevrimdışı kdr38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
bu resetleme işi nasıl nasıl yapılıyor....


Çevrimdışı utasdemir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kdr38;503438
bu resetleme işi nasıl nasıl yapılıyor....


Kusura bakmayın ama konunun 3. mesajına bakarsanız görürsünüz...


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
dün akşam restleme olayını dendim ve sonrasında yaklaşık 25 km yol yaptım ama hiçbir değişiklik olmadı.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;503447
dün akşam restleme olayını dendim ve sonrasında yaklaşık 25 km yol yaptım ama hiçbir değişiklik olmadı.
Tek çare servise göstermek kaldı o zaman.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
60km/s hızla ilerlerken gazı tamamen bırakırsanız sistem zaten akıp giden aracın motoruna yakıt sevkini tamamen kesene kadar. Yalnız bu belirli bir devre kadardır. Üreticinin tercihlerine ve/veya ayarlamalarına göre ortalama olarak 1000d/d ilâ 1200d/d aralığında tekrar yakıt sevkini başlatır. Sizin belirttiğiniz devirlerde bu kısımlara denk geliyor. Bana kalırsa tam o andaki yakıt sevkinde bir problem var ve bence serviste arıza kodu almakla başlayın işe.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı ekin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Yığılma benim aracımda da yaklaşık 6-7 aydır var daha önce böyle bir sorun yoktu. Özellikle yokuşta oluyor 2. ve nadiren 3. viteste oluyor.
Önceleri bende vites değişirken sarsıntı oluyor diye düşünüp DSG arızası sebebiyle servise çok gittim geldim fakat şimdi anladımki o anda vites değişmiyor bazen 2-3 sn. sonra veya öncesinde vites değiştiği için vites değişmesi sancılı oluyor zannediyordum. Şimdi viteste hiçbir değişiklik yok iken bu sarsıntının yaşandığını gözlemledim.

Serviste bu konuda destek almak çok zor diye düşünüyorum çünkü her zaman yaşanan bir sorun değil.
Genelde usta sürerken yaşansa da sıralama şu şekilde ilerliyor;
- Cihaza takalım bakalım (cihaz herhangi bir hata göstermez)...
- Yakıtı bi değiştirin sonra tekrar gelin bakalım...
- Bu araçlar otomatik ama içerde aslında manuel bir sistem var hani nasıl düz vites arabada ayağını gazdan çekersin bir yığılma olur işte bunlarda aynı şey aslında...

Bu sorunla ilgili belki başlıktada olduğu gibi DSG üzerine yoğunlaşıyoruz hep çok arabadan anlamam ama sorun tamamen DSG den bağımsız yakıt besleme veya motor ile olabilir. Tüm VAG grubunda serviste DSG ile başlayan cümleler kurulduğunda genelde servis savunma mekanizması işleme giriyor. Yeni nesil DSG lerde sorun olmadığı belirtiliyor. Bu problemide DSG ile alakalı düşündüğümüzden servisin dikkatini sorunun asıl kaynağına yöneltemiyor olabiliriz.

Bu arada bazı arkadaşlar hala motor freni, vites küçültme vs. yazmış evet doğrudur böyle bir kavramda var ancak bu sorun motor freni, devir düşürme vs. ile ilgili değil. Çünkü o anda viteste herhangi bir değişiklik veya gazdan ayağı çekip motora yüklenme gibi bir durum yaşanmıyor.

Konuyu okuyana kadar normaldir diyip üstüne çok düşmemiştim ancak bu kadar kişide olduğunu görünce ve genelde daha önce hiç olmayıp 10.000 km. üstünde çıkınca bir problem olduğu aşikar. Bakım için gittiğimde serviste bu konuyu dile getireceğim.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ekin;512238
Yığılma benim aracımda da yaklaşık 6-7 aydır var daha önce böyle bir sorun yoktu. Özellikle yokuşta oluyor 2. ve nadiren 3. viteste oluyor.
Önceleri bende vites değişirken sarsıntı oluyor diye düşünüp DSG arızası sebebiyle servise çok gittim geldim fakat şimdi anladımki o anda vites değişmiyor bazen 2-3 sn. sonra veya öncesinde vites değiştiği için vites değişmesi sancılı oluyor zannediyordum. Şimdi viteste hiçbir değişiklik yok iken bu sarsıntının yaşandığını gözlemledim.

Serviste bu konuda destek almak çok zor diye düşünüyorum çünkü her zaman yaşanan bir sorun değil.
Genelde usta sürerken yaşansa da sıralama şu şekilde ilerliyor;
- Cihaza takalım bakalım (cihaz herhangi bir hata göstermez)...
- Yakıtı bi değiştirin sonra tekrar gelin bakalım...
- Bu araçlar otomatik ama içerde aslında manuel bir sistem var hani nasıl düz vites arabada ayağını gazdan çekersin bir yığılma olur işte bunlarda aynı şey aslında...

Bu sorunla ilgili belki başlıktada olduğu gibi DSG üzerine yoğunlaşıyoruz hep çok arabadan anlamam ama sorun tamamen DSG den bağımsız yakıt besleme veya motor ile olabilir. Tüm VAG grubunda serviste DSG ile başlayan cümleler kurulduğunda genelde servis savunma mekanizması işleme giriyor. Yeni nesil DSG lerde sorun olmadığı belirtiliyor. Bu problemide DSG ile alakalı düşündüğümüzden servisin dikkatini sorunun asıl kaynağına yöneltemiyor olabiliriz.

Bu arada bazı arkadaşlar hala motor freni, vites küçültme vs. yazmış evet doğrudur böyle bir kavramda var ancak bu sorun motor freni, devir düşürme vs. ile ilgili değil. Çünkü o anda viteste herhangi bir değişiklik veya gazdan ayağı çekip motora yüklenme gibi bir durum yaşanmıyor.

Konuyu okuyana kadar normaldir diyip üstüne çok düşmemiştim ancak bu kadar kişide olduğunu görünce ve genelde daha önce hiç olmayıp 10.000 km. üstünde çıkınca bir problem olduğu aşikar. Bakım için gittiğimde serviste bu konuyu dile getireceğim.


ben yurtdışı forumlarda da araştırdım bu 2 den 3 e geçerkenki titreme 7 vitesli DSG lerde var. kimisi farkediyor, kimisi etmiyor. özellikle hafif rampa olan yerlerde ve gaza abanmadığımda titreme bariz hissediliyor. yabancılar da çözüm aramış hatta bu yüzden DSG değiştiren olmuş ama değişen birşey olmamış.

aracın herhangi bir tarafına zarar vermiyorsa kabullenmekten başka çaremiz yok gibi görünüyor.


Çevrimdışı ekin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Bendeki sorun 2 den 3 e geçerken titreme değil (konununda bu olduğunu düşünmüştüm.) 2. ve/veya 3. viteste iken aracın yığılması, titreyerek vites değiştirir gibi tepki vermesi. Ben bu olayın DSG ile bir ilgisi olduğunu düşünüyorum çünkü o anda hiçbir vites aktivitesi yaşanmıyor. Belki şu olabilir ; o anda vites değişiyordur (hemde titreyerek) fakat ekranda vites numarası değişmesi gecikiyor olabilir. Olay yaşandığında vites ekranında vites numarası değişirken hiç tepki vermiyor ise bir önceki hareketin geç kalınmış değişikliği olabilir gözlemlemek lazım. Ama yinede bence DSG ile ilgisi yok. Yakıt dönüşüm vs.  İle ilgilidir.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bana mekatronik arızası gibi geldi.  Yazılım da olmadığını varsayarak..


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
ben birıkı dısarıdan da ustaya götürdüm ankarada banaıksıde .net biçimde özellikle cok yokuslu sehırlerde abkarra gibi araclar yokusta vites dsğişimi öncesi hızı korumak iöin deviri bornalın bıraz uzerıne gecırıp aracı obe atma eğilimine girer bu esnadada kuru kavrana sureklı baskıda oldugu için zorlu gecır olur. başlarda baskı balata yenı oldugu için hossedılmeyen bu durum baskı balatanın yıpranmaya başlaması ile sıkıstırma zamanı yzayacagından daha uzun surede vites dsğişimine yol acar duz yolda farketmezken eğimli yolda yığılma dşye tarıflenen olay olusur. ki zamanla aracların yokusta gerı kacma olayıda buna paralel gelişir. durumun dag ile alakası azdır. ek olarak sakın kullanan kısılerde fuzzylogic yavas gecıse alıstıgı için mekatronık yavas hareket eder kabılıyet azlıgjndan zıyade kullanım alışkanlığından.  birde vites mekanıznaaı arızası var ki zaten gata ekranı cıkıyor bu durumda zaten komut gönderen mekanıznada sorun oluşur.  bizim sadece vites olarak gördüğümüz şeyin cok daha farklı konularda arızası var. bu yuzden servislere dag arızası diye gidenleri servis zaten birşey bilmediğini anlıyor ve ilk iş yakıtı değiştirmeye yonlendiriyor. heleki arac 60000 km gecmişse motor eskımesı diye yolluyor. biraz arastırılsa yakıt akısmetresının bile yıgılma yapabıldıgını görsek adamlar karsında muma döner herseye bakarlar


Çevrimdışı keyifci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;614481
ben birıkı dısarıdan da ustaya götürdüm ankarada banaıksıde .net biçimde özellikle cok yokuslu sehırlerde abkarra gibi araclar yokusta vites dsğişimi öncesi hızı korumak iöin deviri bornalın bıraz uzerıne gecırıp aracı obe atma eğilimine girer bu esnadada kuru kavrana sureklı baskıda oldugu için zorlu gecır olur. başlarda baskı balata yenı oldugu için hossedılmeyen bu durum baskı balatanın yıpranmaya başlaması ile sıkıstırma zamanı yzayacagından daha uzun surede vites dsğişimine yol acar duz yolda farketmezken eğimli yolda yığılma dşye tarıflenen olay olusur. ki zamanla aracların yokusta gerı kacma olayıda buna paralel gelişir. durumun dag ile alakası azdır. ek olarak sakın kullanan kısılerde fuzzylogic yavas gecıse alıstıgı için mekatronık yavas hareket eder kabılıyet azlıgjndan zıyade kullanım alışkanlığından.  birde vites mekanıznaaı arızası var ki zaten gata ekranı cıkıyor bu durumda zaten komut gönderen mekanıznada sorun oluşur.  bizim sadece vites olarak gördüğümüz şeyin cok daha farklı konularda arızası var. bu yuzden servislere dag arızası diye gidenleri servis zaten birşey bilmediğini anlıyor ve ilk iş yakıtı değiştirmeye yonlendiriyor. heleki arac 60000 km gecmişse motor eskımesı diye yolluyor. biraz arastırılsa yakıt akısmetresının bile yıgılma yapabıldıgını görsek adamlar karsında muma döner herseye bakarlar


Öncelikle yazıyı anlamaya çalıştım bundan dolayı konuya odaklanamadim .Ama en azindan servis dışında bir ustanın gorup yorum yapması güzel olmuş.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;614481
ben birıkı dısarıdan da ustaya götürdüm ankarada banaıksıde .net biçimde özellikle cok yokuslu sehırlerde abkarra gibi araclar yokusta vites dsğişimi öncesi hızı korumak iöin deviri bornalın bıraz uzerıne gecırıp aracı obe atma eğilimine girer bu esnadada kuru kavrana sureklı baskıda oldugu için zorlu gecır olur. başlarda baskı balata yenı oldugu için hossedılmeyen bu durum baskı balatanın yıpranmaya başlaması ile sıkıstırma zamanı yzayacagından daha uzun surede vites dsğişimine yol acar duz yolda farketmezken eğimli yolda yığılma dşye tarıflenen olay olusur. ki zamanla aracların yokusta gerı kacma olayıda buna paralel gelişir. durumun dag ile alakası azdır. ek olarak sakın kullanan kısılerde fuzzylogic yavas gecıse alıstıgı için mekatronık yavas hareket eder kabılıyet azlıgjndan zıyade kullanım alışkanlığından.  birde vites mekanıznaaı arızası var ki zaten gata ekranı cıkıyor bu durumda zaten komut gönderen mekanıznada sorun oluşur.  bizim sadece vites olarak gördüğümüz şeyin cok daha farklı konularda arızası var. bu yuzden servislere dag arızası diye gidenleri servis zaten birşey bilmediğini anlıyor ve ilk iş yakıtı değiştirmeye yonlendiriyor. heleki arac 60000 km gecmişse motor eskımesı diye yolluyor. biraz arastırılsa yakıt akısmetresının bile yıgılma yapabıldıgını görsek adamlar karsında muma döner herseye bakarlar

Hani diyecemki re*******idemi böyle yaziyorsun, oda kalmadiki artik. :-))