(N) konumunda şanzuman yağlaması yavaşladığından ileriki zamanlarda aracın şanzumanının ilk hareket emrini vermesi gecikecek ve daha sonrada hareket ettirmeyecektir. Bir yerden bu cevabı almıştım Ayrıca N konumunda basınç düşüktür... yağlama da düşüktür çünkü bu konumda vites kutusu motora bağlı değildir.N konumunun fonksiyonu aracı N konumunda rölanti durumunda beklemeniz gerektiğinde mesela kırmızı ışıkta vites kutusunun dinlenmesini sağlamaktır.istenirse araç motoru çalıştırılırken de N konumu kullanılabilir.ama bunların dışında N konumunun kullanımı sakıncalıdır.özellikle de hareket halinde iken N ya almak veya yokuş aşağı inerken N ye almak hatalıdır...
Birde bu cevabı aldım birisi Cıtroen servis öbürüsü ise Honda Serviste çalışan arkdşlar bu cevabı vermişlerdi
Manuel vitesli bir aracı lifte kaldırın, motoru çalıştırın ve vitesi boşta bırakın tekerlekler dönmeye başlayacaktır. Bu demektir ki vites boşta da olsa şanzımanın içindeki dişliler dönmeye devam ediyorlardır. Yalnız ana dişliler, millere kilitlenmemiş olduğundan çok çok hafif tutarlar milleri, yani sadece havadaki tekerlekleri döndürebilecek kadar. Bu demektir ki N' de de (DSG' den bahsediyorum, tork konvertörlü otomatik vitesten değil), yağlama devam edecektir. Aynı konumda debriyaja basarsanız, tekerleklerin durduğunu göreceksiniz. bu demektir ki şanzımanla motoru ayırdınız.:wnk: DSG' de D konumunda ve ayak frende beklendiğinde de manuel vites araçta vites takılı ve debriyaj basılı halde beklemeyle aynıdır.
Bir başka yağlama pompası vs. yoktur, manuel şanzımanlar da DSG de, Easytronic de, EDC de, DCT de wash-up yöntemiyle yağlama yapar.
Manuel olsun, DSG, Easytronic, vs. olsun yokuş aşağı giderken N' ye almanın sakıncası videoda 00:50' de anlatılıyor:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE]
https://www.youtube.com/watch?v=ahkuhIHKq9oDikkat ederseniz videoya göre sol taraftan şanzımana hareket verdiğinde şanzımanın en altında yer alan dişliler dönmüyor. İşte bu durum boş viteste yokuş inişi temsil ediyor. Yani dişliler tekerlekler tarafından döndürülüyor; ancak altta ve yağın içerisinde kalan dişliler dönemediği için yağı üst kısımdaki dişlilere iletemiyor. N' de veya boşta yokuş inerken motor da çalışacağından şanzıman yüne dönecek ancak (örneğin) tekerlekler marifetiyle saatte 80km/s hızla dönecek ancak motor tarafından sadce rölanti seviyesinde dönecek. Yani az yağ atılacak ama yapılan iş çok olacak. Bu durumda şanzıman yağsız tabii ki kalmayacak ancak yeterli yağlama olmayacak. Rampa bitip vitese takıp gazlayınca rölanti seviyesinde yağlanan şanzıman birden daha yüksek hızlarda dönecek.:wnk: Bu da orta ve uzun vadede problemlere yol açacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!