Manuel vitesli bir aracı lifte kaldırın, motoru çalıştırın ve vitesi boşta bırakın tekerlekler dönmeye başlayacaktır. Bu demektir ki vites boşta da olsa şanzımanın içindeki dişliler dönmeye devam ediyorlardır. Yalnız ana dişliler, millere kilitlenmemiş olduğundan çok çok hafif tutarlar milleri, yani sadece havadaki tekerlekleri döndürebilecek kadar. Bu demektir ki N' de de (DSG' den bahsediyorum, tork konvertörlü otomatik vitesten değil), yağlama devam edecektir. Aynı konumda debriyaja basarsanız, tekerleklerin durduğunu göreceksiniz. bu demektir ki şanzımanla motoru ayırdınız.:wnk: DSG' de D konumunda ve ayak frende beklendiğinde de manuel vites araçta vites takılı ve debriyaj basılı halde beklemeyle aynıdır.
Bir başka yağlama pompası vs. yoktur, manuel şanzımanlar da DSG de, Easytronic de, EDC de, DCT de wash-up yöntemiyle yağlama yapar.
Manuel olsun, DSG, Easytronic, vs. olsun yokuş aşağı giderken N' ye almanın sakıncası videoda 00:50' de anlatılıyor:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE]
https://www.youtube.com/watch?v=ahkuhIHKq9o
Dikkat ederseniz videoya göre sol taraftan şanzımana hareket verdiğinde şanzımanın en altında yer alan dişliler dönmüyor. İşte bu durum boş viteste yokuş inişi temsil ediyor. Yani dişliler tekerlekler tarafından döndürülüyor; ancak altta ve yağın içerisinde kalan dişliler dönemediği için yağı üst kısımdaki dişlilere iletemiyor. N' de veya boşta yokuş inerken motor da çalışacağından şanzıman yüne dönecek ancak (örneğin) tekerlekler marifetiyle saatte 80km/s hızla dönecek ancak motor tarafından sadce rölanti seviyesinde dönecek. Yani az yağ atılacak ama yapılan iş çok olacak. Bu durumda şanzıman yağsız tabii ki kalmayacak ancak yeterli yağlama olmayacak. Rampa bitip vitese takıp gazlayınca rölanti seviyesinde yağlanan şanzıman birden daha yüksek hızlarda dönecek.:wnk: Bu da orta ve uzun vadede problemlere yol açacaktır.
:gut::+1:
DSG olsun başka türlü otomatik vites olsun genel anlamda manuel vitese göre çok çok daha özenli ve dikkatli kullanılması gerekmektedir zaten. Manuel vitese oranla periyodik bakımı olan vites kutusu olduğu unutulmamalı. Boş vites hareket halindeyken tercih edilmemeli tabi, araç her zaman viteste kullanılmalı, hele hele zaten DSG v.b otomatik kutularda N'e hiç atılmamalı rampa mampa inerken. Bizim ailede 3 tane DSG'li araç kullanıldı biri B6 kasa Passat 2.0 TFSİ 200 HP'di, eniştem canına okudu cihazın gıkı çıkmadan çalıştı sistem, bunun dışında iki tane B7 kasa Passat 2.0 TDİ'da kullandık gene aynı şekilde canına okuduk banamısın demeden çalıştı DSG'ler, hepside hayvan gibi torklu arabalardı üstelik, hatta hiç sorun çıkmayan tek yeri vites kutuları oldu
Dur kalk trafiğinde N'e aldın almadın sorunu yaşamadık zaten araçlarda start stop devreye girdiğinden motor herşey duruyor
Artık pek çok yeni jenerasyon araba zaten start stop'a sahip bizim Yeti'lerde de var diye biliyorum, o zaman zaten kafaya takacak sorun kalmıyor.
VW grupta otomatik araba alınacaksa zaten DSG'den başka altetnatif yok, gerisi kullanma tarzı, bakım ve şansa kalıyor elbette. İlk 1-2 yıl içerisinde sorun çıkarmazsa geri kalan zamanda çıkma ihtimali daha düşüyor, DSG'nin böyle bir güzelliği var. DSG'li araç alan kullanmıyorsa bile ilk 6 ay falan sürekli yoğun şekilde kullansın, çıksın çıksın gezsin, trafiğe girsin, rampa çıksın insin sürekli denesin, kullansın.