škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Partikül Filtresi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yusufk5757

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;517346
Ben de %90 şehir içi kullanırım ve sakin kullanırım. Son 2bin km'de hiç fan sesi duymadım.
Sizin bölgede başak bir Total'den ve ya BP'den alın ve tekrar gözlemleyin.
Total'in kendi benzinlikleri var, onlarda sanırım yakıt daha kontorllü.
Bizim bölgedeki Total, kaliteli yakıt ile çok anılmış. Her kez oradan almaya dikkat eder ve memnun.


Burdaki totellerin hepsi ayni godomanin:) ama daha yani acilan ve shell e ait olan bir  shell bayi var galiba geri oraya donecegim


Çevrimdışı medipol

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Aracımı eylül ayında aldım ve aldığım günden beri lukoilden mazotu alıyorum desem muhtemelen taşlarsınız ama şu zamana kadar tek 1 problem bile yaşamadım. araç 9.000 km de :) şimdi sizlerin yorumlarını okuyunca korkmadım değil tabii.


Çevrimdışı makulu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Bence bu konuya yakıt markası yarıştırmaktansa sürüş tarzlarınızı irdeleyerek bakmak lazım. Ben Octavia TDI DSG'mi 2 gün önce aldım. Daha ikinci gününde (80km bile yol yapmadan) servisten teslim aldığım yakıt bitmeden DPF temizleme olayı devreye girdi. Anladığım kadarıyla bunun sebebi iş-ev arasındaki 25 km yolu 15 km/s hızla dur kalk trafikte yaklaşık 1,5 saatte tamamlamamdan kaynaklandığını düşünüyorum. Dizel motor benim tarif ettiğim gibi kullanımlar için hiç uygun bir seçim değildir. Yapılacak yakıt tasarrufu bu ve bu tip sorunlardan dolayı çıkacak problemlerin karşılanması için yapılacak harcamaları kesinlikle karşılamayacaktır.

Benim sorum ise bu sistem devreye girdiğinde kontağı kapatıp arabayı park etmenin daha büyük sorunlara yol açıp açmayacağıyla ilgili. Çünkü bu olay benim için biraz zorunluluk gibi duruyor. Benim daha once yazılanlar gibi 4. 5. viteste 2500-3000 devirde 15 dakika yol alabilmem için zaten yarım saatlik yoğun trafikten sonra varabildiğim evime, tekrar yoğun trafiğe girerek toplamda 1 saat daha yol yapmam demek oluyor. Dizel motor seçiminin benim için doğru olup olmadığını bir kez daha sorgulamaya başladım.


Çevrimdışı kbtumt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
2014 Mayıs çıkışlı aracıma sürekli Lukoil'den mazot aldım, şu ana kadar sıkıntı yaşamadım, daha önceki aracıma da Lukoil'den alıyordum, (Cdti Corsa partikül filtreli 2012) herhangi bir sıkıntı yaşamadım.


Çevrimdışı JURNAL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,2014 tdı elegance cr aracımı alalı 2 hafta oldu.bu konuyla ilgili şikayetler dikkatimi çekti ve daha önce 2011 tdı kullanırken hep yakıt aldığım Türk petrolleri yakıtını düşünmem gerektiği kanısına vardım.ayrıca bu filtre temizliğinin ekranda yanarken bi resmini bana göstermeniz mümkün mü?çünkü olay nedir daha tam anlamış değilim.aracı alırken ilk sahibi bu konuyla ilgili birkaç bişey söyledi ama tedirgin olacak bi durum yok sadece Shell'den yakıt almamı önermişti.çokda dikkate almadım açıkçası.


Çevrimdışı Esrfoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: makulu;538887
Bence bu konuya yakıt markası yarıştırmaktansa sürüş tarzlarınızı irdeleyerek bakmak lazım. Ben Octavia TDI DSG'mi 2 gün önce aldım. Daha ikinci gününde (80km bile yol yapmadan) servisten teslim aldığım yakıt bitmeden DPF temizleme olayı devreye girdi. Anladığım kadarıyla bunun sebebi iş-ev arasındaki 25 km yolu 15 km/s hızla dur kalk trafikte yaklaşık 1,5 saatte tamamlamamdan kaynaklandığını düşünüyorum. Dizel motor benim tarif ettiğim gibi kullanımlar için hiç uygun bir seçim değildir. Yapılacak yakıt tasarrufu bu ve bu tip sorunlardan dolayı çıkacak problemlerin karşılanması için yapılacak harcamaları kesinlikle karşılamayacaktır.

Benim sorum ise bu sistem devreye girdiğinde kontağı kapatıp arabayı park etmenin daha büyük sorunlara yol açıp açmayacağıyla ilgili. Çünkü bu olay benim için biraz zorunluluk gibi duruyor. Benim daha once yazılanlar gibi 4. 5. viteste 2500-3000 devirde 15 dakika yol alabilmem için zaten yarım saatlik yoğun trafikten sonra varabildiğim evime, tekrar yoğun trafiğe girerek toplamda 1 saat daha yol yapmam demek oluyor. Dizel motor seçiminin benim için doğru olup olmadığını bir kez daha sorgulamaya başladım.

Öncelikle tespitiniz çok doğru. Bu araç tamamen şehir dışı için. Çünkü şehir içi çok kullanımda sık sık dpf temizliğe girip uyarı veriyor. Ben yazın 5000 km uzun yol yaptım bir defa bile dpf çalışmadı. Ancak şimdi neredeyse 2 haftada bir temizliğe giriyor. Ayrıca Yılmaz Bey DPF uyarısı hız sabitleyicinin yanında gösterge panelinde sarı üçgen içine ünlem olarak görünüyor ve orta bilgilendirme ekranında da ilk çalıştırmada uyarı veriyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
dpf isigi yaniyorken 1-2 defa kontak kapamak zarar vermez ama bunu.siklikla yapmak verebilir.

ayni durum dun basima geldi. esim eve geldiginde atiza isiginin yandigini soyledi. ben asagi inip tekrar calistirdim. baktim dpf hemen kusa bir tur attim ve sondu.

sizin durumunuzda trafigin yogun ildugu saatlerin gecmesini bekleyebilir ve sonrasinda turlayabilirsiniz


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;517048
Shell den genelde kimse memnun değil. Ben hep Opet tercih ediyorum. 30bim km ye geldim sadece 3 kez bu uyarı ile karşılaştım.

10.000 km ve 14 aydır DPF ışığı hiç yanmadı ve DPF hiç devreye girmedi. Araçlar ve motor konusunda uzman bir arkadaşımın önerisi ile yakıtı ilk yakıt alımı da dahil Shell V power nitro diesel kullanıyorum menzil vs vs her açıdan çok memnunum. Mümkün olduğu sürece aynı istasyondan almaya özen gösterir ve ya büyük temiz istasyonları tercih ederim.


Çevrimdışı yusufk5757

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Aracim 25000 km dayandi. Henuz hiz dpf isigi yanmadi. Total tavsiyemdir.


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
DPF olayında akaryakıt kalitesi kadar dizel arabalar için önerilen standart önlemlere dikkat etmek de çok önemli.
Bu hususları tekrar edecek olursak;
1.Depodaki mazotu mümkün olduğunda çeyrek deponun altına düşürmemek.
2.Mazotu istasyondan mümkün olduğunca akşam geç saatlerde almak.
3.Aracın bakımlarını aksatmamak.


Çevrimdışı Cihanselvi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mr.Mister;539677
DPF olayında akaryakıt kalitesi kadar dizel arabalar için önerilen standart önlemlere dikkat etmek de çok önemli.
Bu hususları tekrar edecek olursak;
1.Depodaki mazotu mümkün olduğunda çeyrek deponun altına düşürmemek.
2.Mazotu istasyondan mümkün olduğunca akşam geç saatlerde almak.
3.Aracın bakımlarını aksatmamak.

Mazotu İstasyondan akşam geç saatlerde almanın ne gibi faydası olur biraz açarmısınız Tşk ler


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
dinlenmis yakıt oluyormus, varsa pislik dibe cöküyormus, üstten temiz yakıt alınıyormus :-)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
PEki gece alırken, aldığımız pompada yakıt sona gelmişse, o zaman da bütün çöken pislik bize mi denk gelecek :)


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Benim araç tam bir yılını doldurdu ve uyarı ışıkları tesadüfmü bilmiyorum bugün yanmaya başladı. Sanki tam bir yılın dolmasına ayarlanmış gibi [emoji4] önce marş yapınca hava yastığı arızası verdi. Gerçi sonrasında söndü ve hiç tekrarlamadı. Sonrada dpf ışığı ve ardından da ''Dizel partikül filtresi: Kullanma kılavuzu!'' Şeklinde bir uyarı verdi.  Dpf ışığı yanınca 70km/h gidecek bir trafik olmadığı için yapamadım. Asıl canımı sıkan kullanma kılavuzunda ''Dizel partikül filtresi: Kullanma kılavuzu!'' Uyarısı verirse acilen servise gidin demesi..ve finalde bu uyarıların hepsi söndü, araçta da hiç bir sıkıntı yok. Böyle ard arda olunca benim ecunun kafası karışmış olabilir mi acaba diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz arkadaşlar?
« Son Düzenleme: 03 Kasım 2015, 21:07:08 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı callofduty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
bugün benim de başıma geldi partikül firtre uyarısı.aracım 2015 octavia a7 3. viteste 3500 devir (70 km) de aracı 13 dk civarı kullandım uyarı ortadan kalktı.bu konu ile bendeki önceki izlenim aracın uzun yolda basılması ile sorunun olmayacağı yönündeydi.ama dsg de 140 km de bile 3000 deviri geçemiyorsunuz.
  sonuç olarak 3000-4000 km de bir aracı bu şeklde kullanılması gerekiyor.arac sistemi malum yakıt tasarrufuna göre ayarlı.ama püf noktası 15-20 dk civarı 3500 devirde sabit hızda kullanılması yeterli oluıyor.