škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

rapid 1.6 TDI manuel to Octavia 1.2 TSI DSG

egeadam · 48 · 10638

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
hesaplamayı fabrika verisi bazında octavialar için yaptım (ortalama yakıt * yapılan km* yaklaşık güncel yakıt fiyatı * satmayı planladığım zaman)

1.6 TDI DSG 3,9 lt * 22000km * 4,10tl = 3517 * 5yıl = 17589 tl

1.2 TSI DSG 5,0 lt * 22000km * 4,75tl = 4750 * 5yıl = 26125 tl

fark 5 yılda 8536 tl çıkıyor. tabi bu benim kabaca hesabım :) ortalama olarak bu değerleri ikisinde de daha yüksek rakamlar olacaktır ama yaklaşık değerler birbirine orantılı olacaktır diye düşünüyorum.
Dizel ve TSI fiyat farkını neredeyse kurtaracak gibiyim :)
(bakım maliyetlerini hesaba katmadım, açıkçası ben bu kadar ince hesaplar yapan da biri değilimdir normalde :) )


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Yılda 15.000 Km yapan biri için 1.2 TSI ortalama 700.-TL daha fazla tüketiyor 1.6 TDI ye kıyasla, ancak daha mantıklı oluyor:
A) 1.2 'nin yıllık vergisi yaklaşık 600.-TL; 1,6'nın yıllık vergisi yaklaşık 1,000.-TL.
B) Dizel motorun yıllık bakım masrafları ile benzinli motorun yıllık bakım masrafları arasında ve kasko bedellerinde fark var.
C) Octavia için baktığımızda alırken 10,000.-TL fark veriyorsunuz dizel için, elbette satarken de bu farkı geri alıyorsunuz ama 10,000.-TL'nin senelik faizini kimse göz önünde bulundurmuyor ki en önemli fark da burda ortaya çıkıyor. Misal araç kredisi kullanıyorsanız 10,000.-TL fazla veya az çekmeniz durumunda toplam ödeyeceğiniz tutara bir odaklanın.
D) Bir de motor arızası durumunda dizelin daha masraflı olacağını ve tüm bunların üzerine bir de benzinli aracin keyfini düşünün.
Ha ben yok pompaya yanaştığımda depoyu 200.-TL'nin altında doldurunca psikolojik olarka iyi hissediyorum diyorsanız orası ayrı:)
 
Garanti uzatmaya gelince fabrika zaten 2 yıl garanti veriyor ve bir üretim hatası varsa, DSG de problem varsa bu 2 yıl içerisinde ortaya çıkıyor. Tabi yılda 3.000 Km yapacaksanız bu sorunların ortaya çıkması için çok şans vermemiş olursunuz arabaya, o zaman garanti uzatımı düşünülebilir. Ama unutmayın ki burdaki amaç sizi yetkili servise çekmektir. Araç firmaları da asıl gelirleri servislerden elde ederler zaten.


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;513164
Garanti süresinde ve sonrasında sorun çıkarsa kullanıcı hatası demiyorlar. Garanti süresince garantiden, sonrasında servis bakımlı olmak koşuluyla, iyi niyet garantisinden %20-30 ücret ödeyerek sorun çözülüyor.. TSI performans olarak genel kullanıcı beklentisini karşılar..

o zaman garanti ve performans konusu netleşti diyebilirim

Alıntı yapılan: ayaman;513221
İster az bin ister çok bin fark etmez hangi model olursa olsun dizelden şaşma. Her kontağı çevirdiğinde dizelde az yakasın kaygın olmaz gönül rahatlığıyla istediğin gibi uzun yola çıkarsın. DİZELDEN ŞAŞMA ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM. 1.2 benzinli motoru az yakıyor. 1.6 dizel yakmıyor. Aradki farkı böyle düşün.

dizel aracımı kullanırken hava sıcaklığına, motorun ısınmasına ve kontağı açınca beklemeye çok dikkat ediyorum, dizel motor benzinliye göre daha narin olduğu düşündğümden ve aracı eşime de öğretmek istediğimden TSI mantıklı geliyor

Alıntı yapılan: Furkan_TDI;513230
alırken arada olusan fiyat farkını hesaplayabilirsiniz cok mantıklı ancak satarkende daha yuksek fiyata satacagınızı da dusunun 1.6 tdi yı..
TDI için  bütçe engelim olacak
 
Alıntı yapılan: alper32;513223
Yılda yapacağınız KM ile ortalama tüketiminizi hesaplayıp, dizel-benzin fiyatları ile çarparsanız basit bir maliyet hesabı çıkarabilirsiniz.
Sonra dizel araç için vereceğim fark kaç senede kendini amorti ediyor diye bir düşününün.
Verilere dayanarak karar vermeniz daha rasyonel olur.

 mantıklı seçim TSI :)
 
Alıntı yapılan: ozghcttpli;513231
hesaplamayı fabrika verisi bazında octavialar için yaptım (ortalama yakıt * yapılan km* yaklaşık güncel yakıt fiyatı * satmayı planladığım zaman)

1.6 TDI DSG 3,9 lt * 22000km * 4,10tl = 3517 * 5yıl = 17589 tl

1.2 TSI DSG 5,0 lt * 22000km * 4,75tl = 4750 * 5yıl = 26125 tl

fark 5 yılda 8536 tl çıkıyor. tabi bu benim kabaca hesabım :) ortalama olarak bu değerleri ikisinde de daha yüksek rakamlar olacaktır ama yaklaşık değerler birbirine orantılı olacaktır diye düşünüyorum.
Dizel ve TSI fiyat farkını neredeyse kurtaracak gibiyim :)
(bakım maliyetlerini hesaba katmadım, açıkçası ben bu kadar ince hesaplar yapan da biri değilimdir normalde :) )

 teşekkür ederim hesaplar için, güzel bir matematik sınav sorusu cevaplamışsın:)
 
Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;513236
Yılda 15.000 Km yapan biri için 1.2 TSI ortalama 700.-TL daha fazla tüketiyor 1.6 TDI ye kıyasla, ancak daha mantıklı oluyor:
A) 1.2 'nin yıllık vergisi yaklaşık 600.-TL; 1,6'nın yıllık vergisi yaklaşık 1,000.-TL.
B) Dizel motorun yıllık bakım masrafları ile benzinli motorun yıllık bakım masrafları arasında ve kasko bedellerinde fark var.
C) Octavia için baktığımızda alırken 10,000.-TL fark veriyorsunuz dizel için, elbette satarken de bu farkı geri alıyorsunuz ama 10,000.-TL'nin senelik faizini kimse göz önünde bulundurmuyor ki en önemli fark da burda ortaya çıkıyor. Misal araç kredisi kullanıyorsanız 10,000.-TL fazla veya az çekmeniz durumunda toplam ödeyeceğiniz tutara bir odaklanın.
D) Bir de motor arızası durumunda dizelin daha masraflı olacağını ve tüm bunların üzerine bir de benzinli aracin keyfini düşünün.
Ha ben yok pompaya yanaştığımda depoyu 200.-TL'nin altında doldurunca psikolojik olarka iyi hissediyorum diyorsanız orası ayrı:)

Garanti uzatmaya gelince fabrika zaten 2 yıl garanti veriyor ve bir üretim hatası varsa, DSG de problem varsa bu 2 yıl içerisinde ortaya çıkıyor. Tabi yılda 3.000 Km yapacaksanız bu sorunların ortaya çıkması için çok şans vermemiş olursunuz arabaya, o zaman garanti uzatımı düşünülebilir. Ama unutmayın ki burdaki amaç sizi yetkili servise çekmektir. Araç firmaları da asıl gelirleri servislerden elde ederler zaten.

 TSI mı TDI mı olayını gayet güzel açıklamışsın teşekkür ederim. anlaşılan garantiyi de mümkün olduğunca uzatmalı yapmak gerekiyor
 
çoklu alıntı yapmayı yeni farkettim :)


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
1.2 TSI lar 16 valf değil mi ? sanırım hala 8 valf üretilen jetta modelleri varmış.


Çevrimdışı lcdvscrt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egeadam;513407
1.2 TSI lar 16 valf değil mi ? sanırım hala 8 valf üretilen jetta modelleri varmış.


Evet 1.2 TSI'lar 16 valf.
Octavia, Golf ve Leon'da bu şekilde. Ama Jetta'da hala eski motoru kullanıyorlar maalesef. Belki Octavia'yı cazip hale getiren en önemli hususlardan biri de bu.


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lcdvscrt;513413
Evet 1.2 TSI'lar 16 valf.
Octavia, Golf ve Leon'da bu şekilde. Ama Jetta'da hala eski motoru kullanıyorlar maalesef. Belki Octavia'yı cazip hale getiren en önemli hususlardan biri de bu.

demekki jettacılar o yüzden yakıt konusunda şikayetçiler :)


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Temmuz 2014 te aldım,1.2 tsi dsg, şu anda 16.000 km de, ortalamam 16.000 km de 6.5 lt, performansı konuşmaya gerek yok, dizelden hiçbir farkı yok, ne ara hızlanmada, ne son süratte...Bundan önce ki araçlarımın hepsi dizeldi, şimdi iyi ki 1.2 almışım diyorum...


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bence 1.6 TDI bir araçtan sonra macera aramak olur ki 1.2 TSI motora ben C sınıfı bir araçta ne yazık ki sıcak bakmıyorum. 1.4 TSI derseniz o zaman işler değişebilir. Octavia konfor konusunda biraz daha iyi olabilir o kadar geri kalan her konuda Rapid TDI gerek tork ve güç olarak gerekse de uzun yol ve rampalarda performans olarak daha iyi olacaktır. Manuel bir şanzıman ile DSG şanzıman arasında bariz bir kg farkı var (100 kg) bunu kasa farkında ki kg farklarına da eklerseniz Rapid 1.6 TDI dan aldığınız keyfi Octavia 1.2 TSI dan alamayabilirsiniz. Bu arada DSG de sorun falan yok kullanımında biraz dikkatli olmak gerekiyor o kadar. 1 yıl'a yakın 7.000 km DSG TDI Yeti kullanıyorum aracım her açıdan ilk günkü gibidir ve çok memnunum.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egeadam;513239


dizel aracımı kullanırken hava sıcaklığına, motorun ısınmasına ve kontağı açınca beklemeye çok dikkat ediyorum, dizel motor benzinliye göre daha narin olduğu düşündğümden ve aracı eşime de öğretmek istediğimden TSI mantıklı geliyor



Bu konuda yanılıyorsunuz Dizel motor teknolojisi daha gelişmiş ve öndedir benzinli motorlar dizelleri takip eder ve dizel motor daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür ve nazik falan değildir yeterki düzenli bakımları yapılıp dikkatli kullanılsın diğer taraftan bekleme olayı filan turbodan kaynaklı TSI motora da aynı şekilde davranmalısınız.


Çevrimdışı lcdvscrt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;513470
Bence 1.6 TDI bir araçtan sonra macera aramak olur ki 1.2 TSI motora ben C sınıfı bir araçta ne yazık ki sıcak bakmıyorum. 1.4 TSI derseniz o zaman işler değişebilir. Octavia konfor konusunda biraz daha iyi olabilir o kadar geri kalan her konuda Rapid TDI gerek tork ve güç olarak gerekse de uzun yol ve rampalarda performans olarak daha iyi olacaktır. Manuel bir şanzıman ile DSG şanzıman arasında bariz bir kg farkı var (100 kg) bunu kasa farkında ki kg farklarına da eklerseniz Rapid 1.6 TDI dan aldığınız keyfi Octavia 1.2 TSI dan alamayabilirsiniz. Bu arada DSG de sorun falan yok kullanımında biraz dikkatli olmak gerekiyor o kadar. 1 yıl'a yakın 7.000 km DSG TDI Yeti kullanıyorum aracım her açıdan ilk günkü gibidir ve çok memnunum.


Eğer 1.2 TSI motor kullanmadan C sınıfı bir araç için sıcak bakmadığınızı söylüyorsanız yanılıyorsunuz. Kullandınız da söylüyorsanız o zaman yeterince test edememişsiniz demektir :)

1.2 TSI motoru Golf'te kullanıyorum (teknik özellikleri Octavia ile birebir aynı) Daha önce 2011 yeni kasa Jetta 1.6 TDI DSG kullandım. Şu an babamda Octavia 1.6 TDI DSG var. Hiçbirinden 1.2 TSI motorun sessizliği, stabilitesi ve anlık tepkileri kadar keyif almadım.

Artı şunu da belirteyim: 1.2 TSI motor DSG ile daha uyumlu çalışıyor çünkü gaz tepkilerini çok daha çabuk alıyor. Dur kalklarda TDI motorda gaz tepkisi biraz geç hissediliyor ve araçta bir boğulma hissi oluyor sanki boşa gaza basıyormuş gibi.

TDI motor torku sayesinde yüklüyken ve rampalarda bir miktar avantajlı ama Golf 1.2 TSI aracım ile 5 kişi ve full bagaj çok yol yaptım. Hiç hantallığını hissetmedim. Jetta'dan sonra beni üzmedi yani.

O yüzden 1.2 TSI performans konusunda kesinlikle 1.6 TDI'ın gerisinde değil hatta şehir içinde ve hızlanmalarda daha iyi diyebilirim.

1.6 TDI tercih edilecekse en önemli neden yıllık yapılacak mesafe olmalı. Eğer fazla değilse 1.2 TSI gayet verimli ve tasarruflu bir motor. Birçoğumuz 0 araç alırken borç yükünün altına giriyoruz. Az yakacak diye bu sefer bankaların esiri oluyoruz. Sonra acaba kaç yılda amorti ederim diye düşünüp duruyoruz.


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Şu 1.2 aracı kullanmadan yorum yapanlara ne diyeceğimi bilemiyorum yahu :) Tamam en güzeli dizeli veya 1.4'ü... Aslında 1.4 ve 16 tdi varken 1.2 ye de gerek yoktu da neyse...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi 16v motor duz yolda ayni kasadaki 1.6 tdi motordan bir tik daha iyi gidiyor yokusta ise tsi bir tik geriye dusebilir tecrubeyle sabittir.

Dizelin bakimi daha pahali diye bir on yargi var. "kesinlikle yanlistir" (yetkili servis bu yargiyi art niyetli kullaniyorsa bilemem)

Dizel ve benzinli motorun motor omrune bakilirsa iyi kullanilmis bir dizel kesinlikle daha uzun omurludur. (Bence gereksiz bir tartisma konu sahibi uyenin bu araci 200.000 km kullanacagini da sanmiyorum)

Tdi ve tsi in ariza cikartma ihtimaline gelirsek ikisininde turbosu var (tsi da sanirim yeni yeni bas gostermeye baslayan minik bir turbo sorunu mevcut) tdi in tek eksisi enjektorleri. Duzgun yakit alirsaniz kolay kolay arizalanacak birsey degil esasinda tamamen aldiginiz yakita kalmis birsey.

Hangisini almak mantikli hususuna gelince a7 octi gayet basarili. Dsg sanziman cok keyifli. Rapidden sonra 1-2 tik ileri atar kesinlikle konfor vs.
baktigimizda bu degisimin artilari:

Konfor ve guvenlik
Kullanim rahatligi (dsg)
Dusuk vergi

Eksileri
Yakit sarfiyatindaki fark (arkadaslar uzun uzun verilerle uzerinde durmus orasi size kalmis)
Olasi turbo arizasi.


Ben olsam bu degisimi yapar miydim?

YAPARDIM :)


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;513509
1.2 tsi 16v motor duz yolda ayni kasadaki 1.6 tdi motordan bir tik daha iyi gidiyor yokusta ise tsi bir tik geriye dusebilir tecrubeyle sabittir.

Dizelin bakimi daha pahali diye bir on yargi var. "kesinlikle yanlistir" (yetkili servis bu yargiyi art niyetli kullaniyorsa bilemem)

Dizel ve benzinli motorun motor omrune bakilirsa iyi kullanilmis bir dizel kesinlikle daha uzun omurludur. (Bence gereksiz bir tartisma konu sahibi uyenin bu araci 200.000 km kullanacagini da sanmiyorum)

Tdi ve tsi in ariza cikartma ihtimaline gelirsek ikisininde turbosu var (tsi da sanirim yeni yeni bas gostermeye baslayan minik bir turbo sorunu mevcut) tdi in tek eksisi enjektorleri. Duzgun yakit alirsaniz kolay kolay arizalanacak birsey degil esasinda tamamen aldiginiz yakita kalmis birsey.

Hangisini almak mantikli hususuna gelince a7 octi gayet basarili. Dsg sanziman cok keyifli. Rapidden sonra 1-2 tik ileri atar kesinlikle konfor vs.
baktigimizda bu degisimin artilari:

Konfor ve guvenlik
Kullanim rahatligi (dsg)
Dusuk vergi

Eksileri
Yakit sarfiyatindaki fark (arkadaslar uzun uzun verilerle uzerinde durmus orasi size kalmis)
Olasi turbo arizasi.


Ben olsam bu degisimi yapar miydim?

YAPARDIM :)

arkadaşlar  yorumlar için teşekkürler, aklıma soru geldikçe paylaşacağım. Bir arkadaşım daha var o da ikna oldu sayılır, kısmetse ilk fırsatta ikimiz de almak isteriz.


Çevrimdışı civilkaya

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Ben de bir 1.2 tsi kullanıcısı olarak ne performans anlamında ne de yakıt tüketimi anlamında en ufak pişmanlığım yok. Yılda 10.000 km yi geçmiyorsanız zaten aradaki fiyat farkını amorti etmeniz yıllarınızı alır. Hiç düşünmeden alın derim.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
aracim servisteyken ikame arac olarak Rapid Tdi vermislerdi. evet octi ye gire agirlik avantajindan perf bir tik yukarida. ama konfor ve yalitim olarak ben arada ciddi fark gormustum.

imkan varsa bir ust sinifa gecmek her zaman iyidir. benzinli dizel tercihi sizin kullanim kosullariniza kalan bir karar.

yslniz esim de kullanacak demissiniz. yeni ogrenen biri icin octi nin boyutlari sorun yasatabilir