škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2. Vitesten 3. Vitese Geçişte Titreme-DSG

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emre.tk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Dur kalk trafikte, 2 den 3'e geçerken gaz vermeyi kestigimde bir silkeleme oluyor. Dsg güncellemesi sonrası daha da hissedilir oldu gibi.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emre.tk;519079
Dur kalk trafikte, 2 den 3'e geçerken gaz vermeyi kestigimde bir silkeleme oluyor. Dsg güncellemesi sonrası daha da hissedilir oldu gibi.
O esasen bir sorun değil. Tam vitesi attığında siz gazı kestiğiniz için "ulan vitesi de büyüttük ama patron da gazı kesti n' olcak şimdi" kararsızlığı maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı emre.tk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Bir de 2. viteste frenle yavasladiktan sonra, araba o hızda süzülsün diye frenden ayak çekildiği anda ileri atılıyor, hızlanıyor.  Önceki manuel aracımda olurdu bu ama dsg de normal mi kendi kendine gaz vermesi? Boşta gider gibi süzülmesi gerekmez mi?


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Manuel candır , DSG'de her an diken üstünde olmak insanın canını sıkıyor


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;519097
Manuel candır , DSG'de her an diken üstünde olmak insanın canını sıkıyor

:)
Can mı?


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;519097
Manuel candır , DSG'de her an diken üstünde olmak insanın canını sıkıyor


otomatiğin rahatlığına alışınca manuel zulüm geliyor. :)


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Benim aracımda da özellikle şehir içi dur kalk trafikte frene hafif bir şekilde basıp yavaşlarken ve tam durmaya yakın hafif bir titreme oluyor. Sanki araç silkeleme yapıyor, ben frene basıp yavaşlamaya çalışırken araç gitmeye zorluyor gibi bir kararsızlık yaşıyor. Dediğim gibi rahatsızlık verecek seviyede olmasa da bu durumu yaşıyorum. Başka DSG'li araç kulanmadığım için kıyaslama da yapamıyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavia41;519395
Benim aracımda da özellikle şehir içi dur kalk trafikte frene hafif bir şekilde basıp yavaşlarken ve tam durmaya yakın hafif bir titreme oluyor. Sanki araç silkeleme yapıyor, ben frene basıp yavaşlamaya çalışırken araç gitmeye zorluyor gibi bir kararsızlık yaşıyor. Dediğim gibi rahatsızlık verecek seviyede olmasa da bu durumu yaşıyorum. Başka DSG'li araç kulanmadığım için kıyaslama da yapamıyorum.
Bu benim aracımda da oluyor, aynen dediğiniz gibi biri gitmeye uğraşıyor diğeri durdurmaya uğraşıyor durumu oluyor. Ben bu durumlarda eğer yol şartları müsaitse vites kolunu N' ye alıyorum, çok rahat oluyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519426
Bu benim aracımda da oluyor, aynen dediğiniz gibi biri gitmeye uğraşıyor diğeri durdurmaya uğraşıyor durumu oluyor. Ben bu durumlarda eğer yol şartları müsaitse vites kolunu N' ye alıyorum, çok rahat oluyor.

Hareket halindeyken asla N'ye almayın diye bir uyarı okumuştum, bir zararı olmasın!
Acaba herkeste böyle bir durum mevcut mu merak ediyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavia41;519428
Hareket halindeyken asla N'ye almayın diye bir uyarı okumuştum, bir zararı olmasın!
Acaba herkeste böyle bir durum mevcut mu merak ediyorum.
60-70km/s hızla giderken yapmıyorum ki, durmaya yakın o kasmayı yapmadan hemen önce atıyorum. Yoksa manuel otomobilde bile vitesi boşa atmam ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Vetmustafa

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
otomatik şanzımanda 4 kusurlu haraketten birini yapıyorsunuz şanzımanı kucağınıza almanıza az kalmış söyleyim


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Benim için mi dediniz anlayamadım ama 5km/s hızda boşa alınca bozulacaksa da bozulsun. Durmaya yakın o kasıntı hali daha da zararlı bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Vetmustafa;519518
otomatik şanzımanda 4 kusurlu haraketten birini yapıyorsunuz şanzımanı kucağınıza almanıza az kalmış söyleyim


bu 4 kusurlu hareket nedir? bilmediğim için soruyorum.


Çevrimdışı Vetmustafa

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
1. Araba hareket halinde iken Boşa almak 2. Araba Öne veya arkaya hafif meyil yaparken araba tam durmadan tam ters yönde vites değiştirmek 3. Araba duruyorken N den bir anda d veya s e Alıp gaza köklemek 4. Yokuş yukarı şanzımanı çok fazla kararsız bırakmak


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Vetmustafa;519657
1. Araba hareket halinde iken Boşa almak 2. Araba Öne veya arkaya hafif meyil yaparken araba tam durmadan tam ters yönde vites değiştirmek 3. Araba duruyorken N den bir anda d veya s e Alıp gaza köklemek 4. Yokuş yukarı şanzımanı çok fazla kararsız bırakmak
Özellikle birinci maddede yazdıklarınızı mekaniksel olarak destekler misiniz?
Neden boşa alınmamalı? Şanzıman buna izin veriyorsa ne sorun olabilir, sorun nerde olabilir?
İkinci madde manuel de yapılmamalıdır...
3 ve 4. maddeler için mantıken bir açıklama var kafamda, ancak birinci maddede soru işaretliyim...