škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vites boştaykenki tüketim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: etms;506055
1.6 Tdı harekete geçtiği an devir göstergesi 900 civarına çıkıyor, hareket halinde asla rölantiye düşmüyor yani. Bu sebepten boşta bile olsa hareket ettiğinde yakıt bir miktar yükseliyor. Rölantide minimum 0.4 lt/h oluyor. Kompresyon esnasında ise en düşük tüketim olan 0 görünüyor. Cut off sayesinde araç yakıt harcamıyor. Boştayken 0 görme şansınız yok yani.


Tespitiniz doğru hareketsiz haldeyken devir saati 600 dv/dk olarak çalışıyor ama hareket halindeyken 900 dv/dk olarak çalışıyor bunun sebebide bence motor kendini korumaya alıyor ani dönüşlerde düşük rölantiden kaynaklı motor stop edebilir o yüzden devri 1000 yakın tutuyor. Dik yokuşlarda zaten boşa atmaya gerek yok çünkü hiç yakmıyor ama hafif mehilli yolda boşa atmanın bir sakıncası yok bence, boşta şanzımana etkisi nedir dersiiz, motor çalıştığı için grup dişlilerinde yağlama devam ediyor, tekerleklerde kuyruk mili dişlisini çevirdiği için ve yük altında olmadığından yağlama yine yapılıyor o yüzden şanzıman yağın içinde olduğu için yağsız kalır diye bir kaygı yok


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
"Hareket halinde DSG' yi boşa atmak" konusunda da yazmıştım:
Alıntı yapılan: Uğur Akar;505261
...00:50' de tekerlekler tarafından döndürülen şanzımanın nasıl hareket ettiğini görebilirsiniz:

[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE] ...
00:50' de aracın çekildiğinde olan gösteriliyor. Tamam rölantide çalışan motor da dişlileri döndürüyor olacak ancak rölanti hızında döndürecek; rampa aşağı giden aracın tekerlekleri daha hızlı döneceği için, yağlama sağlıklı olmayacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!