škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

rapid 1.6 TDI manuel to Octavia 1.2 TSI DSG

egeadam · 48 · 10356

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
teknoseyir isimli sitenin otoseyir bölümünde yapılan bir tartışmada 1.2 turbo beslemeli motorlar (genellikle düşük haciml, yüksek torklu turbo motorlar ) hk. motor ömrü kosunda özellikle arabanınboyutlarına göre küçük kalan motorların sakin kullanımlarda çok da sorun yaratmayacağını ancak sürekli performans talepleri halinde atmosferik benzinli arabalara kıyasla özellikle turbonun sürekli akkor halde kalarak motrun ve kendisinin ömrünü çabuk bitirebileceği ve ömürlük arabadan ziyade kullanımlık araba haline geleceğinin hk. fikirler paylaşıldı. ayrıca milletçe arabaya doluşup bagaja yükü çakıp gezdiğimiz için bu durumlarda fazladan 500 kg yük altındaki büyük aracın küçük hacimli motorunun yine sürekli aktif haldeki turbosu nedeniyle ömrünü yitirebileceğini belirttiler. Benim kişisel olarak bilgi birikim ve fikirlerine değer verdiğim bir platform olması sebeiyle bu bilgileri paylaşmak istedim. yinede eğer izlemek isterseniz işyerinden ekleyemiyorum ama teknoseyir youtube sayfasından izleyip fikir edinebilirsiniz. saygılar.


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;513552
aracim servisteyken ikame arac olarak Rapid Tdi vermislerdi. evet octi ye gire agirlik avantajindan perf bir tik yukarida. ama konfor ve yalitim olarak ben arada ciddi fark gormustum.

imkan varsa bir ust sinifa gecmek her zaman iyidir. benzinli dizel tercihi sizin kullanim kosullariniza kalan bir karar.

yslniz esim de kullanacak demissiniz. yeni ogrenen biri icin octi nin boyutlari sorun yasatabilir

 muhtemelen eşime hemen teslim edemem, zorlu sınavlardan geçmesi lazım :)
 
Alıntı yapılan: METŠAHİN;513555
teknoseyir isimli sitenin otoseyir bölümünde yapılan bir tartışmada 1.2 turbo beslemeli motorlar (genellikle düşük haciml, yüksek torklu turbo motorlar ) hk. motor ömrü kosunda özellikle arabanınboyutlarına göre küçük kalan motorların sakin kullanımlarda çok da sorun yaratmayacağını ancak sürekli performans talepleri halinde atmosferik benzinli arabalara kıyasla özellikle turbonun sürekli akkor halde kalarak motrun ve kendisinin ömrünü çabuk bitirebileceği ve ömürlük arabadan ziyade kullanımlık araba haline geleceğinin hk. fikirler paylaşıldı. ayrıca milletçe arabaya doluşup bagaja yükü çakıp gezdiğimiz için bu durumlarda fazladan 500 kg yük altındaki büyük aracın küçük hacimli motorunun yine sürekli aktif haldeki turbosu nedeniyle ömrünü yitirebileceğini belirttiler. Benim kişisel olarak bilgi birikim ve fikirlerine değer verdiğim bir platform olması sebeiyle bu bilgileri paylaşmak istedim. yinede eğer izlemek isterseniz işyerinden ekleyemiyorum ama teknoseyir youtube sayfasından izleyip fikir edinebilirsiniz. saygılar.

turbo nun detayını bilmiyorum, zaten sürekli devrede olmuyor mu, değilse şayet devamlı kor haline gelip soğuması sürekli kor olmasına göre daha çok zarar vermez mi ? birde manuel aracın turbosuna gereksiz yüklenme olabilir belki ama DGS olduğundan ve motor devrini fazla yükseltmeden uygun devirlerde vites geçişi yapacağı için turbo için daha sağlıklı değilmidir ,yani DGS de turbo arızası verme ihtimali daha düşükmüdür ?


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
otomatik manuel ayrımı yapmamışlardı ama otomatik vites için düşük devirde dahi yük altında kalacağından yine aynı şekide ve hatta daha fazla yorucu olarak devrede kalacağını belirttiler.
 
önceki mesajımda zannederim belitmedim arabanın temel hareket tahrikinin motor gücü olması halinde zaten bir problem olamayacağı ama arabayı düşük kuvvetten ötürü eğer turbo basıncıyla çekmeye çalısırsakki bu 1.0 ecoboost ford ve octi 1,2 passat 1,2 için geçerli olabiliro durumlarda performans beklentisinin bile arka planda kalarak arabanın kendi hareketinin bile motor ve turbodan yiyebileceğini belittiler.
 
ben pek fazla mekanik motor bilgisine sahip birisi değilim ama çeşitli kaynaklardan takip ederim böyle şeyleri. Bu sebebpten sizleri yanılmak istemem bu görüşler bildiği iddiasında olan bir inceleme ekibine aittir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Panik yapmalik bir durum yok. Evet o testi yapn arkadaslar mantikli birsey soylemis ancak insan evladi gibi binilirse orta vadede cok sorun yaratmaz motor omru icin.

Turboya cok yuk biner de omru kisa olursa da 2.5 milyar civarina yenisi takilir zaten dert bisey degil ;) normal kullanilan bir 1.2 tsi da 100k dan once kolay kolay turbo arizasi vermez "tahminlerime gore"


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: METŠAHİN;513555
teknoseyir isimli sitenin otoseyir bölümünde yapılan bir tartışmada 1.2 turbo beslemeli motorlar (genellikle düşük haciml, yüksek torklu turbo motorlar ) hk. motor ömrü kosunda özellikle arabanınboyutlarına göre küçük kalan motorların sakin kullanımlarda çok da sorun yaratmayacağını ancak sürekli performans talepleri halinde atmosferik benzinli arabalara kıyasla özellikle turbonun sürekli akkor halde kalarak motrun ve kendisinin ömrünü çabuk bitirebileceği ve ömürlük arabadan ziyade kullanımlık araba haline geleceğinin hk. fikirler paylaşıldı. ayrıca milletçe arabaya doluşup bagaja yükü çakıp gezdiğimiz için bu durumlarda fazladan 500 kg yük altındaki büyük aracın küçük hacimli motorunun yine sürekli aktif haldeki turbosu nedeniyle ömrünü yitirebileceğini belirttiler. Benim kişisel olarak bilgi birikim ve fikirlerine değer verdiğim bir platform olması sebeiyle bu bilgileri paylaşmak istedim. yinede eğer izlemek isterseniz işyerinden ekleyemiyorum ama teknoseyir youtube sayfasından izleyip fikir edinebilirsiniz. saygılar.

Kardeşim tam benim anlatmak istediğim bir noktayı çok güzel açıklamışsın. Benim anlatmak istediğim de bu konuda bir önceki mesajlarım da buydu C sınıfı bir araçta 1.2 TSI motor sadece belki fiyat avantajı sağlar ilerleyen yıllarda ve km motoru ve turboyu elinize almanız ve sorunlar yaşamanız kaçınılmazdır benim demem o ki motor ufak olduğu için sürekli bir performans sağlaması yüksek hacim turbo ve atmosferik motora oranla azdır. 1985 yılından beri araç kullanırım tüm araçlarım (7 adet) 1.6 atmosferik benzinli motor ve düz vites araçlardı son 3 adet 10 yıl Toyota Corolla kullandım kimse ile tartışma vs girmek istemem ben sadece fikrimi beyan ettim 1.6 TDI motorun yanında 1.2 TSI'nin lafı bile olmaz bu bana göre böyledir herkesin zevkine tercihine ve görüşüne saygı duyarım. Şimdi 1445 kg boş ağırlığa sahip bir Yeti DSG araçta 1.6 TDI ve 1.2 TSI motorun performansı ve ya uzun yıllardaki km dayanılıklığı ve ya sorunsuzluğu aynı olabilir mi? Bu benim şahsi fikrim bu değişimi ben sadece konfor için yapmazdım. Bu konuya birde ikinci el değeri ve tercihi olarak bakmak gerekiyor ülkemiz de C sınıfı sedan araçlar da ufak hacimli motorlar turbolu da olsalar tutulmazlar.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Konu çok uzun olmuş okumaya üşendim [emoji23] şuanki durum vaziyet nedir bilmiyorum ama 2.5 senedir octavia 1.6tdi dsg elegance kullanıcısıyım ilk partiden gelen araçlardan aracım. forumda görüp bildiğiniz Hakanparlarla yakın arkadaşım onun aracıda 1.2tsi dsg optimal. Yakıt olarak ankara ekibi olarak şehir içi ortaya karışık 10km üstü kullanımlarda reel tüketiminin 7-7.5 civarı olduğunu saptadık. Benima aracımın ise dikkatsiz ve kısa mesafe kullanışlarında 5.5-6 arası oluyor tüketimim.
Performans açısından ise iki aracı test ettiğimizde 1.2 tsi tdiı yarım boya yakın geçiyor yani gitmez mitmez çekmez diyen farazi atıp tutuyo. Hakanın gözlerimde v8 cheroke tokatladığını görmüşlüğüm var :) hatta daha da abartayım hakanla araçları değiştiğimiz bir gün bitane 1.6 120lik köpekbalığı kasa lanceri fena tokatlamışlığım var :) birde üstelik yol yokuştu. Işıklarda adam durdu cam açtı ne gidiyo be maşallah dedi. Araba 1.2 desem daha çok üzülürsün ozman dedim suratındaki tepki otopark.comun ibiza cupra test videosundaki pejocunun yemin ettt diyiyşiyle aynıydı. Veriler ve kullanıcı yorumları ortada bence daha fazla mevzu büyümemeli ve aracı alacak kişi seçimini yapmalı :) herkese iyi forumlar[emoji2]


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lcdvscrt;513494
Eğer 1.2 TSI motor kullanmadan C sınıfı bir araç için sıcak bakmadığınızı söylüyorsanız yanılıyorsunuz. Kullandınız da söylüyorsanız o zaman yeterince test edememişsiniz demektir :)

1.2 TSI motoru Golf'te kullanıyorum (teknik özellikleri Octavia ile birebir aynı) Daha önce 2011 yeni kasa Jetta 1.6 TDI DSG kullandım. Şu an babamda Octavia 1.6 TDI DSG var. Hiçbirinden 1.2 TSI motorun sessizliği, stabilitesi ve anlık tepkileri kadar keyif almadım.

Artı şunu da belirteyim: 1.2 TSI motor DSG ile daha uyumlu çalışıyor çünkü gaz tepkilerini çok daha çabuk alıyor. Dur kalklarda TDI motorda gaz tepkisi biraz geç hissediliyor ve araçta bir boğulma hissi oluyor sanki boşa gaza basıyormuş gibi.


1.2 TSI motor çekmez ve ya gitmez diyen sanırım olmadı en azından ben söyleyemem çünkü kullanmadım ve test etmedim. Sadece ilk mesajımı tekrar okursanız 1.6 TDI manuel bir Rapid'den aldığınız performansı 1.2 TSI DSG Octavia'dan ve Octavia en az 200 kg daha ağır bir model alamazsınız dedim burada önemli olan 1.2 TSI'nin son süratlere çıkması ilk kalkışlarda ki performansının çok önemi yok uzun yolda ve rampa çekişlerinde ve ilerleyen yıllarda ki yükselen kilometreler de motorun ve turbonun sorunsuzluğu ve bu gücü ne kadar süre ile alacağınızın ve sorunsuz olmasının çok daha fazla önemi vardır. Ve 1.6 TDI DSG Yeti aracımda ilk kalkışlarda dur kalklarda bahsettiğiniz geç gaz tepkisi ve boğulma vs vs hiç hissetmedim kalkışlarda gaza bir yüklenin ve 1.6 TDI DSG ile neler yapabiliyor görecek ve şaşıracaksınız. DSG TDI motor ile gerçekten müthiş keyifli ve çok uyumlu çalışıyor.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Tercih meselesi tamamen, :)
Bazı insanlar motora önem veriyor,(örnegin Ilker Hocam, vs) parayı motora yatırıyor,
Bazı insanlarda konfora önem veriyor, parayı konfora yatırıyor(tabiki sessizlikde konfordur)
Ikisi bir arada aynı paraya olmuyor malesef, olanlarada 'premium' diyorlar zaten:D
Tercih size kalmıs,


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Teknoseyir in yakın takipçisiyim hatta aynı konunun altında inceden Can ile tartıştık. Ben bu konuda ona kesinlikle katılmıyorum. 1.2 TSI motor 105 olduğu için aşırı bir turbo yüklenmesi yok. Zaten yazılımla kolayca 140 bg olabiliyor. O zaman biraz yağ yakabilir.

Bu tarz tartışmalar sonrasında 150.000 km üzerindeki 1.2 TSI Leonları vs araştırmaya başladım ve hiç bir tane bile turbo arızası duymadım. Hatta çok sıkıştıran bir eleman vardı 150 bin üstü, Turbo su hiç sorun çıkarmamış.

Yani emin olun ki usturuplu kullanılmazsa 200bin usturuplu kullanılırsa 500bin tık demez bu motor.

Zaten CAN'ın VAG gurubuna bir alerjisi var. Benzer şartlarda Ford incelediğinde ya bu arkada torsiyon çubuğu araba yol tutmuyor bilmemne demiyor :)

1.2 TSI motorlu aracı olupta turbodan müzdarip olan birileri varsa lütfen burda deneyimlerini paylaşabilir mi?


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Turbo uzun vade de sorun verir diyorsunuz da, hanginiz bir aracı 10 sene kullanıyor? Çok nadir... Son hız, yokuşta rampa da yığılma vs muhabbetlerinden artık sıkılmadınız mı? Şu ön yargıyı aşamadı kimse 1.2 motorlara, hala atmosferik motorlarla mukayese ediliyor...
1.2 motorun konforu, sessizliği paha biçilemez, he ama dizelden ortalama 2 lt fazla yakar tek dezavantajı bu... Arada da yaklaşık 8-10 bin fark  var, artık satarken mi o farkı çıkarırsınız, kullanırken mi o size kalmış..1.2 her halükarda tercih edilesi bir motor...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Turbo sorun edilecek bi sey degil ki. Herseyi icinde 1500 tlye disarida degistirirsiniz.

Blok saglam olsun yeter ki, turbo sarf malzemesi.

1.2 ve yuklu kullanim soru isareti gibi dursa da araclarimizi %90 tek basimiza kullaniyoruz.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Şimdi ben İbiş' i satayım mı ne yapayım?:D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;513654
Şimdi ben İbiş' i satayım mı ne yapayım?:D


Sat, Cupra olanından al:)
En az o yakıyor:D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;513656
Sat, Cupra olanından al:)
En az o yakıyor:D

5 kapılısı olaydı iyiydi.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mhkayiran

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozghcttpli;513231
hesaplamayı fabrika verisi bazında octavialar için yaptım (ortalama yakıt * yapılan km* yaklaşık güncel yakıt fiyatı * satmayı planladığım zaman)

1.6 TDI DSG 3,9 lt * 22000km * 4,10tl = 3517 * 5yıl = 17589 tl

1.2 TSI DSG 5,0 lt * 22000km * 4,75tl = 4750 * 5yıl = 26125 tl

fark 5 yılda 8536 tl çıkıyor. tabi bu benim kabaca hesabım :) ortalama olarak bu değerleri ikisinde de daha yüksek rakamlar olacaktır ama yaklaşık değerler birbirine orantılı olacaktır diye düşünüyorum.
Dizel ve TSI fiyat farkını neredeyse kurtaracak gibiyim :)
(bakım maliyetlerini hesaba katmadım, açıkçası ben bu kadar ince hesaplar yapan da biri değilimdir normalde :) )
Arkadaş hesabı çok iyi yapmış. Gayet net ve anlaşılır. Örneğin ben, 1.2 optimal düşünüyorum. Manuel olacak. 1.6 tdi ile arasında net 13 Bin TL fark var. Arkadaşın hesabı banada uyuyor. 8.500 TL fark çıkarmış. 13.000-8.500= 4.500 tl fark kalıyor. Ki buna 450 tl lik vergi farkınıda eklersek. 5 yılda yaklaşık 2.000 TL'lik bir farkda buradan geliyor. yani 5 yılda  yıllık 20 bin km veya 10 yılda yıllık 10 bin km toplamda 100 bin km için 1.2 TSI çok daha avantajlı diye düşünüyorum...