škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TSİ Motor Yağ seçimi

mşah · 43 · 25891

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bakımdan sonraki ses seviyesi 42 ile 44 arası geziyor, eskisine nazaran 1-2 desibel fark var



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Aracın yağı değiştiğinden beri ilk çalıştırmada hep rölanti devrinde çalıştı bunlar hep 1-2 günlük beklemelerdeki çalıştırmalar hava sıcaklığı'da 15 derece civarıydı, sadece bir sefer gün aşırı çalıştırdım o da rölantide çalıştı, yağ değişiminden önce hiç bu kadar rölantide çalışmadı hep yüksek çalıştı, eğer çoğunlukla böyle devam ederse yağ kaynaklı olduğunu düşünüyorum


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Mehmet Bey ben de Mobil1 ESP 5w30 kullanıyorum. Genelleme yapamam ancak her 10 çalıştırmanın 8.inde direkt rölantiye düşüyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;545933
Mehmet Bey ben de Mobil1 ESP 5w30 kullanıyorum. Genelleme yapamam ancak her 10 çalıştırmanın 8.inde direkt rölantiye düşüyor.


Aklıma başka bir neden gelmiyor çünkü iki yıl boyunca aynı şartlarda çalıştırıyorum hep yüksek devirde çalışıyordu sadece 2-3 sefer rölantide çalışmıştır, önceki bakımda bende ESP 5-30 kullandım yine aynıydı ama bu son bakımdan itibaren hep rölantide çalışıyor, birden bire bu şekilde değişmesinin sebebi ne olabilir bilmiyorum gerçeği sorun değil ama sebebi nedir merak ediyorum.


Çevrimdışı milest

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
herkese  selam.. 19/01/2016 1.2 TSI DSG rapid spaceback style(yeni)+F30(0 km.+E46 0 km.) BMW
arkadaşlar yağ spektleri için bknz.   ;  

https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Motor yağını 5-30 dan 5-40 ile değiştirdim ve yağ sıcaklığı normal kullanımda dahi 98-99 derecelerde yüksek olmasının sebebi motorun hararetini daha iyi aldığından mıdır yoksa 5-30 göre biraz daha kalın olduğu için mi.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Her iki yağ arasında aman aman bir fark olacağını sanmıyorum. 5w40 daha fazla polimer içeren bir yağ yani aslında içeriğinde daha fazla katkı var. Bu da yağ sıcaklığının 5w30.a göre daha düşük kalmasını sağlayabilir.

Nitekim 98-99 yağ sıcaklığı dikkate alınacak riskli bir durum değil. Ben Zigana'ya doğru 20-30 km zorlayınca 135-140 dereceleri de görüyorum. Önemsenecek bir durum değil yani.

Ancak bence önemli olan 5w30 yağlardaki sülfatlanmış kül içeriği düşük olduğundan (low saps) motorda yağın yanması sonucu bıraktığı tortu daha düşük olacaktır. Bu yüzden sülfatlanmış kül içeriği düşük olan yağları tercih etmekte fayda var. Bunlarda genelde 0w30, 5w30 yağlardır.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;569184
Her iki yağ arasında aman aman bir fark olacağını sanmıyorum. 5w40 daha fazla polimer içeren bir yağ yani aslında içeriğinde daha fazla katkı var. Bu da yağ sıcaklığının 5w30.a göre daha düşük kalmasını sağlayabilir.

Nitekim 98-99 yağ sıcaklığı dikkate alınacak riskli bir durum değil. Ben Zigana'ya doğru 20-30 km zorlayınca 135-140 dereceleri de görüyorum. Önemsenecek bir durum değil yani.

Ancak bence önemli olan 5w30 yağlardaki sülfatlanmış kül içeriği düşük olduğundan (low saps) motorda yağın yanması sonucu bıraktığı tortu daha düşük olacaktır. Bu yüzden sülfatlanmış kül içeriği düşük olan yağları tercih etmekte fayda var. Bunlarda genelde 0w30, 5w30 yağlardır.

Yavuz ne kadar sıksam da 135-140 derece görmedim arabada, hangi yağı kullanıyorsun?(Tabii Zigana çok uç bir durum, o ayrı bir konu)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Mobil1 5w30 kullanıyorum. Zigana %10 eğimli 20 km.lik bir tırmanma. Ben bir kez gördüm o da yazdı ve ciddi anlamda sıkıştırmıştım. Önceki aracım 2.0 HDI C5 ile ne kadar benzer bir performans gösterir diye merak etmiştim. Merakımı da giderdim zaten bir daha da yapmam. :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
5-30 varken sicaklik genelde 90-93 arası oluyordu, sıkıştırınca ancak 100 yaklaşıyordu aşırı olunca 110.  5-40 sıkıştırınca en fazla 107 oldu, bu sıcaklıklar gerçeği normal değerler ama 5-40 ısı transferi daha mı iyi acaba, 5-40 bizim iklim için daha iyi bence 5-30 dış ortam sıcaklığı max 30 derece istiyor.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;569231
5-30 varken sicaklik genelde 90-93 arası oluyordu, sıkıştırınca ancak 100 yaklaşıyordu aşırı olunca 110.  5-40 sıkıştırınca en fazla 107 oldu, bu sıcaklıklar gerçeği normal değerler ama 5-40 ısı transferi daha mı iyi acaba, 5-40 bizim iklim için daha iyi bence 5-30 dış ortam sıcaklığı max 30 derece istiyor.

Hocam her iki yağda Türkiye iklim koşullarında sorunsuz işlev görür. Buna en sıcak koşulların olduğu Akdeniz Bölgesi de dahildir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;569368
Hocam her iki yağda Türkiye iklim koşullarında sorunsuz işlev görür. Buna en sıcak koşulların olduğu Akdeniz Bölgesi de dahildir.


Tam olarak bende bilmiyorum ama yağ tablolarına bakarak 5-30 için dış sıcaklığı 30 derece veriyor, biz yazın 30 derecenin üzerini bazen görüyoruz, yağı sınırda çalıştırmaktansa 5-40 biraz daha koruyucu olabilir belki tabi bunları tabloya bakarak söylüyorum.



Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Hocam bunlar ortalama sıcaklıklar. Yıl boyunca yaşadığınız yerdeki ortalama sıcaklık değeri 30'un üzerindeyse (Türkiye'de hiçbir yerde olacağını düşünmüyorum) bu tercihe değer ancak diğer türlü benim görüşüm daha fazla polimer içerikli yağ kullanmaktansa daha fazla mineral içeren yağ kullanmaktır. Bu da iki değer arasındaki farkın az olması ile olur.

Bu iki değer arasındaki fark ne kadar fazla olursa yağın motorda yağın yanması sonucu (sonuçta yakıtla birlikte çok çok az miktarda yağ da yanıyor) ortaya çıkacak partikül oluşumu o kadar düşük olur.

Dizel partikül filtreli aracınız varsa zaten özellikle düşük kül içerikli yağ kullanılması öneriliyor. Sonuçta ben 5w30 ile 5w40 arasında aman aman bir fark olacağını düşünmüyorum. En azından bariz bir fark olmaz.