škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bolu-Ankara-Bolu-İstanbul Fabia Hataları

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Selamlar arkadaşlar.

1.2 Htp Fabia 'm var 2007 model. Aracım LPG'li.

Bolu'dan Ankara'ya gittim. Ankara'dan ßolu'ya geldim. 450 KM 'den bahsediyorum Toplamda. Giderken de gelirken de 100 ila 140 KM bir ara 150, 160 Km hızlara çıktım.

Hiç bir sorun olmadı.

Bolu'ya geldikten bir gün sonra , Bolu 'dan İstanbul 'a yola çıkmam gerekti. Bolu istanbul arası 400 KM falan. 400 'de geliş diyelim 800.

Yani toplamda 2 günde ben 1200 KM bir yol yaptım diyebiliriz. Konuya böyle de bakarsanız sevinirim.

İstanbul'a giderken Sakarya'nın orada YAĞ Lambası yandı. Durduk Yağ'a baktık neredeyse yok. Araç ciddi yağ eksiltmiş. 10/40  Castrol Yağ ekledim 2 Litre. Devam ettim. İstanbul'a yaklaştım yol'da çalışma vardı , 120 KM hız yaptım en fazla.

Devir olarak Fabia'ları biliyorsunuz.. 120 Km hızda araç sürekli olarak kendini 4.000 Devirde tutuyor. Yani bir türlü Deviri indiremiyorsunuz. 100 KM hızda araç 3.000 Devirde gidiyor. Sanırım Skoda Fabia'ların en büyük problemi yüksek devirde gitmeleri.

Tam istanbul'a geldik derken bu sefer Airbag yanıp sönmeye, Hidrolik Lambası yanıp yanıp Sönmeye başladı ve Direksiyon Sertleşti.

Bir süre sert gittikten sonra düzeldi. Sonra yine aynı şeyler olmaya başladı.

Sonra yine düzeldi

İstanbul'dan gece Bolu'ya geri dönüşe geçtim. Düzce'nin oraya geldim gelirken yine 120 km hız ile sabit geldim. Ve Düzce'nin oraya araç YAĞ lambasını yaktı. İndik baktık Yine Yağ bitmeye gelmiş. 1 LT daha yağ attım.

Gece 3'de bolu'ya gelebildik. Sabah kalktım hiç bir şey yok.

Şehir içinde hiç bir sorun yok, Ne zaman uzun yola gitsem bir problem oluyor. Sürekli olarak ya yağ yakıyor ya da başka sorunlar oluşuyor.

Sormak istedim noktalar ,

1- neden araç çok yağ yakar Fabia'larda bu kronik sorun mu ?

2- 120 Km'de 4 BİN Devir ve sürekli bu hızda sabit gitmek motora zarar mı veriyor moturumu sıkıştırıyor araç neden bu şekilde yağ yakıp hidrolik ve diğer uyarı ışığı olan AirBag'i yanıp söndürüyor?

3- Fabia'ların tüm motor seçeneklerinde devir olayı böyle mi yoksa Sadece 1.2. HTP'lerdemi böyle?


Artık Uzun yol sorunları nedeniyle Araçtan soğudum. Arkadaşlarım, Ailem, Bu araba ne zaman Yola gitse, Bolu'dan çıksa bir şey oluyor diyorlar. Skoda 'yı övenn, tavsiye eden biriyken aracın böyle yapması beni gerçekten mutsuz etti.

Hatta aracı satıp düşük modelli 1.6 yüksek motor başka bir araç bile düşünmüyorum değil. Ama satmak istemiyorum da. Sorunu çözmem için ne yapmam lazım.

Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2015, 11:41:43 Gönderen: onuroktay »


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Yanlış yağ kullanıyorsunuz araç o yüzden yağ yakıyor 5-30 yada 5-40 tam sentetic yağ kullanırsanız yakmaz dediğim gibi tam sentetik olmalı yağınız 10/40 castrol mineral yağ kullanmayın.Aslında yakıyorda demiyelim yağ buharlaşıyor.
Size Motul markasının tam sentetik yağları X-Clean yada X-Cess kullanmanızı tavsiye ederim.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30909
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2015, 22:10:48 Gönderen: trio »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
10-40 ı eksilten bir araba 5-30 da daha fazla eksiltir.İlk işiniz motorda kompresyon ölçümü yaptırın derim bir yerlerde sıkıntı olduğu kesin.1200 km de 3 litre çok uçuk bir değer.Devir olayına takılmayın bunu tasarlayanlar herşeyin mühendisliğini yapıp üretiyorlar ve 1.2t htp hala satılan bir motor.Size tavsiyem iyi bir ustaya aracınız göstermeniz olacaktır.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
10-40 i eksilten 5-30 u icer icer :)

Evet aracinizi birazcik sikistirmissiniz fakat yakilan yag yine de cok fazla. Ya biryerden kaciriyor ya da yuksek ihtimal yag yakiyor araciniz.

Ustaya gostermeniz onemli.

Ayrica 1.2 htp motor sehir ici kullanima yatkin bir motordur. Oyle uzun yolda 150-160 sabit gideyim olayina pek gelecek bir motor degil.

He gider mi gider; ancak cani cigeri ne ki arabanin ona da yazik ;)

Ancak 100-120 bandinda uzun yolda kullanilir pasa pasa. Bu devirlerde giderken bu denli yag yakmamasi lazim


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Uzunca bir süre bindim, 4000-5000 devir de kullandım, böyle şeyler görmedim kendi HTP'mde...sizin arabada conta, segman, vs... problem olduğu açık....diğer yanan lambalarla ilgili de arıza sorgusu yaptırmanız gerek.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar boşuna araştırıp yazıyoruz buraya demek ki kimse okumuyor okusada önemsemiyor 10/40 castrol mineral yağ ben TAM SENTETİK yağdan bahsediyorum herşey yağın incelik kalınlığı mı? Yapısal içeriği de var kimyası var  5/30 yada 5/40 tam sentetik yağ 10/40 değil 20/50 mi koyuyolar 20/60 mi mineral yağ koyuyolar buharlaşır bu motorda buharlaşır sorun yanma değil yağın kimyası bu ısıya dayanamıyor lpg varsa hiç dayanamıyor 5/30 yada 5/40 SENTETİK yağ daha dayanıklıdır. 10 kilo pamuk mu ağırdır 10 kilo demir mi sorusuna sürekli 10 kilo demir ağırdır demek gibi bişey bu. Altı üstü 80 lira verdiğiniz birşeye 120 lira verilecek tam sentetik yağ alınacak ustalar tabikide motor açalım der. Bu konuda daha . dahi koymam foruma o kadar yazdık sohbet ettik şu başlık altında en başa döndük motor açtırmak en mantıklısı aynen yağa fazladan vereceğimiz 40 lira zayi olmasın...

Fabia 1 in kullanma klavuzunda kullanılması gereken yağ ile ilgili bilgi var uzun ömürlü vw 503 onaylı yağ kullanılmalı diyor. Bizim ustalar arabayı üreten mühendislerden daha iyi biliyorlar ama tabi . Ben magnatec 10/40 ta vw 503 onayını göremedim forumda aracım yağ eksiltiyor diyenlere anket yapalım hangi yağı kullanıyorlar bakalım neredeyse hepsi castrol magnatec 10/40 mineral yağ kullanıyor bu yağ bu arabanın yağı değil çünkü..

Motorlar geliştikce yağ teknolojileride gelişiyor hangi usta takip ediyor hangisi aracın kullanma klavuzuna bakıyor?

0/30 yada 5/30 mineral yağ var mı ? Yok demek ki sentetik yağ kullan diyor vw ve skoda mühendisleri bu kadar basit.


« Son Düzenleme: 02 Haziran 2015, 10:21:03 Gönderen: trio »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Her zaman diyorum halada diyorum, castrol kullanmayın, mobil 1 kullanın...
 
İnanmayabilirsiniz ama marka çok fark ediyor . 10 -40 castrol koyduğum motorum 10000 km de 1,5 litre yağ eksiltirken ;  10-40 mobil 1 koydum 12000 km gitti ve yağ eksiltmedi. Kullanım tarzımda sürekli aynı 2000-2500 devir arası vites atarım , daha ne bir esme ne bir eksilme var .
 
Ayrıca castrol yağ kullanan arkadaşlar motorun üzerinde bulunan yağ kapağına baksınlar tahin gibi sarımsı bir madde yağ kapağının çevresinde tabaka oluşturmuşmu... Eğer oluşturuyorsa o yağı motorun yanından bile geçirmeyin ..


Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
mobil 1 5w-30 tam sentetik benim tercihim eksiltme yok 101 bg


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Mineral yağ demek kötü yağ demek değildir önce bunu kafanızdan bir atın.Bizim toplumumuzda bi FULL hastalığı var ne olursa olsun full olacak illaki..

Kimyadan az çok aynlarım bu yorumu yaptığınıza göre sizinde anladığınızı düşünüyorum.Hiç açıp bu iki yağın teknik verilerine bakıp anlamaya çalıştınız mı acaba merak ediyorum.Size bir kaç link vereyim aşağıda onun üzerinden konuşalım..

Castroll 5-30 full sentetik:

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/2F9C022E7A44E23C80257E4C002FC624/$File/BPXE-9X23WP.pdf

Mobil 1 10-40 mineral:

http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-2000-x1-10w40.aspx#

Tabloda cst değerleri yağların akışkanlığını gösteriyor değer ne kadar düşükse o kadar akışkan olarak sayıyoruz bu da yağın inceliğini gösteriyor bize.

Onuda geçtim parlama noktalarına bakarsanız 10-40 olan kalın yağın daha yüksek olacağınızı görürsünüz.

Hadi onuda geçtim kullanım kılavuzunu paylaşmışsınız ve ordan değerlendirecek olursak yine ingilizcenizin biraz var olduğunu sanıyorum ki flexible kelimesini görmüşsünüzdür bu almanya gibi avrupa ülkelerinde uygulanan bakım prosedürlerinde yer alır ve TR deki gibi araçlar 15 binde bakıma girmez onların bakım aralığı 30 bin km dir ve bu flexible kelimesini yeteri kadar açıklamıştır umarım.

1.2 htp için uygun yağ 5-30 dur ama araca 10-40 konulmuş ki daha kalın bir yağ olur kendileri ve bu yağı 1000 km de 3 lt eksilten bir arabada önemli bir sorun var demektir.

Bir dahaki sefere daha düzgün bir üslupla yazarsanız sevinim.

Teşekkürler.

Not: Dikkate alınacak onay kodları 500-502-501.01 dir benzinli araçlar için listedeki gibi


Çevrimdışı BuuRa

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 111
    • Profili Görüntüle
Sadece yağı değiştirmekte çözüm aramak yerine yağ kaçağı var mı ona yoğunlaşmak gerekir oring değişimi gerekebilir. Birde Cenk arkadaşa katılıyorum, bence bu araçlar için tam sentetik 5-30, 5-40 yağları daha uygun olabileceğini düşünüyorum.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Yağı değiştirmekle olmaz, aracın ciddi bir sıkıntısı var.  3 lt yağı her araç kolay kolay yakmaz, ya biryerlerden kaçırıyor ya da motor istiyor


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Yazan arkadaşlara teşekkürler.

Tavsiyeniz nedir ne yapmam gerekiyor ?

Ve uzun yol için 120 km hızlar otobanda hiç bir şey değil, ben bu araç ile 120 km yapamayacaksam bir anlamı kalmayacak benim için.

Skoda'mı satmayı dü$ünüyorum. :(


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: onuroktay;516440
Yazan arkadaşlara teşekkürler.

Tavsiyeniz nedir ne yapmam gerekiyor ?

Ve uzun yol için 120 km hızlar otobanda hiç bir şey değil, ben bu araç ile 120 km yapamayacaksam bir anlamı kalmayacak benim için.

Skoda'mı satmayı dü$ünüyorum. :(


Tavsiyemiz iyi bir ustaya derdinizi anlatmanız aracınızı göstermeniz eğer hemen motor yapılacak falan derse bakmadan başka bir ustaya daha gösterin ani karar vermeyin güzelce bi incelesinler.


120-130 km/h hızlar sorun olmaz 1.2 için ama daha fazlası için çok şey beklemiş olursunuz ufacık motordan.Size yetmiyorsa satıp daha yüksek hacimli ve beygirli bir araç almanız lazım.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
15 yıl lada marka araçlara binmiş birisi olarak hiç full kelimesi takımtım olmadı üslübumda da herhangi bir sorun görmüyorum şuna buna takıntınız var kafanızdan atın falan diye konuşarak uslup bozan ben değilim uslup bozmak buysa sizde yukardan bakarak bozmuşsunuz ayrıca forumda ki birçok arkadaş 10/40 castrol magnatec yağ kullandıklarında yağlarının elsildiğini mobil yada başka markaların tam sentetik yağlarını kullandıklarında eksiltme olmadığını söylüyorlar demek ki doğruları söylemiyorlar bu teze göre. Ayrıca hangi aracın yağ değiştirme periyodu 30.000 km dir anlayamadım bilgisizliğime verip aydınlatabilirmisiniz ? Ben mineral yağ kötüdür demedim bu aracın yağı değildir dedim fabia 1 aracın kullanma klavuzunun neresinde bu araçta 10/40 yağ kullanılır yazıyor?
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2015, 23:04:33 Gönderen: trio »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Vag grubu bir çok aracın avrupada bakım aralığı bu şekilde.Onların yolları ve yakıtları bize göre daha temiz olduğundan 30 bin km de bakıma girebiliyorlar.

Bir çok sayfada yazıyor 1. ve 25. sayfada olduğu gibi

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf