škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

octavia için lpg tavsiyesi?

fmaka · 122 · 44640

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;52510
4. viteste 160 vuran araba nasıl 200 vuramaz:Dçip farkı bu olsa gerek:ok:


Basit düşünürsek haklısın. Bana desin skoda mühendisleri 9 ileri bi şanzıman yazarım TIR'cı gibi vites değiştirirsin ama Fabia arabada 250 görür. Bunu onlarda biliyor zaten :D

4. vites oranı bildiğin gibi 5 ten kısadır. Teker torkun 5. vitese göre çok daha yüksektir, buda sana daha rahat aracın ağırlığını kaldırma, yuvarlanma ve yer çekimine karşı koyma avantajı sağlar 5. vitese göre. Birde bu işin rüzgar direnci boyutu var, ne kadar çok teker torku, o kadar çok saydığım sayamadığım dirençlere karşı koyma gücüdür.

1. viteste 2000 de asılıyorsun sağa sola kafa atıyor zıplıyor tak tak tak atlıyor değil mi makine? 4 te yapamayacağını hepimiz biliriz, sebebi teker torkunun 1. viteste 4 veya 5. vites teker torklarına göre komedi derecede çok çok daha fazla olmasından ileri geliyor. Zira dönen motor aynı motor, devir aynı devir, krank aynı krank... Ama şanzıman basit gibi görünsede çok kudretli bi yapıdır, hastasıyım, manyağıyım, o oranları hesaplayıp yazanın elini öpmek isterim. Hiç göründüğü gibi basit bir şey değil. İyi şanzımanlanmış makineler teoride çok daha güçlü arabalara çakabiliyor zaten.

Sonuç şu, 4 te 160 vuran araba 5 te 200 ü matematiksel olarak kolayca yapabilir gibi gözüksede vuramayabilir, yukardaki teker torku nedenlerinden ötürü.

Örneğin Uğur Abi demişti bana, 1.4 Unoların son hızına baktığında teknik veri kitapçığında 4. viteste 170 yazar. 5. vites var ama motorda onu çevirecek g.t yok. :D

Peki neden böle o zaman bu vitesler, yani arabam 6-7 ileri olsa kuşkusuz 230 kapar gelir, neden yapmıyorlar?

Sebebi ekonomi :D

Birde fiziksel olarak hızı güvenli yapabilme durumları. Kamyonetin 200 neyine? :hanz:


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;52515
BMW derim ben, tereddüt etmeden...

ayrıca 1,4 tsi in istedigi kadar beygiri yüksek olsun, bmw 1600 motorun beygiri daha düsük olmasına ragmen uzun yolda daha rahat olur düsüncesindeyim, sizce?
 
1,4 tsi iyi bi makine parasına 1,16 BMW veriyolar neredeyse,
yılların performans motoru üreten BMW sini secersin? 1,4 tsi ımı? :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;52525
ayrıca 1,4 tsi in istedigi kadar beygiri yüksek olsun, bmw 1600 motorun beygiri daha düsük olmasına ragmen uzun yolda daha rahat olur düsüncesindeyim, sizce?
 
1,4 tsi iyi bi makine parasına 1,16 BMW veriyolar neredeyse,
yılların performans motoru üreten BMW sini secersin? 1,4 tsi ımı? :)


1.6 BMW atmosferik makineleride çokda öle aşmış motorlar değil. 1.6 motor işte. Atmosferikde herkes sorunsuz zaten. BMW diye boş yere bi ton para dökmeye gerenk yok.

1.6 THP Peugeotlara bak :D

Peugeot diye korkma, PSA kendi başına yapmadı, Bavyera parmağı dokundu THP makinesine, güvenle alınabilir.


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
bizim konu uçmuş gitmiş başka mevkilere.
ama paylaşılan bilgiler göz doldurucu.
şuanki devir sensörü sorunumu halledemediğim için lpg rafa kalktı.birde yıllık kullanım km ile aylık aldıgım benzin orantısı sebebiyle yaza kadar erteledım.
yorum yazıp vakit ayıran herkese çok çok teşekkrederim.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;52570
bizim konu uçmuş gitmiş başka mevkilere.
ama paylaşılan bilgiler göz doldurucu.
şuanki devir sensörü sorunumu halledemediğim için lpg rafa kalktı.birde yıllık kullanım km ile aylık aldıgım benzin orantısı sebebiyle yaza kadar erteledım.
yorum yazıp vakit ayıran herkese çok çok teşekkrederim.

Yazın tatile çıkılmadan yaklaşık 1000 km önce takılırsa hem tatile kadar oturur son lpg ayarı yapılmış olur hemde tatilde yapılan yolda kar elde edilir...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;52506
real81 nickli ahmet abinin arabasımı 4. viteste 160 görüyor acaba?

Alıntı yapılan: lrfan;52507
Evet, gözlerimle gördüm, tırstım da, Boğaz Köprüsü boştu öğlen saatinde, beraber geçtik onun aracıyla, o kadar ani çıktı ki 4. viteste 160'a, göstergeye bakınca inanamadım...
 
Bir daha vitese baktım :D

Alıntı yapılan: hakanerdogan;52509
Görür ki, dün Berker beni fişekledi ışıklarda, kovalıyordum oğlanı ama overboostlu 260 torklu 110 bg makine, ama ayrılmadım ensesinden :D, hiç 5 lemedim, 4 te 160 yazdığını bizzat gördüm.

 
4. vites 1000 devir hızı 34 küsür km/s. Hadi ona düz hesap 35 km/s diyelim. Bu durumda aracın 160 km/s'ye ulaşması için 4500 deviri görmesi gerekiyor. Ulaşmaya ulaşır; 5. viteste ulaştıktan sonra... Ama motorumuzun 4300'den sonra bir nevi devir kesici yaşatması:D yüzünden çok da mantıklı değil. Zira onun yerine 4300 devirde 5. vitese geçiş yapmak bile çok daha iyi bir hızlanma sağlayacaktır sanırım. Motorun 4. viteste 4300 devirden 4500 devire ulaşana kadar bayağı süre harcayacağını düşünüyorum.
 
Tabii bu yorumlarım bizim standart BNV'ler için geçerli. Chipli BNV'ye laf yok.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Ben hiç redlinesız bi yerde kesiciye girmedim. 4300 de falan kesmez.(yığılır, ağır devirlenir ayrı mesele :lol:)  Hatta 1.viteste 4600-4700 gibi kesiyor. 5 tede 4500 sabit gidiyor.

Yani 4 te 160 görmek alabildiğine basit. Amacım ivme olsa zaten 5 lerdim ama Berker'im fren yapıncada 308'inin arka koltuğa bırakırdım motoru :lol:

Hatta ben size en iyisini söleyim, 4 te 145 km/s te 5 lerseniz motorun en iyi ivmelenme değerine yakın bişey yakalarsınız.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Yahu benim dediğim de gerçek devir kesici değil, daha önce muhabbetini yaptığımız şeyi niye hatırlamadın şimdi?:hanz: O dediğin yığılmayı kastediyorum işte.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ahmet'in aracında 16" jant var, orijinali 15 idi, lastik ölçüsünü bilmiyorum, dıştan dışa çapa farketmiş mi ölçü...


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
geçen hafta atiker kitli lpg yi taktırdım.
şimdilik büyük bi sıkıntı yaşamadım.hararet müşürü arızası verdi.
hız olarak çekiş olarak pek zorlamadım bu halı bana oldukça yetiyor.
bi adaptasyon için lpg ustasına gitmem gerekiyor.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;73795
geçen hafta atiker kitli lpg yi taktırdım.
şimdilik büyük bi sıkıntı yaşamadım.hararet müşürü arızası verdi.
hız olarak çekiş olarak pek zorlamadım bu halı bana oldukça yetiyor.
bi adaptasyon için lpg ustasına gitmem gerekiyor.

Nalet olsun atikere ya kullandıkları borular acayip dandik ragülatöre giren 2 boruda kırıldı paslanmış felan dikkatli olun derim hareket halinde stop felan ediyor araç haberiniz olsun. .


Çevrimdışı mert0640

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
hocam ben marka olarak atikeride tavsiye ederim omwl reg ide brc yide hepsini kullandım hiç bi fark yok nerdeyse.amma en önemli nokta ustaaa:D
ustan iyise çok memnun kalırsın ustan kötüyse illallah edersin ve aşırı derecede soğursun arabandan.lpg taktırmadan önce detaylı bir usta araştırması yapınn derim.
kolay gele...
Detailing Garage
0537 623 54 52


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
bende ilk taktırma sonucu elımdekı sonuçları paylaşayım 32 lt lpg ile 310 km gittim
bunu 140 km si ş. dşı. gerisi ş.içi
şimdi durum nedır az mı yyoksa çok mu daha ayara filan sokmadım arabayı.
ne önerirsiniz.
lpg yi BP den alıyorum.


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bende lpg taktıracağım sanırım landirenzo mu önerirsiniz yoksa brc mi ? landirenzo'nun birde omega ve omega plus modelleri var farkları nelerdir