Yılda 15.000 Km yapan biri için 1.2 TSI ortalama 700.-TL daha fazla tüketiyor 1.6 TDI ye kıyasla, ancak daha mantıklı oluyor:
A) 1.2 'nin yıllık vergisi yaklaşık 600.-TL; 1,6'nın yıllık vergisi yaklaşık 1,000.-TL.
B) Dizel motorun yıllık bakım masrafları ile benzinli motorun yıllık bakım masrafları arasında ve kasko bedellerinde fark var.
C) Octavia için baktığımızda alırken 10,000.-TL fark veriyorsunuz dizel için, elbette satarken de bu farkı geri alıyorsunuz ama 10,000.-TL'nin senelik faizini kimse göz önünde bulundurmuyor ki en önemli fark da burda ortaya çıkıyor. Misal araç kredisi kullanıyorsanız 10,000.-TL fazla veya az çekmeniz durumunda toplam ödeyeceğiniz tutara bir odaklanın.
D) Bir de motor arızası durumunda dizelin daha masraflı olacağını ve tüm bunların üzerine bir de benzinli aracin keyfini düşünün.
Ha ben yok pompaya yanaştığımda depoyu 200.-TL'nin altında doldurunca psikolojik olarka iyi hissediyorum diyorsanız orası ayrı:)
Garanti uzatmaya gelince fabrika zaten 2 yıl garanti veriyor ve bir üretim hatası varsa, DSG de problem varsa bu 2 yıl içerisinde ortaya çıkıyor. Tabi yılda 3.000 Km yapacaksanız bu sorunların ortaya çıkması için çok şans vermemiş olursunuz arabaya, o zaman garanti uzatımı düşünülebilir. Ama unutmayın ki burdaki amaç sizi yetkili servise çekmektir. Araç firmaları da asıl gelirleri servislerden elde ederler zaten.