Bugün Octavia'nın orta konsol alt kısmına (vites ve el freni olan bölüm) yan taraftan şöyle bir vurayım dedim. Malzeme kalitesini kıyaslamak için. Çok basit ve sert plastik sesi geldi. Ayrıca iki elle sağa sola doğru sallayınca resmen oynuyor yerinden. Golf'te de sert plastikler var ama altındaki dolgu malzemesi iyi kullanılmış ki rijid bir yapıda duruyor. Bu da kalite hissini artırıyor. İki araç arasında kalite olarak dağlar kadar fark yok. Sonuçta aynı platformun aracı. Ama bı tür ufak detaylar fark yaratan unsurlar.
Hız sabitleyici konusundaki görüşünüze katılmıyorum. Golf'ü her gün Ankara trafiğinde kullanıyorum ve neredeyse hiç fren yapmadan hız sabitleyici ile gidiyorum. Direksiyonda olması çok pratik bence.
Bu arada daha önce Octavia'nın süspansiyonlarının nispeten daha konforlu olduğunu söylemiştim ama bugün çevreyolunda biraz daha uzun soluklu kullandım aracı. Sertlik ve darbe emicilik olarak aşağı yukarı Golf'le aynı. Ama virajlara yatışta kesinlikle Golf daha güvenli hissettiriyor.
Tüm bunları marka fanatikliği için söylemiyorum. İki aracı da kullanıp aynı gözle değerlendirme yapmaya çalışıyorum.
Yorumunuz için teşekkürler. Plastikler her iki araçta da sert evet, ancak plastikleri bastırarak ve arkasındaki dolguyu değerlendirerek kalite algısına karar vermek abartı geldi bana. Kusura bakmayın....
Dağlar kadar fark yok, evet haklısınız, ancak söz edilecek/tartışılacak kadar da fark yok. Tekrar bir düşünün ve sürüş anında değerlendirin lütfen, Golf ile Hız Sabitleyici "+" tuşuna basmak için sol bileğinizi bir nebze bükmeniz gerekiyor mu? Müzik sistemi ve konsoldaki tuşların yerleşimi aynı, bunları bence yorumlamaya gerek yok.
Syg