Oktan yükseldikçe yanma derecesi düşer, yani 95 oktan 98 Oktan'dan daha rahat alevlenir. Yüksek devirli ve sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktan kullanılır ki sıkıştırma basıncından dolayı zamansız ateşleme olmasın diye. Ralli arabalarında 102,105 v.s gibi ayarlara göre değişken değerlede kullanırlar ama onların sıkıştırma gücü her haltı farklı, bu yüzden insanlarımız sanıyorki yüksek oktan yüksek performans, tabi ki hayır
arabanın sıkıştırması aynı, yakıtla değiştiremezsin, hatta daha kötü sonuç bile alabilirsiniz, ha ne olur evet devirlenmesi rahatlayabilir, gaz tepkisi hoş olabilir, menzilin artar v.s onuda markaların yakıtlarını deneyerek bakarsınız ama bu oktandan ziyade içindeki katkıdandır. Ultimate 97'i yıllarca kullandım menzili çok düşük yakıttır lakin çok temiz yakıttır, uzun yolda ara hızlanmalarda motoru daha rahat toplardı v.s içindeki katkılar iyi gelmişti motora sonra arka arkaya yapılan anlamsız zamlardan sonra bıraktım. Ülkemizde önemli olan düzgün temiz yakıt, iyi bir istasyondan düzgün yakıt alın en kral yakıttır.