škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI Yeti

lrfan · 17 · 11247

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Suleyman;45768
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?

 
Aynen...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Suleyman;45768
Bu zincir benzinli araçlarda triger kayışınamı denk geliyor?

benzinli buda zaten :) evet, triger zinciri oluyor yamulmuyorsam :kiki:

benzinlidede olablir, dieseldede.

ama kayış daha performanslı olur diye biliyorum....



bir diğer dikkatimi çekende silindirlerin yanma boşlukları, bi garip geldi ama basıncı artırmak için yapılmış olabilir.
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2009, 12:49:57 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;45770
 
 
bir diğer dikkatimi çekende silindirlerin yanma boşlukları, bi garip geldi ama basıncı artırmak için yapılmış olabilir.

 
Pistondaki o şekil sanırım subap başlarına çarpmasını önlemek için piston başları oyuk şekilde yapılmış...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hocam yav ciddi buraya takarım ben şimdi :lol:

subab çarpmama olayı mantıklı, demek ki şöle düşünmüş, yanma boşluğunu 8V motorda (piston başına 2) tam boy yaparsam çok kompresyon kaybı olur ve bunu doldurmak için falza yakıt+hava çektireceğime, yani topu şişirip çok nefes tüketeceğime topu ufaltırım şişik olur demiş olabilir.

16V olsa fena olurmuş :D
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2009, 20:21:30 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Yeti' ye motorcuk koymuşlar :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
he unutmadan, 105 bg@5000 rpm ve 175 nm@1500 rpm güç üretiyor bu single egzantirik motoru, fenaaaa :hanz:

tek egzantrik oluşu benim şahsen kafamı karıştırabilir, gerçi 16V yapsan kapakda bol gelirdi buna yük olurdu muhtemelen ama biraz daha fazla yakıtla ağırlık performansa dönebilirdi. her neyse benden iyi düşündükleri kesin :)

ayrıca VW de 7 ileri DSG opsiyonu var. Skoda napar bilmiyorum.

birde dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama buji kablolarını harikulade çekmişler, yapanın elini öpmek lazım.

1.6 MPI'a elveda....


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
eski sisteme devam.eski 1.2 lerde zincirliydi buda aynı farketmemiş birşey...
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
'1.6 MPI'a elveda'
-------------------
:uve::uve::uve::uuu:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Piston tepelerindeki o boşluklar özel olarak dizayn edilirler. Görevleri ise silindirin emme sübabı açık hava alırken içerde türbülans olmasını sağlamaktır. Bu sayede hem hava-yakıt karışımı çok iyi derecede karışarak yüksek bir yanma oranı sağlanır;hem de silindire daha fazla hava alınıp volumetrik verimin artması ayrıca yanma sonucu oluşan eksoz gazlarının daha etkili bir şekilde atılması sağlanır.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mc pherson;46380
Piston tepelerindeki o boşluklar özel olarak dizayn edilirler. Görevleri ise silindirin emme sübabı açık hava alırken içerde türbülans olmasını sağlamaktır. Bu sayede hem hava-yakıt karışımı çok iyi derecede karışarak yüksek bir yanma oranı sağlanır;hem de silindire daha fazla hava alınıp volumetrik verimin artması ayrıca yanma sonucu oluşan eksoz gazlarının daha etkili bir şekilde atılması sağlanır.

eyvallah Abi, mühendisinden duymak güzel...  :)

peki bunun ayrıca hava+yakıt karışımının bujiye yakın olması, yani kıvılcım çakacak yerin etrafında olmasınında bi avantajı, yada böyle bi amacı olabilir mi?