škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Eksiltme için 5/30 tam sentetik deniyorum.

kor_ay · 55 · 15939

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba sevgili arkadaşlar. Hepimizin bildiği üzere 101 bg motor araçlarımızın yağ eksiltme sorunu olduğu ve benim aracımda da daha ciddi boyutta olduğu konusuna değinerek (son 7 bin km.de 5 litre gibi korkunç bir rakam) ve bu konunun, deyim yerindeyse kabak tadı verdiğini de bilerek :) durumu aktarıyorum. son 20 bin km.dir kullandığım ve ve artık yine dün en alt çizgiye gelmesiyle, başka bir yağ  denemek için süresine çok olmasına karşın değiştirdiğim castrol magnatec 10/40 yarı sentetik yağ yerine shell helix h8 5/30 tam sentetik yağ koydurdum. konu açmama neden olan olay ise, filtre ile birlikte değişen yağdan 3.5 litre koyulduğu halde şu anda iki çizgi arasının 3/2 si dolu (%66 -70) üç buçuk litre yağ koyduğumuz zaman, filtre değişmiş olsa bile, en üst çizgi düzeyinde olması gerekmez mi? Ayrıca,  Eksiltme nedeniyle tam sentetik yağın iyi geleceğini düşünerek kullanan ve olumlu olumsuz görüş bildirecek arkadaşlardan da yorum bekliyorum. Ben de birkaç gün içinde izlenimlerimi aktaracağım. Başka hiçbir sorunu omayan, sıfır km olarak aldığım ve çok sevdiğim aracımı değiştirme niyetine bile götürecek sanırım bu yağ eksiltme olayı. bu nedenle üzerinde duruyorum. yorumlar için şimdiden sağolun. iyi günler.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bu kadar yüksek değerde yağ eksiltiyorsa yağ viskozitesiyle bu değeri en fazla %10 düzeltseniz dahi yeterli olur mu?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;513985
Bu kadar yüksek değerde yağ eksiltiyorsa yağ viskozitesiyle bu değeri en fazla %10 düzeltseniz dahi yeterli olur mu?
Aslında yalnızca viskozite değil. yarı sentetikten tam sentetiğe geçiş de söz konusu. tam sentetiğin yüksek motor sıcaklıklarına daha dayanıklı olması, yağın yakılması dışında, buharlaşarak azalmasının da önüne geçer diye umarak bu değişikliği yaptım. beklentim yarıya yakın bir azalma. belki çok iyimserim. belki de daha fazla eksiltecek bilemiyorum. Ancak şu var ki; artık bütün yağ markaları, ürün bulma araçlarında bbz kodlu motorlar için 5/30 tam sentetik ürünlerini öneriyorlar. sizin bu konuda görüşünüz nedir?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Yağ yakmasının önüne istediğin oranda umarım geçer.  Tam sentetik yağ daha verimli ve daha uzun süreli kullanım için tercih edilebilir.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Sizin durumda yagi kalinlastirmak daha iyi olmasi lazim. Ama o kadar eksiltiiyorsa motor acilacak bence kacis yok.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Aracım yalnızca 70 bin km.de. üstelik eksiltme olayı 35 bin km.den sonra, ortada hiçbir neden yokken başladı. (LPG 43 bin km. de takıldı)  yavaş yavaş artarak bugünkü aşırı rakamlara geldi. Eksiltme çözümü için bir de mobil'in 10/60 tam sentetik ürünü söyleniyor ama bu ürün de bbz motorların istediği vw yeterlilik standardını sağlamıyor. (501 01 - 502 00 gibi) açıkçası, eksiltmeden kaçarken başka sorunlara neden olabilir diye bu üründen çekiniyorum. Motor açtırmak gibi bir işlemi de en son seçenek olarak düşünebilirim ancak.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@kor_ay,
Motoru açmadan ilk önce bujiler indiksiyon bobinleri  sökülerek kompresyonları ölçülmeli bir sıkıntı söz konusu ise  kompresyonu düşük 1 veya bir kaç silindirde bir sorun var demektir, o  zaman motor üst kapağı ilk önce açılarak sibop ve yatakları kontrol  edilir.Bir sorun yoksa o zaman piston sekmanlarına bakılır.Bazen  sekmanlar zamanla dönerek sekman boşlukları ağız ağıza gelir ve önemli  yağ ve basınç kayıplarına neden olur. Bazende sekman çatlar-kırılır  bazen kurum bu çatlağı örter farkına bile varılamaz bazende çatlak  ayrılırsa sizdeki gibi gittikçe artan yağ kayıplarına neden olur.  Sırayla hepsine bakılacak.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;514002
@kor_ay,
Motoru açmadan ilk önce bujiler indiksiyon bobinleri  sökülerek kompresyonları ölçülmeli bir sıkıntı söz konusu ise  kompresyonu düşük 1 veya bir kaç silindirde bir sorun var demektir, o  zaman motor üst kapağı ilk önce açılarak sibop ve yatakları kontrol  edilir.Bir sorun yoksa o zaman piston sekmanlarına bakılır.Bazen  sekmanlar zamanla dönerek sekman boşlukları ağız ağıza gelir ve önemli  yağ ve basınç kayıplarına neden olur. Bazende sekman çatlar-kırılır  bazen kurum bu çatlağı örter farkına bile varılamaz bazende çatlak  ayrılırsa sizdeki gibi gittikçe artan yağ kayıplarına neden olur.  Sırayla hepsine bakılacak.
Öncelikle ayrıntılı ve bilgilendirici yanitiniz için tesekkur etmek istiyorum. Saydığınız olası durumlar, kullanıma, performansa, yakıt tüketimine ve benzeri alanlara etki eder mi peki? Kullanıcı olarak ayırdına varabilecegimiz bir belirti? Yoksa dediginiz gibi, yalnızca servis ortamında ve elektronik aygıtlar eşliğinde mi anlaşılabilir. Çekişte, yakıt tüketiminde ve elektronik anlamda herhangi bir sorun yok aracimda. Ne gibi durumlara dikkat etmeliyim.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
5-30 yag 10-40 a nazaran daha incedir. Sicaga daha az dayaniklidir haberiniz olsun..

Bbz motor kodunun ne isteyip ne istemedgine bakmadan mobil 1 10-60 onarici yag oneririm. Zaten 7k km de 5lt yag eksiltiyorsaniz kaynedecek pek de birseyiniz kalmamis demektir ;)


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;514007
5-30 yag 10-40 a nazaran daha incedir. Sicaga daha az dayaniklidir haberiniz olsun..

Bbz motor kodunun ne isteyip ne istemedgine bakmadan mobil 1 10-60 onarici yag oneririm. Zaten 7k km de 5lt yag eksiltiyorsaniz kaynedecek pek de birseyiniz kalmamis demektir ;)
Zaten bundan da sonuç alamazsam dediginiz yagi deneyecegim. Onun bir yararı olur umarım.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Sizin aracinizdaki eksiltme artik yaga bahane bulunacak seviyede degil bence. Saglikli bir araba 10k da 1 litre eksiltir en fazla. Hadi 2 litreye kadar eyvallah. Ancak 7k km de 5litre yag eksiltmesi hay masallah yakma da degil bu kaciriyodur biyerlerden :D


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;514012
Sizin aracinizdaki eksiltme artik yaga bahane bulunacak seviyede degil bence. Saglikli bir araba 10k da 1 litre eksiltir en fazla. Hadi 2 litreye kadar eyvallah. Ancak 7k km de 5litre yag eksiltmesi hay masallah yakma da degil bu kaciriyodur biyerlerden :D
O olasılığı da elemek için ayrıntılı olarak gözden gecirttim araci, ancak kesinlikle kacak söz konusu değil. Kullanma kılavuzu onbin km için beş litreye kadar eksiltleyi olağan olarak yazmış. Bana kalırsa abartılı bir yazı. Benimki artik o değerinde üzerinde :/


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Iyide araba zaten 4lt yag aliyor ve 10.000km de 5litre yag mi eksiltecek??

Egzozda durumlar nasil?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;514015
Iyide araba zaten 4lt yag aliyor ve 10.000km de 5litre yag mi eksiltecek??

Egzozda durumlar nasil?
Aslında 4 litre bile değil. Büyük olasılıkla kendilerini korumak için yazmışlardır. Çünkü gerçekten kabul edilir bir rakam değil.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
10/60 denenmeli bence de. ama ucunda sekman atma görünüyor...