4. viteste 160 vuran araba nasıl 200 vuramaz:Dçip farkı bu olsa gerek:ok:
Basit düşünürsek haklısın. Bana desin skoda mühendisleri 9 ileri bi şanzıman yazarım TIR'cı gibi vites değiştirirsin ama Fabia arabada 250 görür. Bunu onlarda biliyor zaten
4. vites oranı bildiğin gibi 5 ten kısadır. Teker torkun 5. vitese göre çok daha yüksektir, buda sana daha rahat aracın ağırlığını kaldırma, yuvarlanma ve yer çekimine karşı koyma avantajı sağlar 5. vitese göre. Birde bu işin rüzgar direnci boyutu var, ne kadar çok teker torku, o kadar çok saydığım sayamadığım dirençlere karşı koyma gücüdür.
1. viteste 2000 de asılıyorsun sağa sola kafa atıyor zıplıyor tak tak tak atlıyor değil mi makine? 4 te yapamayacağını hepimiz biliriz, sebebi teker torkunun 1. viteste 4 veya 5. vites teker torklarına göre komedi derecede çok çok daha fazla olmasından ileri geliyor. Zira dönen motor aynı motor, devir aynı devir, krank aynı krank... Ama şanzıman basit gibi görünsede çok kudretli bi yapıdır, hastasıyım, manyağıyım, o oranları hesaplayıp yazanın elini öpmek isterim. Hiç göründüğü gibi basit bir şey değil. İyi şanzımanlanmış makineler teoride çok daha güçlü arabalara çakabiliyor zaten.
Sonuç şu, 4 te 160 vuran araba 5 te 200 ü matematiksel olarak kolayca yapabilir gibi gözüksede vuramayabilir, yukardaki teker torku nedenlerinden ötürü.
Örneğin Uğur Abi demişti bana, 1.4 Unoların son hızına baktığında teknik veri kitapçığında
4. viteste 170 yazar. 5. vites var ama motorda onu çevirecek g.t yok.
Peki neden böle o zaman bu vitesler, yani arabam 6-7 ileri olsa kuşkusuz 230 kapar gelir, neden yapmıyorlar?
Sebebi ekonomi
Birde fiziksel olarak hızı güvenli yapabilme durumları. Kamyonetin 200 neyine? :hanz: