škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia donanım karmaşası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Selamün aleyküm,

forumunuza yeni üye oldum. Bu da ilk mesajım olacak. 20-22 bin arası bütçe ile fabia almaya karar verdik. Elegance, sport ve special; bu donanımlardan birini düşünüyoruz. Aradaki farkları anlayamadım. Bilenleriniz varsa yazabilirler mi? Birde hangisini tavsiye edersiniz?


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Aleyküm selam. Forum kuralları gereği kendinizi tanıtan bir konu açmadan önce konu açamaz mesaj paylaşamazsınız. Konu adminler tarafından görüldüğü anda kilitlenecektir bilginize


Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Tanıtıyorum sayın admin kilitlemeyin lütfen


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Tavsiye derken tabii ki en dolusunu tavsiye ederiz... Elegance yani, bu paralara 2000-2004 arası temizi bulunabilir.donanımlar arası farkları forumda arama yaparak bulabilirsiniz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
bu konu ile ilgili bilgiler forumda mevcut, biraz araştırırsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. iyi forumlar...


Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Araştırdım ancak donanımda net bir ayrım yok sanırım fakat genelde en dolusu elegance öyle mi?


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Eevet elegance choice special olarak sıralanır.


Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Zaten elegance'ın döşemelerine tav olmuştum. Donanım olarak harika bu fabia'lar, çok beğendim. hayırlısı inşaAllah


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
kardeş elegance en dolusudur. Saydığın modellerin motorları  üstten çift egzantrikli atmosferik spor manifoltlu 101 hp dir ..



Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: serhat.yac;504943
Sanırım aynı motor polo 6n sportline kullanılmıştı. Çok öven duydum. Bu ilanlar için bir değerlendirme yapabilir misiniz?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-alan-hayrini-gorsun-203697314/detay?searchResultsViewPreference=std&showViewPreferences=true&hideSearchFilter=false

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-masrafsiz-101bg-elegance-203028715/detay?searchResultsViewPreference=std&showViewPreferences=true&hideSearchFilter=false



Bordo renkli olan daha modelli ancak yeşil olan daha donanımlı ,  araçlardan hangisi temizse onu alırdım, tabi ki yeşil fabia donanım konusunda 1 adım daha önde olurdu benim için ...


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;504944
Bordo renkli olan daha modelli ancak yeşil olan daha donanımlı ,  araçlardan hangisi temizse onu alırdım, tabi ki yeşil fabia donanım konusunda 1 adım daha önde olurdu benim için ...
Fabia kasalarını bilmem, ancak kırmızı olanın arka tamponu değiştirilmiş. Bagaj tabanında lastik veya halı ne varsa kaldırılmalı ve taban sacına bakılmalı.Aynı zamanda arka bagaj kilitinin bulunduğu boydan boya konsol ile sağ sol çamurlukların taban ile birleştiği yerlerde bulunan macunlara baktırılmalı.Tüm bu yerlerde çekiç izleri,atılan boya(Parlak yada pütürlü olmasından anlaşılır) kesik-kesik macun varmı yokmu? Tüm bunlar varsa, yedek lastiğin oturtuğu yatağın bagaj sacı ile birleştiği yere baktırın kasma-katlanma varmı? varsa arka tekerlek kulelerine bakın.Bazı araçlarda keçe ile kapalıdır kaldırın kasma izi (Bükülme) var mı?
Bakıyorum sadece donanıma bakıyorsunuz.2. elde önemli olan kasadır.Marş biyellerde çürük,kasada varsa darbe nereye kadar işlemiş? Önemli olan bunlar.Motor bitmişse yaptırırsınız, donanım eksikse tamamlarsanız ama kasa yamur yumur, 2-3 parça değişmişse sizi sürekli üzer, kaportadan anlamıyorsanız yandınız gitti, araç elinizde PATLAR. Örneğin arkadan araca giydirilmiş darbe bir şekilde arka kulelerde töleransı dışına taşıp kuleyi yamultmuşsa aks bilyalarını,amartisörleri ve takoz lastiklerini hatta helezonları,tekerlek kam açısı düzeltilemiyorsa ha babam lastik yer durursunuz.Bunlar aynen önden darbelilerde de aynen geçerlidir.Araç marş biyeli kapıları değişecek derece yandan darbe aldıysa o araca hiç yanaşmayın.Bırakın bu donanım önceliğini,Varsa klasik taban modeli hangisidir isimlerini bilmem kasa özellikle çok temizse (Darbesiz-boyasız-rötuş yada parça boya dışında) km modeline göre düşük yada  yıllık ortalaması 15.000 km geçmemiş yada yakın tercih edin. Yıllık ortalaması 18-20.000 km üstündeyse pek yanaşmayın, zaten 2. el araçların neden satılığa çıkartıldığını da bir düşünün. Model yükselme ve paraya ihtiyaç dışında mutlak vardır bir kerameti yada uyuzluğu. Donanım ise bunları gözden saklayan, gereksiz cilasıdır.
Bence 2.ilan daha cazip olabilir. Birde donanımı en yüksek, Motor 101 BG gerekçesiyle takılıp kalmayın. 101 BG motorları mutlaka iyi araştırın. Bu tip revize edilmiş sadece sıkıştırma oranı ve yazılımı değiştirilmiş motorlar, gücü ve kısmen yüksek torku yüksek devirlerde elde ederler.Bu ise şimdi teferruata girmeyeyim başta yağ eksiltme olmak üzere sıkıntılı motorlardır.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2015, 16:55:28 Gönderen: psonmez »


Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
2005 special'in göstergeleri ve ön tamponu makyajlı oluyor sanırım, 2001 elengance'tan eksiği nedir?


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;504944
Bordo renkli olan daha modelli ancak yeşil olan daha donanımlı ,  araçlardan hangisi temizse onu alırdım, tabi ki yeşil fabia donanım konusunda 1 adım daha önde olurdu benim için ...
Fabia kasalarını bilmem, ancak kırmızı olanın arka tamponu değiştirilmiş. Bagaj tabanında lastik veya halı ne varsa kaldırılmalı ve taban sacına bakılmalı.Aynı zamanda arka bagaj kilitinin bulunduğu boydan boya konsol ile sağ sol çamurlukların taban ile birleştiği yerlerde bulunan macunlara baktırılmalı.Tüm bu yerlerde çekiç izleri,atılan boya(Parlak yada pütürlü olmasından anlaşılır) kesik-kesik macun varmı yokmu? Tüm bunlar varsa, yedek lastiğin oturtuğu yatağın bagaj sacı ile birleştiği yere baktırın kasma-katlanma varmı? varsa arka tekerlek kulelerine bakın.Bazı araçlarda keçe ile kapalıdır kaldırın kasma izi (Bükülme) var mı?
Bakıyorum sadece donanıma bakıyorsunuz.2. elde önemli olan kasadır.Marş biyellerde çürük,kasada varsa darbe nereye kadar işlemiş? Önemli olan bunlar.Motor bitmişse yaptırısınız, donanım eksikse tamamlarsanız ama kasa yamur yumur veya 2-3 parça değişmişse sizi sürekli üzer, kaportadan anlamıyorsanız yandınız gitti, araç elinizde PATLAR. Örneğin arkadan araca giydirilmiş darbe bir şekilde arka kulelerde töleransı dışına taşıp kuleyi yamultmuşsa aks bilyalarını,amartisörleri ve takoz lastiklerini hatta helezonları,tekerlek kam açısı düzeltilemiyorsa ha babam lastik yer durursunuz.Bunlar aynen önden darbelilerde de aynen geçerlidir.Araç marş biyeli kapıları değişecek derece yandan darbe aldıysa o araca hiç yanaşmayın.Bırakın bu donanım önceliğini,Varsa klasik taban modeli hangisidir isimlerini bilmem kasa özellikle çok temizse (Darbesiz-boyasız-rötuş yada parça boya dışında) km modeline göre düşük yada  yıllık ortalaması 15.000 km geçmemiş yada yakın tercih edin. Yıllık ortalaması 18-20.000 km üstündeyse pek yanaşmayın, zaten 2. el araçların neden satılığa çıkartıldığını da bir düşünün. Model yükselme ve paraya ihtiyaç dışında mutlak vardır kerameti. Donanım ise bunun gereksiz cilasıdır.
Bence 2.ilan daha cazip olabilir. Birde donanımı en yüksek, Motor 101 BG gerekçesiyle takılıp kalmayın. 101 BG motorları mutlaka iyi araştırın. Bu tip revize edilmiş sadece sıkıştırma oranı ve yazılımı değiştirilmiş motorlar, gücü ve kısmen yüksek torku yüksek devirlerde elde ederler.Bu ise şimdi teferruata girmeyeyim başta yağ eksiltme olmak üzere sıkıntılı motorlardır.


Çevrimdışı serhat.yac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;504952
Fabia kasalarını bilmem, ancak kırmızı olanın arka tamponu değiştirilmiş. Bagaj tabanında lastik veya halı ne varsa kaldırılmalı ve taban sacına bakılmalı.Aynı zamanda arka bagaj kilitinin bulunduğu boydan boya konsol ile sağ sol çamurlukların taban ile birleştiği yerlerde bulunan macunlara baktırılmalı.Tüm bu yerlerde çekiç izleri,atılan boya(Parlak yada pütürlü olmasından anlaşılır) kesik-kesik macun varmı yokmu? Tüm bunlar varsa, yedek lastiğin oturtuğu yatağın bagaj sacı ile birleştiği yere baktırın kasma-katlanma varmı? varsa arka tekerlek kulelerine bakın.Bazı araçlarda keçe ile kapalıdır kaldırın kasma izi (Bükülme) var mı?
Bakıyorum sadece donanıma bakıyorsunuz.2. elde önemli olan kasadır.Marş biyellerde çürük,kasada varsa darbe nereye kadar işlemiş? Önemli olan bunlar.Motor bitmişse yaptırırsınız, donanım eksikse tamamlarsanız ama kasa yamur yumur, 2-3 parça değişmişse sizi sürekli üzer, kaportadan anlamıyorsanız yandınız gitti, araç elinizde PATLAR. Örneğin arkadan araca giydirilmiş darbe bir şekilde arka kulelerde töleransı dışına taşıp kuleyi yamultmuşsa aks bilyalarını,amartisörleri ve takoz lastiklerini hatta helezonları,tekerlek kam açısı düzeltilemiyorsa ha babam lastik yer durursunuz.Bunlar aynen önden darbelilerde de aynen geçerlidir.Araç marş biyeli kapıları değişecek derece yandan darbe aldıysa o araca hiç yanaşmayın.Bırakın bu donanım önceliğini,Varsa klasik taban modeli hangisidir isimlerini bilmem kasa özellikle çok temizse (Darbesiz-boyasız-rötuş yada parça boya dışında) km modeline göre düşük yada  yıllık ortalaması 15.000 km geçmemiş yada yakın tercih edin. Yıllık ortalaması 18-20.000 km üstündeyse pek yanaşmayın, zaten 2. el araçların neden satılığa çıkartıldığını da bir düşünün. Model yükselme ve paraya ihtiyaç dışında mutlak vardır kerameti. Donanım ise bunun gereksiz cilasıdır.
Bence 2.ilan daha cazip olabilir. Birde donanımı en yüksek, Motor 101 BG gerekçesiyle takılıp kalmayın. 101 BG motorları mutlaka iyi araştırın. Bu tip revize edilmiş sadece sıkıştırma oranı ve yazılımı değiştirilmiş motorlar, gücü ve kısmen yüksek torku yüksek devirlerde elde ederler.Bu ise şimdi teferruata girmeyeyim başta yağ eksiltme olmak üzere sıkıntılı motorlardır.


Polat abim doğrusu sizin kadar anlamam. niyetim bi arabayı gözüme kestirip, bakmaya gittiğimde ekspertize sokmak. Anlayan biriyle gitmek nispeten daha iyi olacaktır.

101lik motorları da biraz araştırdım, kullananlar dediğiniz gibi yağ eksiltmeyi söylüyorlar.