škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vag Gurubu yağ eksiltme olayı hakkında çok enteresan bir durum

trio · 30 · 16281

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Benim 2011 mpi octide yag eksiltme yok onceki 2007 mpi octide de yoktu. Arabayi uzmeden binerim ve bunun etkisi buyuk


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;519335
Bbz lerde de sans. Kimi eksiltiyor kimi eksiltmiyor.

Biz Türkler zamaninda arabanin kralini yaptik ama benzin koymayi unuttuk o zaman kaybettik

Sadece BBZ değil 101 olan hepsinde mevcut bu Doğukan. AUB motorda da olur eksiltme. Tekrar ediyorum bu sorun değil bu motor için, daha geçen kontrol ettim hırtlağına kadar doluydu çubuk, soktum yerine bastım gaza devam :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;519499
Sadece BBZ değil 101 olan hepsinde mevcut bu Doğukan. AUB motorda da olur eksiltme. Tekrar ediyorum bu sorun değil bu motor için, daha geçen kontrol ettim hırtlağına kadar doluydu çubuk, soktum yerine bastım gaza devam :D
20-W50 yağ koyunca eksiltmiyor zaten.:kiki::aman::gach:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Neyse bu birşey değil toyota auris ve carollalarda otomatik şanzıman yolda arızalanıyormuş ve arabalar yolda kalıyormuş kenara çekip soğuyunca gidiyormuş servisi arayıncada bunlar böyle diyorlarmış gerçi yazılım atıp çözmüşler galiba sonradan


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;519540
Neyse bu birşey değil toyota auris ve carollalarda otomatik şanzıman yolda arızalanıyormuş ve arabalar yolda kalıyormuş kenara çekip soğuyunca gidiyormuş servisi arayıncada bunlar böyle diyorlarmış gerçi yazılım atıp çözmüşler galiba sonradan
Çünkü M/MT denilen şanzıman robotize yani otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır ve debriyaj fazla kullanıldığında ısınıyor. Kaldı ki fazla ısındığında DSG de aynı tepkiyi veriyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Japonlar bu yüzden turbolu motor üretmekten yana degillerdi heralde. Zorlarsan yağ yakıyor demekki.
Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim.
132 bg lik Aurisimdeki motor cok keyifliydi, hemde Lpg de, fakat konfor yok.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Valla vag grubu uber motorlar uretmese de kullanmayi bilen arabadan anlayan adam yillarca kullanir bana misin demez


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Şu köpekbalığından önceki gergedan kasa mitsubishi lancerları çok methediyorlar hiç arıza yapmıyormuş mitsuları da sabancı grubu getirdiği için toyatanın önünü kesmemek için geri planda bırakmışlar ama ticaride efsane zaten. fuarda lancerada baktım bir araba bu kadarmı sade olur yeni mazda 626 da aynıydı kado dizayn doğadaki hareketlerden esinlenerek yapılmış tasarımı.
2. dünya savaşında amerikan p51 ler mustang karbratörlü motor kuşlanırken japon zero uçaklarında mitsubishi enjeksiyonlu motorlar varmış japon zerolar bir takım alçaktan uçar bir takımda amerikalıların arkasına takılırmış ve irtifalarını yükseltmeye ters döndürmeye zorlarmış karbratörlü motorlarda stop edince tabi p51 leri rahatlıkla vurabilirlermiş zerolarla
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2015, 05:38:46 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;519561
...Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim...
En besleyici yumurta ördek yumurtasıdır ama yumurtlarken tavuk gibi ciyak ciyak bağırmadığı için önemsenmez. Bkz. 1980' li yıllarda üretilmiş Renault 11 Turbo (1400cc turbo) otomobiller. Onlar da küçük hacimden yüksek güç çıkartmışlardır ancak VW' nin TSI' da yaptığı gibi reklam yapmadıkları için bugün hatırlanmıyorlar bile. Keza bkz. Daihatsu YRV Turbo (1300cc turbo).


http://www.motorsporlari.net/car/tech_spec.asp?specID=12521&make=Renault




http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=118
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Acaba bu yağ yakma olayı yanlış viskoziteli yağ kullandığımızdan mı kaynaklanıyor, eksilme olur ama aşırı olmaması gerekiyor bence.
Aracım daha 15000 de bir iki ay önce yağ çubuğunu en üste silme yapmıştım şimdi kontrol ediyorum tam yarıya inmiş 1-2 bin km de bu kadar yağ yakması normal mi.
Genelde 5-30 yağ kullanılıyor ama bizim hava şartları için bu yağ uygun değil kitapçığında 5-40 da kullanılabilir diye yazıyor bu daha uygun. Acaba bir daha ki yağ değişiminde 5-40 mı kullansak belki yakma olayı biraz azalır ama bir yandan da tırsıyorum


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;519634
Acaba bu yağ yakma olayı yanlış viskoziteli yağ kullandığımızdan mı kaynaklanıyor, eksilme olur ama aşırı olmaması gerekiyor bence.
Aracım daha 15000 de bir iki ay önce yağ çubuğunu en üste silme yapmıştım şimdi kontrol ediyorum tam yarıya inmiş 1-2 bin km de bu kadar yağ yakması normal mi.
Genelde 5-30 yağ kullanılıyor ama bizim hava şartları için bu yağ uygun değil kitapçığında 5-40 da kullanılabilir diye yazıyor bu daha uygun. Acaba bir daha ki yağ değişiminde 5-40 mı kullansak belki yakma olayı biraz azalır ama bir yandan da tırsıyorum
5-30 veya 20-50' den ziyade parlama noktası yüksek yağ tercih edilmeli. Bu tip yağlar da araştırabildiğim kadarıyla ya Mobil 1 ESP ya da Motul. Tabii ki üreticinin belirlediği viskozitede olmak şartıyla.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519637
5-30 veya 20-50' den ziyade parlama noktası yüksek yağ tercih edilmeli. Bu tip yağlar da araştırabildiğim kadarıyla ya Mobil 1 ESP ya da Motul. Tabii ki üreticinin belirlediği viskozitede olmak şartıyla.

Altına imza atıyorum aynen ya mobil 1 esp tam sentetik Ya da sentetik yağın mucidi ilk sentetik yağı üreten Motul tam sentetik X-cess yada X-Clean yağları zaten kutusunda wv onayları yazıyor. Bu iki marka haricindeki yağlar bence bizim vag grubuna gelmez hele hele castrol değil motora bagaja koymam. Bu arada vites geçişlerinde sorun olan arkadaşlarada Motul Gear 300 75w90 kullanmalarını tavsiye ederim benim 1. vites takılıyordu şimdi unuttum bile hiç olmuyor artık.
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2015, 11:59:11 Gönderen: trio »


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519504
20-W50 yağ koyunca eksiltmiyor zaten.:kiki::aman::gach:

Gres yağı basacan :D

Alıntı yapılan: mustisahin;519561
Japonlar bu yüzden turbolu motor üretmekten yana degillerdi heralde. Zorlarsan yağ yakıyor demekki.
Yıllardır Vag grubu arac kullanırım, fakat Vag grubunun en iyi motoru üretmediginide bilirim.
132 bg lik Aurisimdeki motor cok keyifliydi, hemde Lpg de, fakat konfor yok.

Caponlar Turbo'nun kitabını yazmıştır, bugün dünya üzerinde en sağlam Turbo'lu araba ve motorları caponlar yapar. Caponlar ufak tefen gundik arabalara Turbo'yla uğraşmıyorlar bakma, yapsalar TSi falan solda sıfır kalır ama uğraşmıyorlar işte büyük oynuyor adamlar. Aftermarket konusunda capondan ötesi yok hele bir HKS efsanesi vardır ki evlere şenlik :D takribi 2.0 capon bir motora yükle, istediğin Porsche ile yürü boy boy farkları atarak :D mekanikte ve motorda rakipsizler, Honda motoru anahtar değmeden 500 bin km'leri deviriyor gözünün yağında sucuk yaptıklarım :D


Çevrimdışı brkdmr38

  • VAG GRUP FUNS
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Önümüzdeki bakım için şimdiden motor yağını aldım PETRONAS 5000 AV özellikle WV motorları için üretilmiş 5000 nin bir kaç marka serisi de var. 85 tl ye aldım
Şimdi kullandığım mobil espf, önceki aracımda neredeyse 5-6 yıldır hep petronas kullandım hiç eksilme olmuyordu gerçeği turbo değildi ama bakalım bunda nasıl olacak.




http://www.pli-petronas.eu/tr/Browse.aspx?sezione=48
« Son Düzenleme: 24 Haziran 2015, 00:40:24 Gönderen: mşah »