Selamlar, uzun suren arastirmalardan sonra AVEK deki kirmizi vRS uzerinde karar verdim ve aracimi bugun teslim aldim. Gun icerisinde de 50 km'den fazla bir yolculuk deneyimim oldu.
Ilk tespitlerim soyle:
Olumlular:** Arac hizlanmasi ve frenaj dozlamasi cok guzel. vRS logosunu hakediyor.
** Suspansiyonlar sert ancak kutuk gibi degil. En cok bu noktadan endiseleniyordum. Mevcut kullandigimiz VW Golf 7 Dsg Tsi'dan sadece bir tik sert. Onu da makul karsiliyorum. Konfor acisindan buyuk bir sorun ile karsilasmadim.
** Start - stop ozelligi mukemmel calisiyor, sessiz ve hissettirmiyor.
** Motor sesi yok denecek kadar az seviyede kabin icerisine giriyor. Yalitimi cok iyi yapmislar.
** Kabin ici kalite algisi yuksek, seviye neredeyse Golf 7 Highline kasayla esdeger. Benzer nitelikler var, yumusak plastik kullanilan yerler vs.
** Muzik sistemi, Bolero, verdigi ses olarak tatmin edici tiz ve bas seviyelerini iceriyor. Yuksek volume'lerde hoparlorlerde patlama yok. Bu acidan da cok memnun kaldim.
Olumsuzlar: ** Arac bekledigimden biraz daha fazla yol ve tekerlek sesi iceri aliyor. Bu 19'' lik 35 yanak lastiklerden de kaynaklaniyor olabilir. 0-60 km/s arasi hizlarda gurultu seviyesi fena degil. Ancak 100 km/s de 73 db ses seviyesi olctum ki buna 60-65 db seviyeleri icin makul diyebilirim. Ayni olcumu Golf 7 DSG'de de (17'' jant var) yapmayi dusunuyorum, ona gore daha net bir kiyaslama imkani olabilir.
** Yakit tuketimi ilk 50 kusur km icin fazla gibi, bugun neredeyse tum trafigi dur kalk modunda yaptim, yollar inanilmaz kalabalikti. Belki bu dur kalk nedeniyle deger bu sekilde olustu. Suandaki gosterge ortalama 9,5 lt/100 km. Teslim eden arkadas normal degerlere gelmesi icin 4 depo yakit tuketimi gerekecektir diye bilgi verdi
Simdilik goruslerim sicagi sicagina bu sekilde. Yine farkli bir deneyim olusursa buradan paylasiyor olurum. Arac disaridan hakikaten cok gosterisli duruyor ve farkini belli ediyor. Tum kaygilardan uzak, fiyat performans kalite oranina bakilarak, gonul rahatligi ile tercih edilebilir.
Iyi haftasonlari.