škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ticari taksi

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serdar1985

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ticari de kullanmak üzere 2012 veya 13 model 1.6tdi manuel superb almayı düşunuyorum. Kafamda bakım masraflari ile ilgili bazı soru işaretleri var.şu an kullandığim araç 2011 albea mjet 2011 mayıs 29 dan beri sıfır alınıp ticari de kullanildi 265k km ye geldi.Superb de yaklaşik bu oranda km yapıcaği varsayilirsa ve tabi ki sanayi bakımli olacak, aklıma gelen;
- baskı balata ömrü ve maliyeti parca fiyat olarak internetten 500tl civarı buldum ama emin degilim

-şanzimanın kronik sıkintısı var mıdir

-motor vw nin her aracında kullandıgi motor yedek parça sikintisi olmaz ama diğer dizellerle karşilaştirilirsa periyodik bakim farkettirirmi fiyat olarak?

-turbo ve enjektör ömrü?

-yüuyen aksam? Örneğin albea nın sürekli bi taraflarından ses geliyor tabi bu araba kadar yol kaynaklı bi sorun ama superb in daha dayanıkli olacağinı tahmin ediyorum ilerleyen km'lerde ses problemi yasayan oldu mu

-fren balataları ağir bir araç olduğn dur kalkta çok balata yiyec3ktir tahmini 4 balata ve diskin ömrü sakin kullanimda kaç km dir
- far, elegance donanimda bi xenon var zannedersem bunların ömrünu biliyormusunuz albea da 6 ayda bir ampul değistiriyoruz 3-4 ayda vir oark ampulu superb de durum nedir maliyet olarak
şimdilik bunlar aklima geleen olursa yazarım cok tesekkurler iyi forumlar

-


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı serdar1985

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodaizm;503878
Daha önce başka bir  forumda taksi skodalar  ile ilgili konu. 2013 ben açmıştım.
http://www.skodam.com/genel-sohbet-paylasim/skoda-taksiler-t31734.html?hilit=%20tekirda%C4%9F


Eline sağlık arkadasim uye olmadan önce okumuştum konunu ama benim merak ettiklerim biraz daha teknik sahip olan arkadaslarin açtiği konularda araclar genellikle yeni km yapmamıs veya yilda 15-20k gibi dusuk km ceviren aaraçlar bizim yıllik 70-80k arası oynadigi için uzun vade sorun ve bakimlarini merak ediyorum


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
En güzeli bu araçları taksi olarak kullananlara sormak. Tekirdağ yolu gözüktü gibi. Belki bu konuda sponsor Yüncüler gereken teknik cevabı verir.


Çevrimdışı serdar1985

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Sahsi fikrimdir.

Bence octi ticari icin daha uygun olur. Superb biraz lüks kacar. Ancak ben birde sunu dusunurum ticari taksi musteri odakli olsada aslinda icinde en cok surucusu vakit gecirir ve bence onun rahati daha onemlidir .

. Kullanimda bakim masraflari ozellikle ticari icin onemli olan yuruyen sistem ve aktarma organlari bakimi normal kullanicalarin verecegi cevaplar aslinda sizi cok tatmin etmez. Ama artik guncel teknolojiye sahip tum araclarin baski balata yag ve filtre bakimlari uc asagi bes yukari ayni hesap. Tek fark siz daha sik bakim yaptirmak zorundasiniz.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Akıl işi değil, superb den taxi olmaz... Şahinin yaktığı benzini hesap edip lpg takan takside superb in balatası, filtresi verem eder.yan sanayi ucuz parçayla araba 2 senede hurda olur.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Yerinden yerine gore degisir kimi taksinin musterisi kodomansa superb iyi tercih olabilir. Yuruyen aksami biraz maliyetli olur. Onun disindakiler standart 1.6 tdi nihayetinde.


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Kesinlikle yap,
Öncelikle böyle arablar taksi için prestij dir ve boş gezmessin müşterin her zaman olur.

Maltepede 2015 passat var ve acayip karzima dolaşıyor,kendisinin numarasını aldım havalimanına onla gideceğim.Bunun gibi özel müşteriniznbol olur.

Teknik kısım içinse

Normal manuel şanzıman bir sıkıntı çıkartmaz ama baskı balata kaç binde değiştirir bilmiyorum.

Bi zenon varlar normal farlardan daha dayanıklıdır.

Turbosu normal bir kullanıcı için sağlamdır,takside normal kullanıcı sayılır sonucunda piste çıkmıcaksınız

180-200.000 km civarı sorunsuz bir turbo ömrü çok rahat sunar üstü sizin kullanımınıza bağlı.


Çevrimdışı serdar1985

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için çok teşekkurler. Ilk önceliğim tabii ki kendi rahatim gunümün yaridan fazlası arabanın içinde geçiyor. Dayniklilik degerlendirmesi için soyle dusunurum hep iyi mal iyi para yani bi superb veya oktavia albea dan daha dayanikli olmali daha iyi bi suspansiyon olmali atiyorum kapilari daha saglamdir 6 ayda bir kapinin biti ariza cikarmaz veya yavasça cektigin kapinin cami suratina patlamaz yasanmiş seyler bunlar lukse kaçtiginin farkindayim zaten bu yuzden istiyorum fakat ornegin albeanin 100k km ye kadar bakimi arizasi bana 5000 liraya patladiysa daha iyi bi aracin ki 7000 liraya patlasin ama 10000 olmasin yani


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Çok masraf çıkarmaz.  Taksi için Octavia daha uygun gibi.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
1.6 Tdı motor sizi üzmez tabi bakımlarını kaliteli parçalarla yaparsanız.Tutupta sanayideki fujı filtreyi ne olduğu belirsin filtre markalarını kullanırsanız kısa sürede iyi masraflar açacaktır o konuda kuşkunuz olmasın iyi mal iyi bakım ister.

Baskı balatadan korkmayın en az 80 bin rahat gider büyük bi maliyet değil zaten albea ile arasında 200 tl anca oynar.

Bi-xenon farkları düzgün kullanırsanız uzun süre sıkıntı çıkarmaz.(Marş basmadan yakıp sonra marş basarsanız kısa sürede elinize alırsınız)

Yağ bakımları düzenli olarak yapıldıktan sonra kaliteli yağ kullanıldıktan sonra sıkıntı yaşamazsınız turbodan.Enjektör olarak birey diyemeyeceğim pek bir bilgim yok.

Bu araçlarda DPF vardır ucuz buldum diye her yerden yakıt alırsanız güzel masraf açar..

Yürüyen aksan albeaya göre daha sağlam ve dayanıklıdır tabi kullanın kişi gavur malı gibi davranırsa albeadan çok bi farkı olmaz

Orijinal disk ve balatalar uzunca süre götürür tahmini 2 balatada 1 disk yer.Bu arada parça fiyatları disk ve balatada nerdeyse albeanın 2 katıdır bunuda unutmayın.


Başka sorularınız varsa yardımcı oluruz


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Beş yıldan beri octavia 1.9 TDI kullanıyorum. Şimdiye kadar bir tek klima motoru yüksek hızda devreye sokup çıkardığımdan( Benim hatam)  bozuldu; onu da garantiden değiştiler. Rutin bakım ( filtre, yağ. fren balatası vs.) harici masraf çıkarmadı. Araç 100.000 e yaklaşmakta ve 2007 model.
Araç tek kişinin veya itinalı kullananların elinde  pek yıpranmaz.


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Bu arada yeni 1.6 TDI yakıt seçer. Arkadaşlar da belirtmiş. Özen gösterilmeli alınan yakıta. Yoksa enjektörler sorun çıkarabilir.


Çevrimdışı serdar1985

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Aslinda balata disk onemli bi gider kalemi ve ağirlik bunda onemli bi etken ki 1500 kg civari bir araç superb oktavia mantik olarak daha iyi duruyor ama gonul superb diyor hayirlisi