škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SuperB 1.4 TSI Performans

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. 10 yıldır Citroen C5-II dizel kullanıyorum. İlk 7 yıl 1.6 HDI (110 bg) kullandım. Son 3 yıldır da model yılının en donanımlısı olan 2.0 HDI SXPK (138 ps) kullandım. İster istemez performans konusunda kıyaslama yapıyor insan. Her iki aracı da sürdükten sonra özellikle.
 
 Citroen forumdan bağlarımı koparmadım halen de yöneticilik yapıyorum orada. Çok güzel dostluklar edindim. Umarım burada da aynı sıcaklığı yaşarım.
 
 C5-II 2.0 HDI SXPK 138 ps ve overboost ile 340nm tork üretiyor. Bu torku 1.750 devirden itibaren kullanıma sunuyor. Ben araçta ara hızlanma performansına önem veririm. Dizel araçlar da bu konuda gerçekten tork avantajıyla bir adım önde olurlar. Nitekim 2.0 HDI.nin 5.vites 80-120 km hızlanması ortalama ölçüm sonuçlarımda 8.7 sn ile 9 sn arasında değişiyordu. Daha SuperB ile kronometre ile ölçüm yapmadan bu hızlanma değerinin çok yakın olduğunu hissetmiştim. Nitekim bu gün boş günümde rahat bir şekilde hızlanma verisi elde edebildim. İnternette bulduğum test verileri hep 1.4 150 hp.ye ait ve Passatlar içindi. Yaklaşık ben de bu araçta 9 sn civarı olacağını tahmin ettim ve gerçekten de 8.9 ile 9.1 sn arasında olduğunu gördüğümde şaşırmadım.
 
 Ayrıca yine bugün köyüme gidip geldim. (Trabzon-Maçka-Hamsiköy). Özellikle eski yol tabir ettiğimiz bol virajlı ve rampalı 8 km.lik parkurda 4.viteste bile aracın hızlanma isteği çok hoşuma gitti.
 
 Ben aynı ağırlıkta fakat 138 ps.e karşılık 122ps ve 340 nm torka karşılık 200 tork farkını kapatan en önemli faktörün şanzıman olduğunu düşünüyorum. 6 ileri manuel vitesli şanzıman dişli oranları bence çok iyi ayarlanmış. Araç devir bandına tork öyle dağılmış ki çılgın değil ancak istekli ve stabil bir hızlanma sağlıyor araç.
 
 Tüm bunlara rağmen aracın yakıtı bence süper. Sizlerle yol bilgisayarı verisini paylaşacağım ancak her zaman arkadaşlara söylerim tek başına yol bilgisayarı değeri bana hiçbir anlam ifade etmiyor. Hangi ortalama hızla bu ortalama elde edilmiş bence çok önemli.
 
 Benim son 320 km.de 40 km ortalama hızla elde ettiğim yakıt ortalamam 6.8 lt oldu. Yalnız ifade etmeliyim ki aracın yönlendirmesine oldukça riayet ediyorum. Gerçi harfiyen de uymuyorum yani 2000 devirde vites değiştirmek hiç alışık olduğum bir olay değil. 2500 deviri geçmiyorum ancak. Bu henüz benim karma tüketim olarak ilk depom. Aracı Erzurum.dan Trabzona getirirken sıfırlamış ve 5.1 lt elde etmiştim (80 km ortalama hızla). Aynı yolda birlikte geldiğim kuzenim benim eski C5-II.yi sürüyordu ve o da 4.7 lt yaktı.
 
 Bundan sonra da izlenimlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Olumsuz gördüğüm tek nokta var şu anda o da yol sesini C5-II.ye göre biraz fazla içeri alıyor. Acaba bu kullandığım Continental Sport Contact 5 lastikten (sıfır) olabilir mi? Daha önce hep konfor odaklı Premium Contact serisi kullanırdım.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
1.4 tsi yabana atilmayacak bir motor.

Yokuslarda 2.0hdi kadar koltuga yapitirmasa da yuksek hizlarda hdi motordan daha istekli olacaktir.

Yetersiz gelirse yazilim yaptirin araciniza kesinlikle 2.0hdi i aratmayacaktir ;)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Güzel günlerde kullanın..
Yol sesi Skoda için kronik.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Peki davlumbazlara ses yalıtımı yaptırmak ne kadar faydalı  olur?


Çevrimdışı kıranardı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;516121
Peki davlumbazlara ses yalıtımı yaptırmak ne kadar faydalı  olur?


yalıtım faydalı olur abi kapı içleri felan nasıl acaba ? arka koltuk altı boş olan heryere yalıtım yapalım baya azalır ses


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Evet BTM Bituself kullanmayı düşünüyorum bu iş için.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Dün sabah 07.30'da yola çıkarak 8 saatlik sürüş ve 2 saatlik dinlenme sonucu Ankara'daki evimize ulaştık sağ salim. Geçen yıla (Citroen C5-II 2.0 HDI 136 ps) çok benzer bir trafik ve hız profili ile geldim. Karadeniz sahil yolu yine olmadık kırmızı ışıkları ve dur kalklarıyla ne kadar plansız bir yol olduğunu gözlerimin önüne serdi. Samsun'a varmak için can attım. Sonrası kızgın güneş altında bile olsa en azından dur kalkı olmayan hızlı bir yol. Çankaya Oran'da yakıtı tamamladım. 215 TL karşılığı 44.89 lt yakıt ve ortalama 6.07 lt reel tüketim gerçekleştirdim. Ortalama hız 92 km. Enteresan biçimde bu arabada yol bilgisayarı reel tüketimi doğru gösteriyor hatta 0.1 lt kadar fazla gösteriyor. Alman arabalarının geneli böyleymiş sanırım. Samsuna kadar olan kısımda tüketim 5.7 lt ve ortalama hız ancak 83 km idi.
 Samsun sonrası çıkışlarda (Hacılı, Çakallı, Sakaltutan geçitleri) 1.4 TSI motordan beklemediğim derecede rahatlık gördüm. 5.vitese düştüğüm an çok nadir oldu.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;523546
Dün sabah 07.30'da yola çıkarak 8 saatlik sürüş ve 2 saatlik dinlenme sonucu Ankara'daki evimize ulaştık sağ salim. Geçen yıla (Citroen C5-II 2.0 HDI 136 ps) çok benzer bir trafik ve hız profili ile geldim. Karadeniz sahil yolu yine olmadık kırmızı ışıkları ve dur kalklarıyla ne kadar plansız bir yol olduğunu gözlerimin önüne serdi. Samsun'a varmak için can attım. Sonrası kızgın güneş altında bile olsa en azından dur kalkı olmayan hızlı bir yol. Çankaya Oran'da yakıtı tamamladım. 215 TL karşılığı 44.89 lt yakıt ve ortalama 6.07 lt reel tüketim gerçekleştirdim. Ortalama hız 92 km. Enteresan biçimde bu arabada yol bilgisayarı reel tüketimi doğru gösteriyor hatta 0.1 lt kadar fazla gösteriyor. Alman arabalarının geneli böyleymiş sanırım. Samsuna kadar olan kısımda tüketim 5.7 lt ve ortalama hız ancak 83 km idi.
Samsun sonrası çıkışlarda (Hacılı, Çakallı, Sakaltutan geçitleri) 1.4 TSI motordan beklemediğim derecede rahatlık gördüm. 5.vitese düştüğüm an çok nadir oldu.
Ordu şehir içi geçişi gerçekten de insanı çıldırtıyor...
Yakıt tüketimi gayet iyi, aynı araca sahibiz, benim yol bilgisayarı tam tersine az bir miktar eksik gösteriyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Konunun üzerinden neredeyse 1 yıl geçmiş. Güncelleme zamanı geldi. :)

Önceki yıla göre değişen bir durum var. Ecufast yazılımı var artık araçta. Sabah 05.00'da yola çıktım bu sefer. Değişen bir durum da geçen yıl 2 yetişkin 2 çocukla (200 kg yolcu + bagaj) iken bu yıl 4 yetişkin 2 çocukla (420 kg + daha fazla bagaj) yolculuğu gerçekleştirdim. Bu sefer Ordu'da çok fazla takılmadım. Ortalama 88 km hızla 6.6 lt tüketim gerçekleştirdim. Yol bilgisayarı ile depo ölçümü yine birebir tuttu. Yazılım sonrası bir değişim olmaması sevindirici

ANCAK kısmen hayal kırıklığına uğradığım bir durum var.

Ben yazılımın uzun yolda en azından bir etkisini görmek isterdim. Evet ağırlık aynı değil ancak yazılımın uzun yolda 0.5 lt avantajı olduğu söylenir hep. Üç aşağı beş yukarı bu ağırlık farkına rağmen aynı tüketimi gerçekleştirebilseydim yakıt tüketimi konusunda olumlu düşünebilirdim.

Samsun'a kadar tüketim 5.9 lt / 100  km ve ortalama hız 81 km idi (TEDES sistemi yüzünden yaklaşık 20 km 75 km hızla sürdüm) Yalan yok Çakallıyı çıkarken çok abandım. Yağ ısısı 125'e dayandı yani. Ama ayağınızın altında bu güç olduğunda arada bir kullanmak keyifli oluyor. Yer yer o rampa yukarı 160 km.yi buldum. Kavakta yani o rampaları çıktıktan sonra tüketim 6.4 lt oluverdi. Belki o kadar abanmasan 0.2 lt daha düşük olurdu diye düşünüyorum.

Şimdi dönüş yolunda tekrar çekirdek ailemle dönüş yapacağım Trabzon'a. Geçen yıl 5.5 olan tüketim bakalım bu yıl ne olacak?


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Dönüş Yolu Bilgileri

3 Yetişkin + 2 çocuk + Bagaj için kullanacak  tabir bulamıyorum. Çeyiz eşyaları SuperB.in bagajına sığmadı üstüne  arka koltuk önleri de komple dolu. Yani SuperB, SuperB olalı böyle  işkence görmedi. Ben de açıkçası bu işkence çok sürmesin diye Samsun'a  kadar baya bir bastım. Öyle ki şehir ve ilçe merkezleri (5 km giriş  çıkış dahil) hariç 150-160 ve bir iki uygun yerde 200+ şeklinde Samsun'a  indiğimde 115 km ortalama hızla 6.2 lt tükettim. Sonrasında malum  Karadeniz Sahil yolunda hem trafik çok hem ışık çok hem araç yoğunluğu  fazla hem TEDES sistemi söz konusu olunca ister istemez sakin bir  sürüşle toplamda 95 km ortalama hızla 5.9 lt tüketim elde ettim.

Böylece  aracın yakıt profilini de öğrenmiş oldum. Öncelikle şu çok net benzinli  araçta araca yüklenen ekstra ağırlık yakıta dizel araca oranla daha  fazla etki ediyor. İkinci olarak 1.4 TSI Euro 4 motorumuz çok çok  kasarak ve araç eğer boş ise 5 lt.leri görebilir diye düşünüyorum.

Chip  konusuna gelince. Performansa katkısı tartışmasız ancak yakıta katkısı  da bence performansa paralel şekilde tartışmasız. Yani uzun yolda bence  yakıtın azaldığı falan yok. Aynı kalması bile bence başarı. Nitekim  yazılımı yaptırma nedenimiz yakıtı düşürmek değil performans almak. Bu  anlamda yazılım başarılı.

O kadar hızlı geldin araçtakiler  rahatsız olmadı mı diye sorarsanız tam tersine Samsun'a kadar olan o boş  ve sıkıcı (yeşillik falan görmeye alıştık ya ondan) yolda hızlı gitmek  hoşlarına bile gitti. Hatta aracın o yüksek süratlerde yalnızca bana  değil onlara da güven vermesi daha da önemli. Özellikle 150+ hızlarda  tartışmasız bu güven hissi daha baskın. Yani en az 10 dk 150+ gittim ve  sadece 180 km.ye çıktığımda hızın abartılı yüksek olduğunu hissettiler.  Hatta özel istek üzerine 220 km.ye kadar çıktım ama hiç rahatsız edici  güvensiz bir durum hissetmedim, hissedilmedi.

200 km hızla  yalnızca 1 dk gittim ve ortalama tüketim (250 km'nin) 6.2 lt.den 6.5  lt.ye fırladı. Tatlı tatlı basmanın depodaki yansıması acı oluyor. :)