Öncelikle ayrıntılı ve bilgilendirici yanitiniz için tesekkur etmek istiyorum. Saydığınız olası durumlar, kullanıma, performansa, yakıt tüketimine ve benzeri alanlara etki eder mi peki? Kullanıcı olarak ayırdına varabilecegimiz bir belirti? Yoksa dediginiz gibi, yalnızca servis ortamında ve elektronik aygıtlar eşliğinde mi anlaşılabilir. Çekişte, yakıt tüketiminde ve elektronik anlamda herhangi bir sorun yok aracimda. Ne gibi durumlara dikkat etmeliyim.
@kor_ay,
Sizdeki yağ yakış anladığım kadarıyla diğer arkadaşların mesajlarına da baktım, alışılmış 101 BG skoda motorlarının yaktığı yağ miktarının çok çok üstünde.Aslında ne şartlar altında olursa olsun özel amaçlı yada üzerinde modiye işlemi uygulanmış motorlar dışında sıradan motorların yağ yakmaması gerekir. Gördüğüm kadarıyla bu 101 BG motor bir istisna. Ancak sizin durumunuzda bu durumu motor katkı yağları ile halletmek belki bir dereceye göre mümkün ama sonuçta bu durum gittikçe artan oranda ilerleyecektir. Şimdi de yaparlarmı bilemem ama eskiden difransiyeli inleyen araçlarda sesi kessin diye kalın seçilmiş diferansiyel yağına ince çekilmiş talaş katarlardı,Kompresyonu bitmiş araçlara kalın yağ konur ve katkılarla kompresyon yükseltilir yağ yakma gözle görünür olmaktan çıkarılırdı Tabi aracı satana kadar. Sizin şu andaki denemelerinizde bir ölçüde buna benziyor, görünür sıkıntıyı ortadan kaldırmak. Ama sorun neden kaynaklanıyorsa o durum hala devam ediyor.
Bazı ip uçları vereyim. yağ yakmanın yanı sıra rölantide titreme kafa sallama gibi eşlik eden bir durum varsa siboplardan kaynaklanır, Çekişte düşme (Yokuşlarda alışılmışın dışında bayılma) ve gaza yüklendiğinde gri duman atıyorsa (Katalitik Konvertöre rağmen) bu durumda sekmanlardan kaynaklanır. Katalitik konvertörün bu yağ yakma olayını bir miktar absorbe ettiğini unutmayın. Erken dolan susturucuların nedenlerinden biride budur. Aynı zamanda katalik konvertörlerin ömrünü kısaltır. Bu nedenle normal çalışmada gri dumanı göremeyebilirsiniz. Verdiğim krokide dikkat ettiyseniz en az bir pistonda 3 segman vardır 2 adedi yağ segmanı, biri kompresyon sekmanı.Kompresyon sekmanı normalse yapılan cihaz testlerinde o silindirin basıncı normal sınırlar içinde gözükebileceğinden arıza belirlenemez. Ancak Direkt buji boşluklarından yapılacak kompresyon basınç testinde ortaya çıkacak farklılık sorunu ortaya koyar. Örneğin sizin motor 70.000 km de ve bana göre bu motorların sıfırında kompresyon değeri nedir bilemem ama örneğin sallıyorum 15 bar ise en az sizin motorda 14.3-14.6 gibi değerlerde olması lazım ama bir veya bir kaç silindir 10-11 hatta 12 gibi değerler alınıyorsa o silindirlerde bir sıkıntı var demektir ve bu değerler test cihazlarında verilen min. referans değerlerinin üstünde kaldığından asla arıza kodu vermeyecektir. Aslında bu konu oldukça teknik bir konu ve oldukçada detaylı ve bu şartlar altında da az yada çok bir performans düşüşü ve yakıt harcamanızda da az yada çok bir artış yaşayabilirsiniz.
Şunu asla unutmamak gerekir. Motorun yapısı LPG kullanımına uygun değilse yani kısaca özellikle sübap kayıtları ve sübap imalat uygunluğu, segmanlarda bu yakıta uygun değilse sadece LPG' ye uygun yağ kullanmakla aşırı aşınmaların önüne geçilemez. Bunu bir genelleme kabul edin 101 BG olsun ve diğer motorlar bu markanın ilk çıkan ve MPI olarak adlandıran motorunun dışında hiç biri LPG' ye uygun olmadığını oktavya kullanan bir akrabamdan aklımda kalmış.Zaten LPG Kullanımı, kullanım kitaplarında açıkça belirtilmiyorsa tüm LPG uygulamaları eninde sonunda sorunlu olacağı açıktır.