škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Jetta mi octavia mi

cavoo · 12 · 12971

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cavoo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Aslinda bu tip karsilastirmalari sevmeyen arkadaslar var fakat cok kararsiz kalan arkadaslarda var tipki benim gibi. Yaklasik 4 aydir bu konunun icindeyim. Jettaturkiye skodaturkiye forumlarini cok takip ettim. Her iki arabanin videolarini izledim. Euro ncap testlerini inceledim. Bu 4 ayda edindigim bilgileri benim gibi kararsiz arkadaslari aydinlatmak icin bu konuyu actim.Bu arada adim caglar ankaradan sizlerleyim.

Oncelikle Jetta dan baslayalim. Subat 2015 itibari ile 1.4 tsi higline sunroof manuel vitesli arac siparis ettim. 70300 tl ye gelecekti bana ustune eklettiklerimle beraber. Siparisi verdim ve beklemeye basladim en kisa 3 ayda aracim meksikada(jetta ve beadel modelleri meksikada uretiliyor) uretilip turkiyede olacakti. Bu sure zarfinda cok gel gitlerim oldu. Jetta son makyajli hali ile dis tasarim konusunda gercekten basarili arka stoplar higline modelde gercekten cok sik fakat is arabanin icine gecince degisiyor tabi. Oncelikle jetta vw markasinin kesinlikle uvey evladi ancak turkiyede insanlarin on yargilari sayesinde 4 ay sira beklenip zor sartlarda alinabilen ve kalitesine gore daha fazla paraya satilan bir arac.  Bu araci almak isteyenler su hususlara dikkat etsinler. Arabaya oturmadan bir bagaj kapagini acin. Bagaji tutan iki ince cita ve bunun uzerinde acikta duran kablo gozunuze carpacak bu kablo guzel bir malzeme ile kaplanabilecekken cok basit bir sekilde acikta birakilmis malzemeden hemen bir calma. Bagaji kapatip arabanin icine oturun. Koltuklar gercekten rahat direksiyon goze hos geliyor arac on konsal gayet sade ve guzel. Sadece el freninin gorunusu biraz cirkin duruyor. Gelelim asil konumuza malzeme ve iscilik;Kesinlikle 70 bin tl vermeye degmeyecek bir malzeme. Kapi icleri bildigin en sert en kotu malzeme ile kapli. Piona black kaplama guzel bir goruntu katmis kapi ici kalitesizligi adamlar bu sayede gizlemeyi iyi basarmis. Highline model dahil aynalariniz sadece elle katlanabilir. Kumanda ile kapilar kilitlendiginde aynalar malesef otomatik katlanmiyor. Boyle bir aracta bluetooth hazirlik kiti var kullanimi ekstra vereceginiz 1300 tl ile mumkun olacak standart olarak highline da bile yok malesef. Radyo eski nesil rcd 510 ki vw yu tum modellerinde bu ekrani degistirdi polo bile buna dahil ama jetta hala eski model kullaniliyor. Bu ekranda arac isik silecek arac ariza analizi yakit tuketimi kalan menzil bilgiler vs daha bircok bilgi alma imkaniniz yok. Dokunmatigi daha ilkel. Radyo etrafindaki malzeme sert plastik. Bu arac ta en garip olan sey bir usb girisinin olmayisi cok garip. Kapi icleri ve torpido gozu kaplama malzemesi olarak kadife malzeme kullanilmamis ve bu bolgelerde sert plastik mevcut. Buralara koyacaginiz ivir zivir zaten yolculuk sirasinda tikirti yapacakki insani sinir etmeye yetecekte artacak bile. Bunlarin disinda higlene modelde adaptif bi xenon far ve far yikama mevcut degil 4000 bin tl gibi bir ekstra gerektiriyor. Bunun disinda isiklarda durdugunuzda motor stop etme ozelligi olmayan yani bluemotion ozelligi olmayan tek motor malesef jetta. Aslinda en onemliside MQB platformu ile uretimi olmayan tek arac yine malesef jetta. MQB sayesinde motor blogu daha uygun bir sekilde konumlandirilip araclar fabrika bandinda daha seri uretiliyor ve ayrica araclar 80 ile 100 kg arasinda hafifliyor ki buda size ivmelenme performansi ve yakit tasarrufu olarak geri donuyor. Jettanin tek iyi yani arka kisimda bagimsiz suspansiyonlarinin olusu engebeli yollarda araca daha sarsintisiz bir konfor sunuyor. Bunlarin disinda hemen hiz ve devir gostergesi arasindaki akilli bilgi ekrani malesef siyah beyaz ekran yeni nesil renkli ekranlardan degil. Yari deri dosemeli koltuklar sik ve guzel. Bagaj 510 lt. Highline donanimda 17 jant standart sunulmus jant girunumleri sik ve guzel. On koltuk yolcu tarafinin altinda bir saklama cekmecesi mevcut degil yine ayni sekilde surucu direksiyon sol kisminda bir saklama gozu mevcut degil. Vites on kisminda kapatip acmali bir saklama gizu yok sadece kapagi olmayan bir saklama gozu var. Arac arka kisminda bir 12 voltluk giris mevcut bu octavia da yok. Gunduz led farlari mevcut degil. Bunun yerine normal standart far kullanilmis.

Simdi bu yukarida siraladiklarimin herbiri jetta highline da mutlaka olmali iken fabrika satis politikasi nedeni ile jettaya bunlari koymuyorlar ancak herseye ragmen bizim insanimiz vw yu kardesim harika araba diyip 4 ay siraya girip bu sure zarfinda ustune zam yemekten imtina gostermiyor malesef. Alacaklari araci tam olarak arastirmiyorlar sadece on yargi ve logo algisi ile dogus politikalarini katkida bulunuyorlar. Saydigim eksik ozellikler tamamlandiginda gercekten jetta mukemmelligine kavusacak ancak bu haliyle malesef ki kaliteden uzak kalmaya devam edecek.

GELELIM OCTAVIA OLAYINA. ALT KISIMDAN OKUMAYA DEVAM EDELIM


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Birazdan burası fena karışacak, demedi demeyin :)


Çevrimdışı EMİR_EFE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 520
    • Profili Görüntüle
Araba Meksika da üretildiği için ayrıca bir gümrük vergisi (Amerika-Avrupa arası) ile karşılaşıyor haliyle de araç fiyatına etki ediyor bu etki yüzünden de maliyetin düşürülmesi adına malzemenin ve opsiyonların kısaltılmasına gidiliyor.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Aynı konuları okumaktan bıktık, konu açanlar bıkmadı....
Gönlünüz jettada, paranız octiye yetmiş, kendinizi iyi hissetmek için octiyi öven konu açmışınız belli de, bari önceki konuya devam etseydiniz...

Ayrıca kendinizi tanıtan konu açmamışsınız, langırt diye foruma girmişsiniz, sizi admine şikâat ediim de görün...
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2015, 11:47:20 Gönderen: Engin E »
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı aweke

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
jettanın tek artısı ön park sensörü ve arka ledleri octaviaya göre diğer bütün özelliklerde eksik makyajlı kasa


Çevrimdışı bilen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Jetta da SW (combi) var mı ? Yok... O zaman cevap Octavia dır :D
 
 Karşılaştırmalara gerek yok zevk ve para meselesi herşey. Yoksa bende biliyorum Octavia Combi yerine gidip Audi A4 All Road yada RS6 almayı...
 
 Selamlar herkese.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
seat forumunda aynı konu açılmış ve octavia açık ara farkla tercih edilmiş.Burada da farklı görüşler olsada aklın yolu bir.Bence de Octavia
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Ya boşver gitsin, mis gibi arabalara biniyoruz, eski ya da sonraki arabalarımızın markası da farklı olabiliyor...südük ( :) ) yarıştırmaya gerek yok, Allah Kaza-bela vermesin, yeter, ben 2-3bin lira altına satmaya razıyım, tutulmuyorsa tutulmasın, ne yapalım di mi?...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı cavoo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Yaklasik 3,5 ay jettayi bekleyip ustune zam yiyecegimi ogrenince heleki birde yukarida yazdigim eksiklikler ile babamin 1.4 tsi manuel benzinli araca ben 70 bin ustu para vermem demesi uzerine tekrar bir arayis icine girdim son olarak aglaya aglaya 2014 model 1.6tdi otomatik dsg sanzumanli octavia a7 elegance cr yari deri dosemeli 27 bin km de bir arac bulup 74 bin tl ye satin alip araniza katildim:)) Sonrasi mi; Araca asik oldum. Bende logo psikolojisi yuzunden jetta almak isteyip son anda vazgecip octavia alanlardanim.
GELELIM OCTAVIA ARTI VE EKSILERINE

Arac avrupada cek cumhuriyetinde uretiliyor. Su an 1.6 tdi dsg icin ankarada 2 ay sira veriyorlar. 16 tdi dsg yari deri doseli opsiyon ile elegance donanimi 85 bine kapatabiliyorsunuz ki en az 8 ila 10 bin tl arasi jettadan daha uygun bir fiyata sahip olabiliyorsunuz. Hemen kaputu acip bakiyoruz. Arkadas tum parcalar audi ve vw yu. Tum teknoloji vw yu:)) Ne gariptirki jettanin tum eksikleri bu arac ile tamamlanmis. Zaten araclara hacimsel anlamda bakilinca jetta octavia passat superB siralamasini gorursunuz. Ve bu araclar belirli kotalarla turkiyeye getiriliyor. Farkli satis politikalarina sahipler. Octavia yi incelemeye baslayalim. Distan hemen on adaptif xenon farlar,far yikama ve gunduz led surus farlari goze carpiyor hemen. Arka stoplarda yine led. Sadece plaka aydinlatmasi led degil artik onuda ben taktircam.Arac icine gectiginizde 3 kollu direksiyon ve cizgisi. 2015 model araclarda bu direksiyon daha sik bir gorunume kavusmus. Internette ki videolarda 4 kollu 2013 model direksiyon gorunuyor ki bayiden gidip bir inceleyin yeni nesil 3 kollu direksiyona hayran kalacaksiniz. Gece yolculugunda on ust kisimda hemen gozluk cebinin arkasinda 2 adet kucuk led lamba koymuslarki gece surusunde dsg uzerini aydinlatip gece yolculugunda asik olacaginiz bir atmosfer yaratiyor. Kapi icleri ve ozellikle ust kisimlar yumusak malzeme ile kapli, kapi icleri ve torpido gozu kadife kapli kaliteli malzemeye sahip. Direksiyon solunda saklama gozu sag yolcu koltuk altinda saklama cekmecesi ve dsg nin hemen onunde kapatilabilir bir saklama gozu mevcut. Media sistemi torpido gozune yerlestirilmis. Sik ve estetik. Dsg vites surus keyfi bambaska harika. Yarim deri dose koltuklari cok rahat. Arac jettaya nazaran daha genis ve bagaj tabiki daha buyuk bir passat bagaji kadar genis. On goguste kullanilan malzeme daha kaliteli. Bolera akilli radyo ekrani yeni nesil tipki golf ve passatta kullanilan compos radyo teypler gibi. Buradan arac menzilinden tutunda sileceklerin calisma araligi yakit tuketimi camlarin acilip kapanmasi. Fren sistemlerine arac ariza bilgilendirilmesine kadar pekcok bilgiye ulasmaniz mumkun. Hiz ve devir gostergesi arasindaki renkli ekran ozellige sahip maxi dot bilgi ekran cok basarili. Usb girisi mevcut bluetooth mevcut, sesli komut sistemi ile pekcok seyi arac icinde kontrol etmeniz mumkun. Ozellikle uzun yollarda xenon farin keyfine diyecek yok. Arac yeni nesil MQB platformu ile uretilmis agirligi azaltilmis. Motorda bluemotion ozelligi mevcut yani sehir icinde isiklarda arac motoru kapatiyor. Tuketim degerlerine bakarsaniz eger jetta dizel tuketim degerinden daha az tuketime sahip. 0-100km ivmelenmesi jettaya gore daha ustun 10.9 sn de dizel motor bu hiza ulasiyor ve en onemliside 2750 devir dakikaya kadar 250nM lik tork gucunu uretmeyi basarabiliyor ki bu deger jetta da 2500 devir dk. Aracta tek eksik arka bagimsiz suspansiyonun olmayisi fakat ben aracimi asfalt duz yolda kullaniyorum ve uzun yollarda hep asfalt duble yol oldugundan ben arac icinde herhangi bir sarsinti hissetmiyorum. Arac 120 ve 130 km den sonra bir miktar ruzgar sesi aliyor ancak radyo acik olusu ve arac icindeki kisilerin konusmasi ile bu problem olmuyor zira aracin klima yada kalorifer sistemi acik oldugundan bunlar disaridan gelen ruzgar sesini bastiriyor siz farkina bile varamiyorsunuz. Kaldi ki hangi araca binerseniz binin 130 km hizdan sonra kesinlikle bir ruzgar sesi duyulur buna passat bile dahil. Dizel arac ortalama 120-130 km hizlarda uzun yolda 4.2lt 4.3 lt tuketime sahip. Bunu siz 90km 100 km araligina dusururseniz 3.9lt yi gormeniz kacinilmaz degil. Frenler cok guclu. Motor yalitimi cok basarili zira kabin icerisinde. Hic motor sesi yok. Ocravia elegance modelde 16 jant standart olarak sunuluyor.Bu aracada bence en guzel 68dB ses yalitima sahip goodyear lastikler iyi gidiyor.Artik bu noktadan sonra tuketiciye sadece gidip gormek ve test edip son karari vermek dusuyor.Merak ettiginiz her soruya kapim acik. Hangi araci alirsaniz alin kazasiz guzel surusler dilerim


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Şuna bir ''dur'' diyecek yok mu Allah aşkına yahu???
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı cavoo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Oncelikle engin bey baya bir saygisiz kisilige sahipsiniz. Zira yukarida adimin caglar ve ankaradan konuya dahil oldugumu yazdim. Ne yapalim t.c no anne kizlik soyadi felan mi yazalim. Bu tanisma rahatsizligini ankayamiyorum. Bunun dusinda jetta 1.4 tsi manuel sunroof icin 71 bin tl odeyecektim sifir arac icin ben gittim 1.6 tdi dsg 2014 araci 74 bin tl ye aldim param ikisinede yetiyordu siz caninizi sikmayin. Bunun disinda bu iki arac icin 3,5 ay kafa yordum burada ekstra bir konu acmisim cok olmasa gerek. Zira forumlari takip eden pekcok kisi buradaki bilgiler sayesinde bir yola sapiyor. Meraki olan arkadaslari yonlendirebiliyorsak ne ala. Ancak siz neden bu kadar rahatsiz olup burada vakit harciyorsunuz asil ben o kismi anlayamadim. Bu konuyu girip okumayin olsun bitsin


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Çağlar Bey daha önce iki aracın karşılaştırması ile ilgili konular açıldı, forumda da mevcut. Elbette siz de görüşlerinizi paylaşırsınız, ancak mevcut konuların üstüne aynı içerikli yeni yeni konular açmak konu kirliliğine neden oluyor.
 
Forumda "Arama" özelliği var; bakın ben sadece "başlıklarda Jetta geçecek şekilde" arama yaptığımda bir sürü konu çıktı karşıma. Aşağıda da linki veriyorum. Bu başlıklara yazıp, oradan devam etmeniz beklenirdi.
 
İlave olarak yazdıklarınızın okunabilirliği açısından noktalama işaretlerine dikkat etmenizi ve paragraf kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Netice itibariyle konu tarafımca kapatılmıştır. Aşağıda linkini verdiğim konulardan devam edebilir dileyen üyeler...
 
http://www.skodaturkey.com/search.php?searchid=1111038
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...