Bahsettiğiniz arabanın soğutma sisteminde sıvı kaçaklarıda sık sık görülen bir durum . Radyatörün alt tarafındaki müşirden kaçırıyordu sanırım genelde.
Ancak bu, günde yarım lt gibi bir sıvı kaybına neden olur mu bilmiyorum .
Şöyle bir deneme yapabilirsiniz . Aracın hararet göstergesi normal seviyeye gelene kadar kadar motoru çalıştırın, fan açsın. Daha sonra bir süre bekleyin motoru soğutun. Motor soğuduktan sonra genleşme kabının kapağını açın . ( Motor sıcakken kesinlikle kapağı açmayın , malum eliniz yüzünüz yanar )
Kapağın rahat bir şekilde açılması gerekir. Açtığınızda sıkışmış bir hava sesi gelmemesi , soğutma sistemi hortumlarının yumuşacık olması gerekir. Eğer böyle değil ise bir conta problemi ile karşı karşıya kalmış olma ihtimaliniz çok yüksek . Bu arada devirdaim den de kaçırıyor olabilir . Oradan sıvı kaybı daha fazla olur.
Bildiğimiz üzere , sağlıklı bir soğutma sistemi bir gram bile sıvı eksiltmez. Çünkü kapalı devre bir sistemdir, buharlaşan sıvı sistem içinden çıkamaz. Eksilme ancak sistem üzerindeki kaçaklardan meydana gelir.
Kolay gelsin ...