škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Boyada çatlama?

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı scorpion

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aynı sorun toledolarda da var siz söyledikten sonra baktım benim aracımın her iki tafafında kılcal çok hafif çatlak sol tarafında ise iç kısımda daha büyük bir çatlak var durumu seat forumdaki diğer arkadaşlarada ileteceğim.

Whatsapp grubu kurulabilir arkadaşların dediği gibi ben avukat arkadaşımla görüşüp size yazarım bakalım ne önerecek kimse o kısma bir müdehale yaptırmasın
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2015, 17:26:51 Gönderen: scorpion »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
gazanız mübarek olsun. bu iş hükümet koalisyonundanda zor bi iş olacağa benziyor.


dtsnr

  • Ziyaretçi
Bugün servisten haber geldi sormuşlar distrübütör firmaya adamlar rötüş yapılsın ve serviste rutin bakımlarda iskonto yapılsın demişler başka bişey yapamayız demişler bu kadar basite indirgediler sorunu hadi bakalım hayırlı olsun...


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Tahminim doğru çıktı; zira üç araç da birbirinin aynı. Aynı plalatform üzerinde. Aralarındaki tek önemli fark Polo nun HB diğerlerinin sedan olması. Seattan ilk falso geldi. Bakalım poloculardan da ses çıkacak mı?

VW Polo



Seat Toledo



Skoda Rapid



Çevrimdışı rapidy

  • YM Remaps / VAG Store
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 357
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bugün sabah bir tane beyaz jetta vardı onada baktım ondada ufak bir çatlama olduğunu gördüm sol tarafta.vw forumlarınıda ziyaret edin.Belki onlar sizden önce görüp soruna çözüm bulabilmişlerdir.


dtsnr

  • Ziyaretçi
Ben mail attım Çek e arkadaşlar yazan arkadaş eline sağlık düzeltilecek bir yer yok gayet iyi olmuş ..


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dtsnr;517465
Bugün servisten haber geldi sormuşlar distrübütör firmaya adamlar rötüş yapılsın ve serviste rutin bakımlarda iskonto yapılsın demişler başka bişey yapamayız demişler bu kadar basite indirgediler sorunu hadi bakalım hayırlı olsun...

Gittiğiniz servis büyük ihtimal ile Yüce motor tepe yetkililerine haber bile vermemişlerdir. Zira sorun çıkaran bir servis durumuna düşmek istemezler.

Böyle  büyük  sorun  kesinlikle ne göz ardı edilir ne de bu şekilde geçiştirilir. Sakin bir şekilde  servis  servis başvuru  formunuzu açtırıp şikayetinizi belirtiniz ve bu forma  sorunun yazılmasını sağlayın. Zaten  bu form ve şikayetinizin yazımı normal bir prosedürdür.
 Sonrasında bu şikayete verilen  cevabı  aldıktan sonra bu formun örneğini/kopyasını/ resmini ve yaşadıklarınızı,  Yüce otoya- bu linke gönderin

http://www.skoda.com.tr/experience/bize-ulasin/

http://www.skoda.com.tr/experience/istek-ve-sikayetler/

Buradan alınacak cevaba göre hareket edin.
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2015, 20:04:44 Gönderen: skodaizm »


Çevrimdışı 44cihan44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dtsnr;517465
Bugün servisten haber geldi sormuşlar distrübütör firmaya adamlar rötüş yapılsın ve serviste rutin bakımlarda iskonto yapılsın demişler başka bişey yapamayız demişler bu kadar basite indirgediler sorunu hadi bakalım hayırlı olsun...


Asagı yukarı beklenen cevap gelmıs ama denıldıgı gıbı gercekten yuceye durum bıldırılmıs mı yuceyı arayın hocam eger gercekten boyle bır sey demıslerse cekllerden ve almanlardan yapılacak donuse bakılmalı onlar yuceyı sıkıstıracaklardır bunlar da olmazsa yargı yolumuz acık beraberce toplanıp yargıya gıderız hıc sorun degıl
Soner bey ayrıca sız bu sorunla ılk gıden kısıydınız bızler ve seatlar da basvurdukca daha ılımlı yaklasacaklardır dıye dusunuyorum

 BUNDAN SONRA SERVISE GIDECEK ARKADASLAR SERVISE GIDEN ARKADASLARIN PLAKA BILGILERI ILE HANGI SERVISE GITTIKLERINI ALIP SERVISLERINE SOYLESINLER HATTA MUMKUNSE SERVIS KAYDINA EKLETSINLER


Çevrimdışı 44cihan44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;517454
Metni yazdım arkadaşlar. Diğer arkadaşlar da bakarlarsa ve düzltmeye  ihtiyacı olan kısımları düzeltirlerse iyi olur diye düşünüyorum.

 I bought my Rapid 1.6TDI DSG Elegance in Turkey in İstanbul on 01.01.2015 from the official dealer of Yuce Oto AAA Oto. The engine serial number of my car is 111111111 and the chasis serial number is 222222222
   
  Few days ago I realised that the painting material is cracked on the junction point of the roof and the C column. I mean the up-right and up left points of the tailgate.
   
  Not only on the C column but also there are cracked paints on the junction of A column and the roof. I mean the up-right and up-left points of the windscreen.
   
  As far as I searched through that problem I have realised that lots of Rapid vehicles have that problem in Turkey.
   
  As I learnt from the owners of Rapid vehicles, the official services had made some retouch (paint correction) on that points and they had stated that the problem occured later on worse than the previous situation.
   
  Regarding that problem, I have contacted with your official distributor Yuce Oto in Turkey but they have not come to a stable conclusion.
  In order to solve my problem the problem must be searched seriously and if necessary I would kindly request you to change my Rapid with a new one or to transfer the value of my car to my bank account as soon as possible.
 
 
  In order to explain the situation more clearly, I have just attached the related photos.
  Thanks and best regards

Address                       :
Name/Surname            :
Phone                          :

 
Mavi olan kısımları sizler aracınıza ve satın aldığınız bayiye göre düzelteceksiniz.

Şimdiden bol şanslar.



Ugur hocam yardımınız ve emegınız ıcın tesekkur ederız


dtsnr

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Forumda 8 kişi olduk.
Araç tipi model renk plaka servis ad olarak listedeki herkese mesaj attım. Herkes diğer araç bilgilerini de servisine verebilir.

1.bluevelvet (özaydın büyükçekmece-8 haziran p.tesi kayıt açıldı.)
2.dtsnr(soner bey)Ankara Efe Skoda (Servis kaydı açtı)
3.44cihan44 (cihan bey)Düzce ERKUR (Servis kaydı açtıracak)
4.heredot mehmet (mehmet bey)
5.AYKUT20 temmuz 2014 (aykut bey)
6.rapidgen
7.egeadam (ahmet bey)
8.scorpion (toledo) (mehmet bey)


Çevrimdışı rcpycl

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar oncelikle gecmis olsun. Ben de 30 Nisan da 1.6 Tdi dsg sedan beyaz renk aldim. Su an gorebildigim kadariyla benim aracimda problem yok ancak takip ediyorum.
Ben avukatim bu arada. Tabiki de dava yoluna gitmeden servislerle bu isi cozmek mantikli bir yol. Ancak cok fazla bir yol alabilecegimizi dusunmuyorum ama sansimizi deneyelim. Ayipli maldan dolayi dava acma ihtimali yuksek gorunuyo. Dileyen arkadaslara hukuki olarak destek olabilirim. Mail adresim recep_yucel@hotmail. com . Bu arada  acilan servis kayitlarinin ve size verilen cevabin birer ornegini almayi unutmayalim. Tekrar gecmis olsun.


Çevrimdışı rcpycl

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir


Çevrimdışı 44cihan44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rcpycl;517494
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir

Recep bey sızın gıbı bır avukat arkadasımızın aramızda olması gercekten cok ıyı oldu sıden fıkır alabiliriz.
Recep Bey ıkıncı maddede uretıcı malın ayıbının uretımınden sonra oldugunu ıspat ederse sorumlu tutulamaz dıyor ama o madde galıba kullanıcı hatası olarak yorumlanıyor degıl mı

Bır de bız bu ısı yargıya tasısak kazanma ıhtımalımız ne olur ve dava sızce ne kadar surer


Çevrimdışı rcpycl

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 44cihan44;517504
Recep bey sızın gıbı bır avukat arkadasımızın aramızda olması gercekten cok ıyı oldu sıden fıkır alabıluruz.
Recep Bey ıkıncı maddede uretıcı malın ayıbının uretımınden sonra oldugunu ıspat ederse sorumlu tutulamaz dıyor ama o maddr galıba kullanıcı hatası olarak yorumlanıyor degıl mı

Bır de bız bu ısı yargıya tasısak kazanma ıhtımalımız ne olur ve dava sızce ne kadar surer


Evet Cihan Bey aynen oyle ikinci madde kullanici hatasindan bahsediyor. Ancak burda bir uretim hatasi oldugu asikar. Birden cok kiside ayni hata var anlasilan kullanici hatasi olma ihtimali yok.
Burda onemli birinci maddede sayili olan secimlik haklari kullanmak. Skoda tarafindan tatmin edici bir cozum onerisi teklif edilmezse ihtarla hangi secimlik hakki kullanmak istediginizi karsi tarafa bildirmek( yenisiyle degisim veya bedel iadesi) ve akabinde dava acmak gerekiyor.  Dava acilirsa kazanma ihtimali cok yuksek sonucta ayip bariz ve 10 yillik garanti kapsaminda olan bir aksamda. Dava suresi ise ortalama 1 yil surer.