škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

octavia'nın artı ve eksileri

ayaman · 95 · 23350

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ayaman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu başlığı açmamın sebebi aracı bilmeyenler için nesnel bir şekilde artı ve eksisiyle tanıtmak.
mesela ambition paketlerde direksiyonda kumandanın olmayışı ki bu sürüş sırasında güvenli bşr yolculuk için şart. Diğer bir ayıbı ise yine ambitionlarda erka hoperlörlerin olmayışı. En sevdiğim yanı ise asil ve heybetli şekli aynı zamanda yüksek hızlardaki mıh gibi yol tutuşu
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2015, 22:46:21 Gönderen: ayaman »


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ayaman;511590
Arkadaşlar bu başlığı açmamın sebebi aracı bilmeyenler için nesnel bir şekilde artı ve eksisiyle tanıtmak.
mesela ambition paketlerde direksiyonda kumandanın olmayışı ki bu sürüş sırasında güvenli bşr yolculuk için şart. Diğer bir ayıbı ise yine ambitionlarda erka hoperlörlerin olmayışı. En sevdiğim yanı ise asil ve heybetli şekli aynı zamanda yüksek hızlardaki mıh gibi yol tutuşu
Bunlar octavia'nın eksikleri olarak sayılamaz. Alt donanım araçların çoğunda bunlar olmaz. Jetta trendline'da da yok bu saydıklarınız.


Çevrimdışı zafercengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Bir aracın donanım seviyesi başka araçlara göre +- olarak hesap edilemez. Soru bence şöyle olmalıydı. Octavianın donanım seviyeleri arasındaki artı ve eksiler nedir.

Evet böyle oldu. ;)


Çevrimdışı murat aktaş

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 224
    • Profili Görüntüle
Liftback bagaj yapısı nedeniyle hem yukleme avantajı sağlarken bir yandan da yağmur suyunun tahliyesi iyi hesaplanmadigindan bagaj kapağı açılınca  bagaja su dolmasına neden olabiliyor.
Önceden Hatchback arabalarim oldu ama böyle bir bagaj kapağı hiçbirinde yoktu kocaman kapak üstü su dolunca açmak sıkıntı olabiliyor
Birde dikkat ettiğim bir konu var genelde yağmur suyu tavanda birikiyor tahliye olamayan sular araç hareket edince ön arka camlardan akmaya başlıyor
İlerleyen dönemde bu biriken sular pas ve korozyon a neden olabilir.
Daha önce diğer araclarimda bu denli su birikmesiyle karsilasmamistim.
Acaba diğer octavialarda bu sorun varmı


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: murat aktaş;511672
Liftback bagaj yapısı nedeniyle hem yukleme avantajı sağlarken bir yandan da yağmur suyunun tahliyesi iyi hesaplanmadigindan bagaj kapağı açılınca  bagaja su dolmasına neden olabiliyor.
Önceden Hatchback arabalarim oldu ama böyle bir bagaj kapağı hiçbirinde yoktu kocaman kapak üstü su dolunca açmak sıkıntı olabiliyor
Birde dikkat ettiğim bir konu var genelde yağmur suyu tavanda birikiyor tahliye olamayan sular araç hareket edince ön arka camlardan akmaya başlıyor
İlerleyen dönemde bu biriken sular pas ve korozyon a neden olabilir.
Daha önce diğer araclarimda bu denli su birikmesiyle karsilasmamistim.
Acaba diğer octavialarda bu sorun varmı

Var hocam, aracın üstündeki su çalıştırıp hareket ettikten sonra ön ve arka camlara akmaya başlıyor, silecekler de bunun için var, görevlerini yerine getiriyorlar :)

Bana göre aracın eksileri ise, biraz fazla rüzgar sesi alması, süspansiyonların sert olması, yakıt deposunun küçük olması (43 litre yakıt alıyor full depoda), ve cam fitillerinin biraz adi olması, camları açarken patırtı sesi geliyor. Bunlardan sadece rüzgar sesi ve süspansiyon sertliği temel problemler. Ama aracın o kadar çok olumlu yönü varki bunlara alıştıktan sonra görmezden gelebiliyorsunuz :)


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Bence eksisi yok :) Eksiği olduğunu düşünenler eksigini bulamadıkları araba forumlarına gecsinler :D


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Siz octavia danmi bahsediyorsunuz?

Bu aracin amortisorleri dier c sınıfları ndan yumusakligi ile bilinir ve bununla beraber konforunun iyi olması ile tabi dezavantaj olarak ise torsiyon ve yumuşak amortisor sebebi ile biraz daha kötü yol tutar.

Şu rüzgar sesi de benimkinde çok az 160 dan sonra gelmeye başlıyor ki buda çok doğal rüzgar sesi Passat ile ayni alıyor.

Fitiller ve kapı kapanışı menteseleri nı ise 2011 Passat la yan yana kıyasladim aynı fark yok.

Zorla eksik bir şeyler bulmaya çalışmayın yok iste :)

İlla dezavantaj arıyorsanız DSG ye bulun manuel olan kusursuz :D


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aserhat;511734
Siz octavia danmi bahsediyorsunuz?

Bu aracin amortisorleri dier c sınıfları ndan yumusakligi ile bilinir ve bununla beraber konforunun iyi olması ile tabi dezavantaj olarak ise torsiyon ve yumuşak amortisor sebebi ile biraz daha kötü yol tutar.

Şu rüzgar sesi de benimkinde çok az 160 dan sonra gelmeye başlıyor ki buda çok doğal rüzgar sesi Passat ile ayni alıyor.

Fitiller ve kapı kapanışı menteseleri nı ise 2011 Passat la yan yana kıyasladim aynı fark yok.

Zorla eksik bir şeyler bulmaya çalışmayın yok iste :)

İlla dezavantaj arıyorsanız DSG ye bulun manuel olan kusursuz :D


1 haftadır whatsapp grubumuzda bunu konuşuyoduk insanlar zorla eksisini bulmaya çalışıyor teyibi kapayıp araç içindeki sesleri ölçüyolar ve hemen buraya yazıyolar arkadaş arabaya biniyorum zaten teyp açık yakıt akış sesini nası duyarsın :) bu arada dsg de şuanlık kusursuz onada laf ettirmeem ! :D


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aserhat;511734
Siz octavia danmi bahsediyorsunuz?

Bu aracin amortisorleri dier c sınıfları ndan yumusakligi ile bilinir ve bununla beraber konforunun iyi olması ile tabi dezavantaj olarak ise torsiyon ve yumuşak amortisor sebebi ile biraz daha kötü yol tutar.

Şu rüzgar sesi de benimkinde çok az 160 dan sonra gelmeye başlıyor ki buda çok doğal rüzgar sesi Passat ile ayni alıyor.

Fitiller ve kapı kapanışı menteseleri nı ise 2011 Passat la yan yana kıyasladim aynı fark yok.

Zorla eksik bir şeyler bulmaya çalışmayın yok iste :)

İlla dezavantaj arıyorsanız DSG ye bulun manuel olan kusursuz :D

Ben şahsen amörtisörler için yumuşak tabirini kullanamam, çünkü sertler. Ama daha serti arkadaşımın Citroen C4 VTS'inde mevcut.
Rüzgar sesi 100 km ile giderken bile var, biraz daha iyi olabilirmiş bu konuda. 160'ta rüzgar sesini E sınıfı araçlar bile fazlasıyla alacaktır ki, Octavia'da 160'a bir kere çıktım çok kısa bir süreliğine ama baya ses geliyordu :)

Camlar kapanırken artık biriken tozdanmıdır bilemem bildiğiniz patırtı sesi var, son birkaç haftadır, araç 8488 km'de 29 aralık 2014 trafiğe çıkışlı. Fırsatım olursa ses kaydı yapıp foruma koyarım.

Konu açtığımda birkaç kişi aynı sıkıntının kendi araçlarında olduğunu da belirtti.
Ama dediğim gibi bu halledilemeyecek bir problem değil, aracın iki tane eksisi var, sert süspansiyonlar ve yalıtımı.
Yabancı test kaynaklarında da aynı eksiler (yalıtım ve süspansiyon sertliği) belirtilmiş, burası Skoda forumu evet, ama objektif olmakta gerekiyor araçta olan eksileri söylemek gerekiyor, yok demek bence yanlış.

DSG'ye kusur bulabilirim tabii ama sadece Octavia'da olan birşey değil VAG'ın alayı kullanıyor dsgyi, en büyük kusuru da bilindiği üzere fazla dayanıklı olmaması, çabuk bozulması, 250 nm'den fazlasını kaldıramaması, sürekli 1500 devirin altında tutması (ekonomi için iyi, ama DPF için pekte öyle değil), 1den 2ye çok çabuk geçiyor yoğun trafikte bile hep 2.viteste kaldığı için titreme yapıyor, VW Passat'ta 13bin tl istiyor yanlız bu farka söyleyecek bir kelime bulamıyorum, ama artılarına bakacak olursak en önemlisi otomatik olması, sol ayağınızın sağlığı için çok iyi, Mercedes'in 7G-DCT'sinden bile daha hızlı vites değiştiriyor, ara hızlanmalar felan gayet iyi, performans kaybı neredeyse yok manuel ile arasında (0.1 sn'lik değeri saymak abes olur) bende forever manuelciyim :)


Çevrimdışı ayaman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;511685
Var hocam, aracın üstündeki su çalıştırıp hareket ettikten sonra ön ve arka camlara akmaya başlıyor, silecekler de bunun için var, görevlerini yerine getiriyorlar :)

Bana göre aracın eksileri ise, biraz fazla rüzgar sesi alması, süspansiyonların sert olması, yakıt deposunun küçük olması (43 litre yakıt alıyor full depoda), ve cam fitillerinin biraz adi olması, camları açarken patırtı sesi geliyor. Bunlardan sadece rüzgar sesi ve süspansiyon sertliği temel problemler. Ama aracın o kadar çok olumlu yönü varki bunlara alıştıktan sonra görmezden gelebiliyorsunuz :)


depı 43 litre değil ben de öyle sanıyordum meğer 8 litre yedekte sürekli duruyor. kitapçıkta 52 felan diye okumuştum araçta yakıt bitince 45 litre gibi bir şey aldı servise sordum durumu 7-8 lşyre kadar sürekli yedekte kalıyormuş.


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;511744
Ben şahsen amörtisörler için yumuşak tabirini kullanamam, çünkü sertler. Ama daha serti arkadaşımın Citroen C4 VTS'inde mevcut.
   Ama dediğim gibi bu halledilemeyecek bir problem değil, aracın iki tane eksisi var, sert süspansiyonlar ve yalıtımı.
Yabancı test kaynaklarında da aynı eksiler (yalıtım ve süspansiyon sertliği) belirtilmiş, burası Skoda forumu evet, ama objektif olmakta gerekiyor araçta olan eksileri söylemek gerekiyor, yok demek bence yanlış.

DSG'ye kusur bulabilirim tabii ama sadece Octavia'da olan birşey değil VAG'ın alayı kullanıyor dsgyi, en büyük kusuru da bilindiği üzere fazla dayanıklı olmaması, çabuk bozulması, 250 nm'den fazlasını kaldıramaması, sürekli 1500 devirin altında tutması (ekonomi için iyi, ama DPF için pekte öyle değil), 1den 2ye çok çabuk geçiyor yoğun trafikte bile hep 2.viteste kaldığı için titreme yapıyor, VW Passat'ta 13bin tl istiyor yanlız bu farka söyleyecek bir kelime bulamıyorum, ama artılarına bakacak olursak en önemlisi otomatik olması, sol ayağınızın sağlığı için çok iyi, Mercedes'in 7G-DCT'sinden bile daha hızlı vites değiştiriyor, ara hızlanmalar felan gayet iyi, performans kaybı neredeyse yok manuel ile arasında (0.1 sn'lik değeri saymak abes olur) bende forever manuelciyim :)


Süspansiyon sistemini sert derken hangi araca göre kıyasladınız? Örneğin bir honda civic focusa göre kesinlikle Octavia nın ki daha yumuşak. Bunu biraz yüksek hızla yolda hız kesen kümbetlere girince çok daha iyi fark edersiniz octiden gelen ses ile honda ve focusta ki ses ve tepki çok farklı ya da derinliği az fazla olan bir viraja girdiğinizde civic sert süspansiyon sebebiyle tekerlek izini takip ederken Octinin hafif saparak sahip olduğu güvenlik unsurlarıyla virajı dönmesinden anlarsınız.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
DSG konusunda bir çok kez yazdım yine aynı şeyleri yazacağım DSG sorunsuz bir şanzımandır demiyorum fakat DSG'yi biraz anlamak ve dikkatli kullanmak gerekiyor özenli ve dikkatli kullanıldığında manuel bir şanzımanda çıkabilecek arıza ne ise DSG'de aynı oranda aynı arıza risklerini taşır yani baskı balata değişir ki bunu da önlemenin yolu aynı manuel şanzımanda olduğu gibi aracı yarım debriyaj yapmamak ve düşürmemektir. DSG kullanımında en önemli dikkat gerektiren şeyler sıkışık ve dur kalk trafikte kesinlikle manuel modda kullanmaktır bu sistemin aşırı ısınmasını engelleyecektir ve park etme sırasında gösterilecek özendir aracın ağırlığını şanzımana bindirmeyin. Kullanımında gereken özeni gösterdiğinizde çok çok uzun km boyunca size sunduğu ekonomikliği ile yüksek performansla keyifle ve konforla hizmet edecektir. Bazı arkadaşların dediği gibi çok kısa sürede 1200-1400 rpm de 1'den 2'ye geçmektedir bazen daha yüksek bazen daha düşük devirlerde olabilmektedir bu yakıt ekonomisi için iyidir uzun yolda 1500 -1700 rpm aralığında 7'ci viteste yol almak ayrı bir ekonomi ve keyiftir ama tüm bunları istemezseniz bu sizin yani kullanıcının elindedir alırsınız S ve ya manuel moda bu devir bandını daha yukarılara çekersiniz. Bu arada Ambition donanım Yeti'de direksiyonda tüm fonksiyonlara ve media player tuşları mevcut Octavia'da olmaması ilginçmiş gerçekten.


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
eksiler:

-sert ve gürültülü çalışan amortisörler
-içeri giren yol ve rüzgar sesi
-ön camları açarken çıkan takırtı sesleri
- yakıt deposundaki çalkantı sesi
-su tahliye problemleri
- yetersiz kalan küçük yan aynalar
-sunroof ses sorunu
-yakıt deposunun küçüklüğü
-yolcu emniyet kemer ikazı olmaması

artıları:

aracın olumlu yanları çok fazla ama sadece ilk etapta aklıma gelen faydalarını sıralıyım

- camla beraber açılan bagaj kapağı ve bagajın büyüklüğü
- farlar
-yakıt tüketimi
-verimli dsg
-iç hacmin genişliği , arka koltuk diz mesafesi
-dokunmatik ekran hassasiyeti
-yol bilgisayarı çözünürlüğü ve geçiş grafikleri
-


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;511828
eksiler:

-sert ve gürültülü çalışan amortisörler
-içeri giren yol ve rüzgar sesi
-ön camları açarken çıkan takırtı sesleri
- yakıt deposundaki çalkantı sesi
-su tahliye problemleri
- yetersiz kalan küçük yan aynalar
-sunroof ses sorunu
-yakıt deposunun küçüklüğü
-yolcu emniyet kemer ikazı olmaması

artıları:

aracın olumlu yanları çok fazla ama sadece ilk etapta aklıma gelen faydalarını sıralıyım

- camla beraber açılan bagaj kapağı ve bagajın büyüklüğü
- farlar
-yakıt tüketimi
-verimli dsg
-iç hacmin genişliği , arka koltuk diz mesafesi
-dokunmatik ekran hassasiyeti
-yol bilgisayarı çözünürlüğü ve geçiş grafikleri
-
 
 Eksilere benden cevaplar:
 
 eksiler:

-sert ve gürültülü çalışan amortisörler -- Diğer C sınıflarından yumuşak ve ses seviyesi benzer.
-içeri giren yol ve rüzgar sesi -- Golf hariç diğer akranı C segmentlerinden daha az.
-ön camları açarken çıkan takırtı sesleri  -- Bu var.
- yakıt deposundaki çalkantı sesi -- Hiç duymadım bendeki benzinli.
-su tahliye problemleri  -- Herhangibir sıkıntı yaşamadım, dikkatimi çekmedi.
- yetersiz kalan küçük yan aynalar -- Ayna boyları yeterli ancak doblo ya göre küçük kalıyor. Bütün WV gurubunda aynı tip ayna var.
-sunroof ses sorunu -- Sunroof bende yok ancak evet bu çok duyduğum bir şikayet
-yakıt deposunun küçüklüğü  -- 55 Lt nin neresi küçük benzin ile 1 depo 900 km yapıyor uzun yolda.
-yolcu emniyet kemer ikazı olmaması -- Ambition da yok ama üst versiyonlarda vardır sanırım.


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
serhat bey yaptığın yorumlara bende yorum yapmak istiyorum.

- geçen gün kullandığım fluence de bile amortisörler çok daha yumuşak ve gürültüsüzdü.
- Yakıt deposunu fullediğimde yaklaşık 1/4Ü boşalana kadar her frenlemede depodan yakıt sesi gelmektedir. Hatta forumda bu konuyla ilgili aynı fikirde olan bir sürü insan var.
- depo 55 lt değil 50 lt dir. aracın kataloğunda yazmaktadır.

-aracımın elegance donanımlı ve yolcu kemer ikazı bulunmamaktadır.
- kapıları açtığınızda akan sular, bagajı açtığınızda kenarlarda kalan sular hatta bagaj içine akan sular ve tavanda biriken suların ön cama akan sular tamamen su tahliye sorunlarının belirtisidir.
- aynalar VW grubu ile aynı değil. Evet aynanın kasası aynı ama bizdeki siyah çerçevenin kalınlığı dolayısıyla ayna camı çok küçük kalıyor. Passat da kullandım ve bariz fark var aralarında.

Zannetmeyin ki ben başka araç kullanıyorum .1,5 yıldır octavia elegance 1,6 tdi dsg kullanıyorum. Aracımdan çok memnunum ama keşke yazdığım sorunlar olmasaydı. Lütfen objektif olalım yorumlarımızı yaparken. Bazı arkadaşlar diyorlar ki müzik açınca sunroof tıkırtısı yada depodaki çalkantı sesi duyulmuyor, rahatsız olmuyorum . o zaman sürekli müzik dinlemek zorundamıyız araçta? Lütfen objektif yorumlar yapalım.

Alıntı yapılan: aserhat;511832
Eksilere benden cevaplar:
 
 eksiler:

-sert ve gürültülü çalışan amortisörler -- Diğer C sınıflarından yumuşak ve ses seviyesi benzer.
-içeri giren yol ve rüzgar sesi -- Golf hariç diğer akranı C segmentlerinden daha az.
-ön camları açarken çıkan takırtı sesleri  -- Bu var.
- yakıt deposundaki çalkantı sesi -- Hiç duymadım bendeki benzinli.
-su tahliye problemleri  -- Herhangibir sıkıntı yaşamadım, dikkatimi çekmedi.
- yetersiz kalan küçük yan aynalar -- Ayna boyları yeterli ancak doblo ya göre küçük kalıyor. Bütün WV gurubunda aynı tip ayna var.
-sunroof ses sorunu -- Sunroof bende yok ancak evet bu çok duyduğum bir şikayet
-yakıt deposunun küçüklüğü  -- 55 Lt nin neresi küçük benzin ile 1 depo 900 km yapıyor uzun yolda.
-yolcu emniyet kemer ikazı olmaması -- Ambition da yok ama üst versiyonlarda vardır sanırım.