Hocam üzüntünüzü anlayabiliyorum,
Ancak,
Acaba bundan önceki aracınızda kullandığınız jant-lastik ebatı neydi. Eğer 17'' den düşükse bu tür bir sorun yaşamanız normal.
Ebat artıp yanak küçüldükçe oluşacak avantajların yanında sizin başınıza gelen gibi risklerin olması da mümkün. Hele ki daha önceki araçlarında yanağı yüksek olan lastikler kullananlar,aynı kullanım özelliklerini ince yanak profilinde de sergilerse.
Bu hata için bence satıcıyı suçlamanız yersiz. Yedek lastik için de durum böyle. Siz orj ölçüden farklı ölçüde bir jant istediğinizde hemen tüm markalarda orj ölçüde veya mini boy stepne gelir. Sizin stepne boyut isteğinizi sipariş sırasında söylemeniz gerekir. Hiç olmada aracın teslimi sırasında fark edip değiştirmeniz gerekir.
Bunun dışında şimdiki aracımda 17'' kullanıyorum bir önceki aracımda da 40 yanaklı 18'' jant ve lastik kullanmıştım. Hiç problem yaşamadım.
Tr yollarının 17'' kombinasyonuna uygun olmadığı konusuna katılmıyorum. 18'' ve üstü için bu kanı doğru, ama 17'' abartıldığı kadar yüksek bir ölçü değil. Yollarımız değil insanımız bu ölçüye uygun değil çoğunlukla.
Sözüm meclisten dışarı. Adam arabasına 17-18 hatta 19 jant takıyor, sonrasında altında 55-60 yanak lastik varmış gibi ne çukurda ne tümsekte yavaşlamadan Allah ne verdiyse giriyor. sonra lastik yarıldı,jant yamuldu diye kızıyor.
Biraz kullanım alışkanlıklarımızı değiştirmek gerek. Tamam 16 jant ve yüksek yanakla langır lungur girebilirsin ama kardeşim, arabana yazık yaw. Ön takımından süspansiyonuna her şeyine yazık.
17'' ölçüsünde yolda çukur tümsek vb şeylere normalden biraz daha dikkat ettiğiniz sürece problem yaşamazsınız. Anlık bir şey olur, fark etmemişsinizdir o tamamen şansızlık.
Dediğim gibi üstte yazdıklarım şahsınızı eleştirmek için değil, genel kanı ve koşulları belirtmek içindi.
Size Tekrar geçmiş olsun, İnşallah aracınızla başınıza gelen en kötü durum bu olsun