Bordo renkli olan daha modelli ancak yeşil olan daha donanımlı , araçlardan hangisi temizse onu alırdım, tabi ki yeşil fabia donanım konusunda 1 adım daha önde olurdu benim için ...
Fabia kasalarını bilmem, ancak kırmızı olanın arka tamponu değiştirilmiş. Bagaj tabanında lastik veya halı ne varsa kaldırılmalı ve taban sacına bakılmalı.Aynı zamanda arka bagaj kilitinin bulunduğu boydan boya konsol ile sağ sol çamurlukların taban ile birleştiği yerlerde bulunan macunlara baktırılmalı.Tüm bu yerlerde çekiç izleri,atılan boya(Parlak yada pütürlü olmasından anlaşılır) kesik-kesik macun varmı yokmu? Tüm bunlar varsa, yedek lastiğin oturtuğu yatağın bagaj sacı ile birleştiği yere baktırın kasma-katlanma varmı? varsa arka tekerlek kulelerine bakın.Bazı araçlarda keçe ile kapalıdır kaldırın kasma izi (Bükülme) var mı?
Bakıyorum sadece donanıma bakıyorsunuz.2. elde önemli olan kasadır.Marş biyellerde çürük,kasada varsa darbe nereye kadar işlemiş? Önemli olan bunlar.Motor bitmişse yaptırırsınız, donanım eksikse tamamlarsanız ama kasa yamur yumur, 2-3 parça değişmişse sizi sürekli üzer, kaportadan anlamıyorsanız yandınız gitti, araç elinizde PATLAR. Örneğin arkadan araca giydirilmiş darbe bir şekilde arka kulelerde töleransı dışına taşıp kuleyi yamultmuşsa aks bilyalarını,amartisörleri ve takoz lastiklerini hatta helezonları,tekerlek kam açısı düzeltilemiyorsa ha babam lastik yer durursunuz.Bunlar aynen önden darbelilerde de aynen geçerlidir.Araç marş biyeli kapıları değişecek derece yandan darbe aldıysa o araca hiç yanaşmayın.Bırakın bu donanım önceliğini,Varsa klasik taban modeli hangisidir isimlerini bilmem
kasa özellikle çok temizse (Darbesiz-boyasız-rötuş yada parça boya dışında) km modeline göre düşük yada yıllık ortalaması 15.000 km geçmemiş yada yakın tercih edin. Yıllık ortalaması 18-20.000 km üstündeyse pek yanaşmayın, zaten 2. el araçların neden satılığa çıkartıldığını da bir düşünün. Model yükselme ve paraya ihtiyaç dışında mutlak vardır bir kerameti yada uyuzluğu. Donanım ise bunları gözden saklayan, gereksiz cilasıdır.
Bence 2.ilan daha cazip olabilir. Birde donanımı en yüksek, Motor 101 BG gerekçesiyle takılıp kalmayın. 101 BG motorları mutlaka iyi araştırın. Bu tip revize edilmiş sadece sıkıştırma oranı ve yazılımı değiştirilmiş motorlar, gücü ve kısmen yüksek torku yüksek devirlerde elde ederler.Bu ise şimdi teferruata girmeyeyim başta yağ eksiltme olmak üzere sıkıntılı motorlardır.