škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabıa III aldım

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
polo türkiye piyasasında daha çok tutuluyor ancak ben skoda fabia aldıktan sonra arabayı kim görse vw ile skoda (kalite olarak) aynı diyor, yani artık skoda bilinen bir marka olmuş bence, ileri ki zamanlarda da değer kaybı polo gibi az olacaktır bence.


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ender_atakan;513270
bu tarz marka takıntılılar daha çok beklerler.



nedenmi sen polo ile aynı şartlar diyorsun araştırdınmı dostum fabia yeni platform araç vw ufak sınıfta ilk geçen bir model sanmaki polo bu kasa ile devam edecek oda değişim yapacak sen al polo 1 sene sonra ah keşke dersin. fabia alan şuan rahat 3 sene arkasına bakmadan kasasına binecek hemde kendi grup markaların teknolojisine 1 adım önde başlayarak.



polo nun fiyatı neden fabia'ya yakın diyenler nedemek istediğimi anladı polo kasa değişince bu makas acılacak. fabia yeni kasa polo makyajlı bırakta az rakam olsun :)


Mevcutta ikinci aracim polo 1.4 dsg 2013 zaten. Fabia nin polodan her turlu daha iyi oldugunu biliyorum. Ancak sizin gormezden geldiginiz halkimizin marka algisi. Ben araclarimi 3-4 yilda mumkun oldugunca sifirlarim. Aldigim araci satarken deger kaybi yasamasini istemem. Ulkemizde de suan en degerli arac vw. Sifir araci kullanip 2-3 sene sonra aldigim fiyata satabiliyorsam ben bu araci tercih ederim.
Mevcut polomu 2013 subatta 37.500 e aldim. Suan 38 e satabiliyorum. Peki o zaman fabia alsaydim aldigim fiyata satabilir miydim? Elbette hayir.

Fabia yu suan 44-45 e alabilseydim tercih edecektim. 47-48bin fabia icin fazla. 2-3 yil sonra bu paraya mumkun degil alici bulmasi.

Ben hicbir sekilde polo fabiadan ustun demedim zaten.


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blacksea28;513309
polo türkiye piyasasında daha çok tutuluyor ancak ben skoda fabia aldıktan sonra arabayı kim görse vw ile skoda (kalite olarak) aynı diyor, yani artık skoda bilinen bir marka olmuş bence, ileri ki zamanlarda da değer kaybı polo gibi az olacaktır bence.


Vw nin tum araclari (bir iki model haric) tutuluyor. Vw imajini yukseltti. Aylik satislara bakin. Vw 2014 u lider kapatti. 2015 ilk 5 ayinda yine lider. Bir de skoda nin satislarina bakin. 2-3 bin arasinda. Nisan 2015 de 13.167 adet arac satmis vw. Skoda ise 2.355 adet.
Ayrica herkes dogusun politikasini biliyor. Vag grup araclarinin fiyatlarini oyle bir ayarliyor ki vw yi etkilemesin diye.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı ender_atakan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
sizinde atladığınız tamamen ön yargı ticari olarak görüşünüz olmayışın bir bilgisi bu. ticari olarak az bir düşünce olsa ince detayı görürdünüz.

sen 37,500 aldın dimi poloyu şuan 1,4 yok tabi olsun sıfırı olsa yine aynı 47,000 tl tabi sen aldığın fiyata satarsın. ülkemizde sürekli euro kuru ötv artarsa senin arabayı aldığın fiyattan üzerinde satman normal. ötv indirimi euro kur inseydi görürdüm ben o vw cileri aldığı fiyata değil en az 10 bin kayıp olurdu.

kısaca arkadaşlar sıfır fiyatları artan bir ekonomi oldukca 2.el de ona göre artar ya aldığına fiyata satarsın ya az bi farkla zarar edersin. 2 + 2 = 4 ediyorsa buda aynı dostum.

ben tekirdağda 1,4 tabia 35 bin e satıldığını gördüm ki sıfır fiyatı belli 2013 modeldi ozamanki şartlardada 35 bine satılıyordu o adamda ozaman fabia ismi para yapıyor demeliydi. bununda nedeni fabianin sıfırı pahalanmasıdır.

vw grup marka değeri çok yükseldi evet ama 2.elin tavan yapmasının sebebi doğuşun sıfır araçta fiyat politikası şuanda skoda üzerinde görülüyor sahibinden.com a bakın 2 yaşındaki skodalar ne paralara gidiyor.


Çevrimdışı ender_atakan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: teqali;513359
Vw nin tum araclari (bir iki model haric) tutuluyor. Vw imajini yukseltti. Aylik satislara bakin. Vw 2014 u lider kapatti. 2015 ilk 5 ayinda yine lider. Bir de skoda nin satislarina bakin. 2-3 bin arasinda. Nisan 2015 de 13.167 adet arac satmis vw. Skoda ise 2.355 adet.
Ayrica herkes dogusun politikasini biliyor. Vag grup araclarinin fiyatlarini oyle bir ayarliyor ki vw yi etkilemesin diye.



dostum bilgi nerden alıyorsun ama yanlış.

 skoda şuan % 129 büyüme kaydetti vw birinci evet ama skoda ilk kez satışta ilk 10 girdi geçtiği markalar nissan peugeot kia citröen.  mercedes ile az bi farkla takip ediyor skoda 2,000 adedi aylık yapıyor şuan :)


he ben bilgiyi nerden alıyorum skoda çalışan akrabalarım var ondan direk oyder üzerinden net bilgilerle


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
benim ticari görüşüm veya tecrübem yok. Galeri de değilim. Bildiğiniz tüketiciyim :)

polo aldığım zaman mevcuttaki ötv miktarı idi. euro konusunda haklısınız. o zamanlar 2-2.20tl arasında idi. ben mesajımda direk olarak skodanın fiyat geçmişi ile ilgili birşey söylemedim. zaten hepimiz biliyoruz skodanın çok bir geçmişi yok. son zamanlarda marka değeri gerçekten yükseldi.

vw almadan önce opel alıyordum. aldığım aracı hiçbir şekilde zararsız satamadım. renault ta aldım yine aynı şekilde. ama gidip audi alsam 3 sene sonra en az %30-40 aldığım fiyatın aşağısına satabilrdim.

ama şuna eminim, euro sabit kalsaydı veya olmaz ya düşseydi bence vw ve diğerleri hemen hemen aynı oranda zam yapardı. 5 olmazdı belki de ama 3 olurdu zam.

sanırım biraz yanlış anlaşıldım. ben vw yi övmek gibi bir amacım yok. doğuş un politikasını da savunmuyorum. ama doğuş vw yi her zaman ön planda tutmak istiyor. audi yi bile bir kadar önem vermiyor. dediğiniz gibi skodaya da artık değer vermeye başladı. ama yine de vw yi etkilemeden yapmak istiyor.

Alıntı yapılan: ender_atakan;513394
sizinde atladığınız tamamen ön yargı ticari olarak görüşünüz olmayışın bir bilgisi bu. ticari olarak az bir düşünce olsa ince detayı görürdünüz.

sen 37,500 aldın dimi poloyu şuan 1,4 yok tabi olsun sıfırı olsa yine aynı 47,000 tl tabi sen aldığın fiyata satarsın. ülkemizde sürekli euro kuru ötv artarsa senin arabayı aldığın fiyattan üzerinde satman normal. ötv indirimi euro kur inseydi görürdüm ben o vw cileri aldığı fiyata değil en az 10 bin kayıp olurdu.

kısaca arkadaşlar sıfır fiyatları artan bir ekonomi oldukca 2.el de ona göre artar ya aldığına fiyata satarsın ya az bi farkla zarar edersin. 2 + 2 = 4 ediyorsa buda aynı dostum.

ben tekirdağda 1,4 tabia 35 bin e satıldığını gördüm ki sıfır fiyatı belli 2013 modeldi ozamanki şartlardada 35 bine satılıyordu o adamda ozaman fabia ismi para yapıyor demeliydi. bununda nedeni fabianin sıfırı pahalanmasıdır.

vw grup marka değeri çok yükseldi evet ama 2.elin tavan yapmasının sebebi doğuşun sıfır araçta fiyat politikası şuanda skoda üzerinde görülüyor sahibinden.com a bakın 2 yaşındaki skodalar ne paralara gidiyor.


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
verdiğim satış adetlerin hangisi yanlış merak ediyorum?

skodanın %129 luk büyümesini nasıl hesapladınız ben onu anlayamadım.

2014 yılı skoda satış adedi: 14.537 adet - aylık ortalama: 1211 adet
2015 yılı ocak - nisan satış adedi: 6.558 adet - aylık ortama: 1640 adet
artış sadece %36!

siz büyümeyi nasıl hesapladınız çok merak ettim.

ayrıca dediğiniz gibi nissan, peugeot, kia ve citreon i geride bıraktı. skoda 2015 yılında özellikle çok büyük bir fark attı.
Ama mercedes, bmw gibi markaları ayrı tutmak gerekir. Elbette satış adetleri düşük olacak.

Alıntı yapılan: ender_atakan;513396
dostum bilgi nerden alıyorsun ama yanlış.

 skoda şuan % 129 büyüme kaydetti vw birinci evet ama skoda ilk kez satışta ilk 10 girdi geçtiği markalar nissan peugeot kia citröen.  mercedes ile az bi farkla takip ediyor skoda 2,000 adedi aylık yapıyor şuan :)


he ben bilgiyi nerden alıyorum skoda çalışan akrabalarım var ondan direk oyder üzerinden net bilgilerle


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
sıfır aldığın aracı 2 sene sonra aldığın fiyata satman genellikle mümkün olan bi durum zaten, sıfır fiyatları sürekli yükseldiği için ve temiz ikinciel araç bulmak zor olduğu için aldığın fiyata satabilirsin. ancak burda kar ettiğimizi düşünmeyelim çünkü tekrar sıfır araç aldığımızda sattığımız fiyata epey bi para koyarak alıyoruz zaten.

sattığım i20 hyundai yi 24200 e aldım 26400 e sattım, fabiayı da 39900 e aldım daha 2 ay olmadı şuan 42000 binden aşağı alamazsın. skodayı küçümsemeyelim, ayrıca 2015 skodanın yılıdır satış olarak, satışta ki artış oranı en yüksek skoda şuan.

burda kimsenin babasının şirketi değil skoda, ben vw poloyu da seviyorum ama fabia'yaya iten sebeplerim daha fazla, teşekkürler.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2015, 13:46:22 Gönderen: blacksea28 »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Türkiye'de vw-audi-seat-skoda distribütörünün aynı şirket olmaması lazım diyor, başka birşey demiyorum.
İstediğiniz arabanın, istediğiniz donanımını bulamıyorsunuz.
Birbirinin benzeri olan marka ve modeller, diğer markanın satışını etkiliyor diye, donanım seçimi ve  ithalati ona göre yönlendiriliyor.
Zamanında vergi ve tüketim kaygısıyla seçtiğim 1,2 l lik fabiada classic donanıma mahkum olup, 10 sene o arabaya bindim, tonla zaman, emek, stres ve para harcadım arabaya konfor kazandırmak  namına.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Avrupa'da ki donanım seçenekleri Türkiye'de de olsa bu kadar sıkıntı olmaz ama malesef durum böyle, distribütörlerin ayrılması benim kanımca da avantaj sağlayacaktır.


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
bu arada bir özellik daha keşfettim yeni fabia'da. araba yanlışlıkla stop edilirse otomatik çalıştırıyor kendini. mantığı ise şu şekilde; vitesi 1'e veya R'ye takıp debriyajdan ayağımızı hızlı çekip stop ettirirsek ve hemen debriyaja tekrar basarsak motor tekrar marşını kendi yapıyor, çok kullanışlı bir özellik olmuş bence, kırmızı ışıkta ani kalkışlar da veya park ederken yanlışlıkla stop ederken dışarıya çaktırmıyor durumu, hoş kolay kolay da stop etmiyor araba ama olsun, 1000 km yol yaptım 3 kere stop ettim kendi çalıştırdı.


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Bence de ayrı olsa daha avantajlı olacaktır. Ama doğuş sanırım buna müsade etmeyecektir.


Çevrimdışı teqali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
sanırım aracınız start stoplu. stop ettikten 1-2 sn içinde debriyaja basarsanız geri çalıştırıyor.

Alıntı yapılan: blacksea28;513547
bu arada bir özellik daha keşfettim yeni fabia'da. araba yanlışlıkla stop edilirse otomatik çalıştırıyor kendini. mantığı ise şu şekilde; vitesi 1'e veya R'ye takıp debriyajdan ayağımızı hızlı çekip stop ettirirsek ve hemen debriyaja tekrar basarsak motor tekrar marşını kendi yapıyor, çok kullanışlı bir özellik olmuş bence, kırmızı ışıkta ani kalkışlar da veya park ederken yanlışlıkla stop ederken dışarıya çaktırmıyor durumu, hoş kolay kolay da stop etmiyor araba ama olsun, 1000 km yol yaptım 3 kere stop ettim kendi çalıştırdı.


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle