škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Yalıtım Problemi !!!

aserhat · 120 · 31623

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Güzel bir istatistik.
Ben aracımın yol sesinden şikayet etmem, umursamaz değilim, ancak daha iyi olsaydı, daha mutlu olurdum.
Gerçeği ancak, ayni cihaz ile aynı yolda ve aynı hava şartlarında ölçüm yaparak anlaşılır.
1-2 desibel insan kulağı ile fark edilmez, ancak 3db ve üstü kesinlikle fark edilir.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aserhat;515436
Merhaba,
 
Saçma demekten vazgeçtim. Ayrıca siz yalancı dediniz de demedim. Sadece yalancı mı diye sordum.
 
Yalnız 81 desibel çok yüksek bir rakam zaten. Bildiğiniz saç kurutma makinası sesi nasıl bir yolda test yaptınız ben o 80 desibellere 180 km hız ile giderken bile yaklaşamıyorum. ayrıca 80 desibel ses olan bir yerde konuşmak için bağırmanız lazım. çünkü normal konuşma 55 desibel. Ayrıca yine dediğim gibi 80 desibel ve üstü zaten çok fazla 81 desibel saç kurutma makinası size 10 cm yakındayken duyacağınız ses iken 83 desibel de 13 cm uzağınızda duyacağınız sestir. Yani yine çok bir fark yok...
 
Neyse ben bu konuyu daha fazla uzatmayacağım ama şunu net söylüyorum C sınıfında kendi akranları arasında Octavia dan sessiz tek araba Golf'tür onuda içinde hisle - kulakla bilmemne anlamak için işi gücü bırakıp arabayı dinlemek gerekir.

Bakın hala benim şahsen yaptığım testi bana anlatıyorsunuz, temel sıkıntı bu. Siz herşeyi bildiğiniz için, bana nasıl bir test yaptığımdan, hangi değerleri görüp göremeyeceğimden bahsediyorsunuz. Testi yaptığımda yanımda mıydınız? Değildiniz. O zaman benim yaptığım bir testle ilgili olarak varsayımlarda bulunmayı bırakın lütfen.
 
Bu forumun eski üyeleri benim ses konusundaki takıntımı gayet iyi bilir. Bu konuya ne kadar kafa patlattığımı da. Hele hele lütfen bana yok şu desibel şu alete eşit, yok bu desibel bu alete eşit gibi şeylerle -sanki bizim bunlardan haberimiz yokmuş da yeni öğreniyormuşuz gibi- gelmeyin. Zira 2-3 desibele özellikle de otomotiv sektöründe "önemsiz" diyen bir şahıstan bu konuda öğrenecek hiçbir şeyim yoktur. Zira günümüzde araç üreticileri 0 "1 desibellik" farkları oluşturmak için ar-ge'ye milyonlarca dolar para harcamaktadır.
 
Yaptığım testi Ankara'da Yaşamkent-Optimum AVM arasındaki çevre yolunda yaptım. İki aracın da sürati 130 km./saat idi, ses sistemleri kapalı, klima kapalı konumdaydı. Kısaca tüm şartlar eşitti. Lastik markaları farklı olsa da desibel değerleri aynıydı. Bu şartlar altında Passat 81 desibel altı, benim aracım 84 desibel üstü ses verdi; zira yolun kalitesi berbattı. İşte bunun için yalıtımı iyi olan araçla yalıtımı kötü olan araç arasındaki fark kötü yolda belli olur diyorum.
 
Son olarak bu satırların sahibinin aracında Ziebart ses yalıtımı bulunduğunu, 1. uygulamadan memnun kalmadığım için Genel Müdürlük'teki uygulama merkezinde uygulamanın tekrarlandığını belirtmek isterim. Kısaca ses konusunda biz de az buçuk bilgiye ve tecrübeye sahibiz...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;515251
2010 TSI DSG Octavia Elagance a 3 yıl bindim.  Sattığım da 85k km deydi. Sıcak asfaltta sessizdi.  Ancak diğer yollarda Diğer bahsi geçen modellerde ses değişimi orantılı olarak değişirken,  octavia da yol sesi orantısız değişiyordu. Bu yüzden lastik değişimi ve yalıtım yapmıştım. Ayrıca bahsi geçen 2-3db ses ciddi değişimdir. 1.2 TSI 63 DB ses varsa,  (inanamıyorum) mükemmeldir. Yenilerini bilmiyorum ama Golf ün kapı yalıtımında gözle görülen bir farkı kısa zamanda yükleyeceğim..

Sıcak olmayan asfaltta,  gerçek yalıtım farkı ortaya çıkıyor diye belirtmiştim.. Sıcak asfaltta 90 model kadett bile sessiz..


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;515473
Bakın hala benim şahsen yaptığım testi bana anlatıyorsunuz, temel sıkıntı bu. Siz herşeyi bildiğiniz için, bana nasıl bir test yaptığımdan, hangi değerleri görüp göremeyeceğimden bahsediyorsunuz. Testi yaptığımda yanımda mıydınız? Değildiniz. O zaman benim yaptığım bir testle ilgili olarak varsayımlarda bulunmayı bırakın lütfen.

Bu forumun eski üyeleri benim ses konusundaki takıntımı gayet iyi bilir. Bu konuya ne kadar kafa patlattığımı da. Hele hele lütfen bana yok şu desibel şu alete eşit, yok bu desibel bu alete eşit gibi şeylerle -sanki bizim bunlardan haberimiz yokmuş da yeni öğreniyormuşuz gibi- gelmeyin. Zira 2-3 desibele özellikle de otomotiv sektöründe "önemsiz" diyen bir şahıstan bu konuda öğrenecek hiçbir şeyim yoktur. Zira günümüzde araç üreticileri 0 "1 desibellik" farkları oluşturmak için ar-ge'ye milyonlarca dolar para harcamaktadır.

Yaptığım testi Ankara'da Yaşamkent-Optimum AVM arasındaki çevre yolunda yaptım. İki aracın da sürati 130 km./saat idi, ses sistemleri kapalı, klima kapalı konumdaydı. Kısaca tüm şartlar eşitti. Lastik markaları farklı olsa da desibel değerleri aynıydı. Bu şartlar altında Passat 81 desibel altı, benim aracım 84 desibel üstü ses verdi; zira yolun kalitesi berbattı. İşte bunun için yalıtımı iyi olan araçla yalıtımı kötü olan araç arasındaki fark kötü yolda belli olur diyorum.

Son olarak bu satırların sahibinin aracında Ziebart ses yalıtımı bulunduğunu, 1. uygulamadan memnun kalmadığım için Genel Müdürlük'teki uygulama merkezinde uygulamanın tekrarlandığını belirtmek isterim. Kısaca ses konusunda biz de az buçuk bilgiye ve tecrübeye sahibiz...
 
 Kulak, sesleri büyük bir hassasiyetle tespit ve analiz eder. Kulağın hassasiyeti bütün ses frekansları için aynı değildir. Sesler tizleştikçe daha zor duyarız.

Hassas bölge 500 ile 3.500 Hz arasındadır. Desibel (dB) bu hassasiyeti en güzel göz önüne alan ölçü birimidir. Ancak logaritmaya bağlı bir ölçü olması biraz kafa karıştırır. 3 dB'lik bir artış, akustik enerjinin 2 misli arttığını gösterir. Bu 3 dB'lik artış, kulağın fark edebildiği en hafif ses artış düzeyidir. 0 dB, ses olmadığının göstergesi değil, sadece normal bir kişinin ses algılama düzeyidir. Bazı insanlar, özellikle müzisyenler, -5, hatta -10 dB sesleri duyarlar."
 
 Kulağın algılayabileceği en küçük ses artışı 3 desibel iken sizin bu alt limiti çok büyük bir fark gibi göstermeniz bence hala makul değil.
 
 Bana göre sizin oradaki algınızı değiştiren şey sesin seviyesi değil türü. Ses tiz mid ve ya bas olarak aynı desibel de size iletilse 3 ses tipinde de farklı hissiyatınız olur. Ses konusundaki bu kadar derin bilgi ve tecrübenize rağmen hala ses düzeyinin 3 db artması beni çok rahatsız etti demek doğru değil. Bence sizin sorununuz seviye değil sesin içeriği...


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Şu anda forumda 3 tane yalıtım konusu açılmış durumda. Dönüyoruz dolaşıyoruz yine en başa geliyoruz. Ne yalıtım sorunuymuş bitmedi gitti. :confused::confused::confused:


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;515479
Sıcak olmayan asfaltta,  gerçek yalıtım farkı ortaya çıkıyor diye belirtmiştim.. Sıcak asfaltta 90 model kadett bile sessiz..


90 modeli yok abi 88 1.6d si var nedense hiç sessiz bulmadık Kadir ve İlker abiyle biz [emoji2]


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;515487
90 modeli yok abi 88 1.6d si var nedense hiç sessiz bulmadık Kadir ve İlker abiyle biz [emoji2]
Biz de 90 model 1.6 LS benzinli var. 17 yıldır babamda ihtiyaç halinde dönüşümlü biniyoruz. Dişli oranları çok iyi.  Yüksek hızda düşük devir çevirdiği için Oldukça da sessizdir. Kıyamadığımız için satmayı hiç düşünmedik..


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;515500
Biz de 90 model 1.6 LS benzinli var. 17 yıldır babamda ihtiyaç halinde dönüşümlü biniyoruz. Dişli oranları çok iyi.  Yüksek hızda düşük devir çevirdiği için Oldukça da sessizdir. Kıyamadığım için satmayı da hiç düşünmedik..


Bizde 88 metalik yeşil sunrooflu falan sw sunrooflusu var abi 88den beri bizde dedem almanyadan getirdi kapalı garajda duruyo ben gidince yıkatıp paklatıp kutup başlarını çıkarıp koyuyorum yerine :) geçen bi denedim hala ciğer var 160-170 çıkıyo[emoji2]


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aserhat;515481
Kulak, sesleri büyük bir hassasiyetle tespit ve analiz eder. Kulağın hassasiyeti bütün ses frekansları için aynı değildir. Sesler tizleştikçe daha zor duyarız.
 
Hassas bölge 500 ile 3.500 Hz arasındadır. Desibel (dB) bu hassasiyeti en güzel göz önüne alan ölçü birimidir. Ancak logaritmaya bağlı bir ölçü olması biraz kafa karıştırır. 3 dB'lik bir artış, akustik enerjinin 2 misli arttığını gösterir. Bu 3 dB'lik artış, kulağın fark edebildiği en hafif ses artış düzeyidir. 0 dB, ses olmadığının göstergesi değil, sadece normal bir kişinin ses algılama düzeyidir. Bazı insanlar, özellikle müzisyenler, -5, hatta -10 dB sesleri duyarlar."
 
Kulağın algılayabileceği en küçük ses artışı 3 desibel iken sizin bu alt limiti çok büyük bir fark gibi göstermeniz bence hala makul değil.
 
Bana göre sizin oradaki algınızı değiştiren şey sesin seviyesi değil türü. Ses tiz mid ve ya bas olarak aynı desibel de size iletilse 3 ses tipinde de farklı hissiyatınız olur. Ses konusundaki bu kadar derin bilgi ve tecrübenize rağmen hala ses düzeyinin 3 db artması beni çok rahatsız etti demek doğru değil. Bence sizin sorununuz seviye değil sesin içeriği...
Bu konuya artık yazmamayı düşünüyordum; ancak siz ne yazık ki uzattıkça uzatıyorsunuz. Zaten daha ilk etapta sizinle hiç alakası yokken Akif ile aramdaki bir konuşmaya müdahil oldunuz.
 
Ben diyorum ki ben bir test yaptım, sonucunda bu verileri elde ettim, bu veriler de benim teorimi doğruladı. Metedolojimde zaten bir problem yok. Kendi testimde karşılaştırdığım 2 aracı da yeterince kullandığım ve içinde bulunduğum için yeterli bilgiye de sahibim. 3 desibel gayet de fark yaratıyor. Herşeyi geçtim benim için fark yaratıyor. Hala bunun üzerine konuşup durmanızın anlamı yok.
 
Fakındasınız ya da değilsiniz; ancak öyle bir yazıyorsunuz ki sizin yazdıklarınız hakkında bizim hiç bilgimiz yok sanki, halbuki önceki mesajımda belirttim ses konusunda gayet takıntılı biri olduğumu. Hal böyleyken insan desibel vb. konularda bayağı bir araştırıyor, okuyor...
 
Hayatta herşeyi bildiğini düşünen ve bu yönde hareket edenlerden pek hoşlanmıyorum açıkçası. Hele hele neredeyse benim ne duymam gerektiğini ya da duyduğumu bana dikte etme durumundaki bir bakış açısını asla kabul etmem.
 
Serhat Bey; sizin kendi doğrularınız var, siz o doğrultuda hareket edin. Ancak bundan sonra ne burada ne de başka bir konuda benim kendi yaptığım testler, kendi algım vb. konularda yorum yapmayın lütfen.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;515501
Bizde 88 metalik yeşil sunrooflu falan sw sunrooflusu var abi 88den beri bizde dedem almanyadan getirdi kapalı garajda duruyo ben gidince yıkatıp paklatıp kutup başlarını çıkarıp koyuyorum yerine :) geçen bi denedim hala ciğer var 160-170 çıkıyo[emoji2]
Bizdeki de iyi gidiyordu.  Son yıllarda denemedim gerçi.  Zamanında 200 ü zorluyordu ..


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;515503
Bizdeki de iyi gidiyordu.  Son yıllarda denemedim gerçi.  Zamanında 200 ü zorluyordu ..


Bizimki 3. Vites 180de bi motor yandı sonra pek düzen tutmadı[emoji23]


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;515502
Bu konuya artık yazmamayı düşünüyordum; ancak siz ne yazık ki uzattıkça uzatıyorsunuz. Zaten daha ilk etapta sizinle hiç alakası yokken Akif ile aramdaki bir konuşmaya müdahil oldunuz.
 
Ben diyorum ki ben bir test yaptım, sonucunda bu verileri elde ettim, bu veriler de benim teorimi doğruladı. Metedolojimde zaten bir problem yok. Kendi testimde karşılaştırdığım 2 aracı da yeterince kullandığım ve içinde bulunduğum için yeterli bilgiye de sahibim. 3 desibel gayet de fark yaratıyor. Herşeyi geçtim benim için fark yaratıyor. Hala bunun üzerine konuşup durmanızın anlamı yok.
 
Fakındasınız ya da değilsiniz; ancak öyle bir yazıyorsunuz ki sizin yazdıklarınız hakkında bizim hiç bilgimiz yok sanki, halbuki önceki mesajımda belirttim ses konusunda gayet takıntılı biri olduğumu. Hal böyleyken insan desibel vb. konularda bayağı bir araştırıyor, okuyor...
 
Hayatta herşeyi bildiğini düşünen ve bu yönde hareket edenlerden pek hoşlanmıyorum açıkçası. Hele hele neredeyse benim ne duymam gerektiğini ya da duyduğumu bana dikte etme durumundaki bir bakış açısını asla kabul etmem.
 
Serhat Bey; sizin kendi doğrularınız var, siz o doğrultuda hareket edin. Ancak bundan sonra ne burada ne de başka bir konuda benim kendi yaptığım testler, kendi algım vb. konularda yorum yapmayın lütfen.


Neye istinaden çok bildigimi iddia ettiğinizi anlayamadım 3db meselesi internnette ne kadar arastirirsaniz arastirn benim dediğime çıkar. Telefonla yaptığım desibel testlerinde de aksini göremedim.

Siz benim konularima istediğiniz kadar yorum yapabilirsiniz.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Serhat Bey sizin bildikleriniz, sizin okuduklarınız, sizin tecrübeleriniz...
Diğer taraftan benim bildiklerim, benim okuduklarım, benim tecrübelerim. İlave olarak da 2 farklı araçta yapmış olduğum test. Ve bu testin sonucu da sayısal olarak benim testten önceki algımı doğrulamıştır. Yani aralarinda 3 desibel fark olan iki aracın kabin içindeki akustik konforu çok farklıdır. Artık benim algım, izlenimlerim, sonuçlarım üzerinden konuşmayın lütfen, rica ediyorum.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ben ses konusunda çok hassasım, A7 yi bilmem, tecrübem yok..
2010 Octavia TSI-DSG arabama yalıtım için yaptıklarımın bir kısmının özeti aşağıda.
(Bagaj içinin resimlerini bulamadım)
Bu yaptıklarımdan sonra, eşit koşullarda (km dahi çok yakındı) 2008 Golf le aynı ses seviyesine geldi.
Burada kimseyi kırmak/karalamak/kötülemek amacında değilim.
Bildiğim, gördüğüm, işittiğim, ölçümlerimin göstergeleri bu şekilde..








« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2015, 22:39:19 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;515566
Ben ses konusunda çok hassasım, A7 yi bilmem, tecrübem yok..
2010 Octavia TSI-DSG arabama yalıtım için yaptıklarımın bir kısmının özeti aşağıda.
(Bagaj içinin resimlerini bulamadım)
Bu yaptıklarımdan sonra, eşit koşullarda (km dahi çok yakındı) 2008 Golf le aynı ses seviyesine geldi.
Burada kimseyi kırmak/karalamak/kötülemek amacında değilim.
Bildiğim, gördüğüm, işittiğim, ölçümlerimin göstergeleri bu şekilde..








 
 Baya uğraşmışsınız...
 
 Kia daki yalıtım durumunuz nedir?
 
 Ben bu gün yolda gelirken ölçtüm bir daha 30 la giderken 72 desibel 120 ile giderken 78 desibeldi. yoldaki tırtıklı kabartmalardan geçerken 83 desibel oldu. Ama çevresel faktörler ve dışardan geçen arabalar da baya etkiliyor. yol kenarında beklerken bile kontak kapalı 55 desibel gördüm sonra kapalı otoparkta arabayı durduğumda ise 35 desibel oldu.