škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yeti konusunda kafam karışık

tun71 · 17 · 4454

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tun71

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
öncelikle herkese hayırlı ramazanlar

dsg şanzuman ve yeti mk 1 olmak şartıyla 1.2 tsi ve 1.4 tsi motorlu yetileri artısıyla eksisiyle anlatabilir misiniz ve mümkünse arazi performansı ile de

şimdiden teşekkürler


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
2 tane kendi yetim,1 tane şirket yeti arabam oldu.

Siz asıl merak ettiklerinizi sorarsanız daha rahat anlatabilirim.


Çevrimdışı tun71

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi arazide yeterli oluyor mu

ben burada aracı yaylalara gitmek için kullanıcam

yani yeterli gelmez ise 1.4 tsi alıcam

kronik arızaları var mı bu araçların
düzgün kullanımda ne yakıyor performanslı kullanımda ne yakıyor ben bunkarı merak ediyorum


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Genelde arazide kullanılacaksa bence dacia duster alın, hem dizel hem dört çeker ve bakım msliyetleri daha uygun olur.



Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;520491
Genelde arazide kullanılacaksa bence dacia duster alın, hem dizel hem dört çeker ve bakım msliyetleri daha uygun olur.
Alıntı yapılan: tun71;520501
onda otomatik yok üstad
Yeti 1.2TSI ve 1.4TSI' da da 4×4 modu yok diye biliyorum. Hoş olsa da bir arazi viesi performansı beklenmemeli zira Haldex var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaş.

Fırsat buldukça dere tepe dolaşan ve 12 yıl 4 çekerli araç kullanmış biri olarak konuşuyorum:

Yayla yolundan yayla yoluna fark var... Bazı yayla yolları o kadar güzel ki; 2 çekerli ve altı yüksek olmayan araçlarla bile gidilebiliyor (özellikle yağışsız ve ılık mevsimlerde). Örneğin, aylar önce Rizeli bir forumdaşımız, Rize'deki yayla yollarından bazılarının asfaltlandığını söylemişti. Fakat, ülkemizdeki yayla ve köy yolları çoğunlukla perişan durumda.. Hiç unutmam; yıllar önce 8-10 km'lik bir yayla yolunu neredeyse 1 saatte, ecel terleri dökerek  katetmiştim (hem de 4x4'lü araçla ve yaz mevsiminde) :uve:

Eğer yaylaya kışları da çıkacaksanız ve yayla yollarınız kötü durumda ise, Yeti'nin 4x4'ü bile sizi kurtarmaz. Ha bir de şu var: diyelim ki mevsim yaz ve çıkacağınız yayla yolu da toprak; sıkı bir yağmur yağdığını ve yolun balçık çamura dönüşüverdiğini düşünün. Böyle bir durumda 2 çekerli Yeti'le insanın anasından emdiği süt burnundan gelebilir ;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;520506
Yeti 1.2TSI ve 1.4TSI' da da 4×4 modu yok diye biliyorum. Hoş olsa da bir arazi viesi performansı beklenmemeli zira Haldex var.


1,8 TSİ ve 2,0 motorlarında var, bir kaç videosunu izlemiştim aslında iyi iş çıkarıyor.


Çevrimdışı tun71

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;520509
Merhaba arkadaş.

Fırsat buldukça dere tepe dolaşan ve 12 yıl 4 çekerli araç kullanmış biri olarak konuşuyorum:

Yayla yolundan yayla yoluna fark var... Bazı yayla yolları o kadar güzel ki; 2 çekerli ve altı yüksek olmayan araçlarla bile gidilebiliyor (özellikle yağışsız ve ılık mevsimlerde). Örneğin, aylar önce Rizeli bir forumdaşımız, Rize'deki yayla yollarından bazılarının asfaltlandığını söylemişti. Fakat, ülkemizdeki yayla ve köy yolları çoğunlukla perişan durumda.. Hiç unutmam; yıllar önce 8-10 km'lik bir yayla yolunu neredeyse 1 saatte, ecel terleri dökerek  katetmiştim (hem de 4x4'lü araçla ve yaz mevsiminde) :uve:

Eğer yaylaya kışları da çıkacaksanız ve yayla yollarınız kötü durumda ise, Yeti'nin 4x4'ü bile sizi kurtarmaz. Ha bir de şu var: diyelim ki mevsim yaz ve çıkacağınız yayla yolu da toprak; sıkı bir yağmur yağdığını ve yolun balçık çamura dönüşüverdiğini düşünün. Böyle bir durumda 2 çekerli Yeti'le insanın anasından emdiği süt burnundan gelebilir ;)

şimdi biz hanımın maçkadan yukarıya olan yaylasına gitmek için mecburen bendeki zavallı renoyu vurmak zorunda kalacaz o yola ondan dolayı ondan lazım bu araçlar
en fazla 55000 tl bütçeye yetiden başkası olmuyor otomatik + düşük km li dediğin zaman:uve:
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2015, 03:31:00 Gönderen: tun71 »


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Elden düşme ve fazla hırpalanmamış Suzuki vitara, Mitsubishi pajero pinin filan da düşünebilirsiniz. Arazi aracından anlayan bir ustanız/tanıdığınız varsa bu konuda size yardımcı olabilir ;)


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Öncelikle 1.2 tsı motor çok iyi bir motor ama yeti gibi yüksek bir arabada bir octavia performansı beklemeyin.

0-100 ü 12 saniye civarında olan bir araba.


Dsg şanzımanı çok zorlanması ile bozulmaya meyilli.

Yayla ve arazi için 2.0 tdı daha mantıklı,4X4 olduğu için daha rahat hareket edeceksiniz.

Yok ben öyle zor yollarda gitmeyeceğim,altı yüksek olsun diyorsanız 1.4 tsı sizi çok memnun edecektir ki,1.2 tsı bile yeterli gelir.


Çevrimdışı tun71

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Bende yılda 2 kez yaylaya çıkacam onun için sordum


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
bozuk ve çamurlu yollar için tam otomatik bir araç seçin dsg biraz sıkıntı yaratabilir


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
bozuk ve çamurlu yolda tam otomatik şanzuman daha çok sıkıntı çıkarır.o tür yollarda vitese müdahele şart.yoksa araç çamurda badanaja düştüğünde veya dik bir yokuşta gereksiz vites değişiminden sizi rampanın ortasında tak diye bırakır.kendim 3340 mersedes kamyon kullanıyorum oda triptonik vites.düşünsenize aracın toplam ağırlığı yaklaşık 40 ton tam otomatik şanzumanlı olsa rampanın yarısında vites değişirse nolur :))