škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III gizli özelliklerini açma

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sTSo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;590333
Nerde yaptırmıştınız gizli özellikleri ? Birde bu amerikan parkda yan aynalar yanmasın şeklinde ayarlanırmı ? ben yan aynaları istemiyorumda

Benimkinde yanmıyo zaten dikkat ederseniz bilerek açmadık bizde konyadan dün yaptık forumdan arkadaş halilkoyuncu yardım etti ledleri yarım ışık ya da full ışık olarak ta ayarlayabiliyorlar.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar anahtarsız çalıştırma tuşuna sahip araçlarda kadran selamlama nasıl olacak bileniniz var mı ? mantıken frene basmadan tuşa basınca yapacaktır gibime geliyor ama bu sefer de aracı çalıştıramayacağımızdan sadece selamlamayı görelim diye yarı start mı yapıcaz :D


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Frene basmayıp sadece tuşa basarsanız kontağı açmış olursunuz ve selamlamayı görürsünüz. Daha sonra kontağı kapatmadan (yani tuşa tekrar Basmadan) frene basıp tekrar tuşa basarsanız araba çalışır ama selamlamayı tekrar yapmaz.

Selamlamayı bir kere yapıyor ya ilk etapta frene basıp düğmeye basıp arabayı çalıştırdığınızda ya da  frene basmayıp düğmeye basıp kontağı açtığınızda


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;591507
Frene basmayıp sadece tuşa basarsanız kontağı açmış olursunuz ve selamlamayı görürsünüz. Daha sonra kontağı kapatmadan (yani tuşa tekrar Basmadan) frene basıp tekrar tuşa basarsanız araba çalışır ama selamlamayı tekrar yapmaz.

Selamlamayı bir kere yapıyor ya ilk etapta frene basıp düğmeye basıp arabayı çalıştırdığınızda ya da  frene basmayıp düğmeye basıp kontağı açtığınızda


Ben henüz aracımı almadım ancak test sürüşünde dikkat etmiştim araca bindikten sonra frene basıp tuşa basınca direkt çalışıyordu araç. yani bu duruma göre kadran selamlama yaparken aslında motor çalışmış oluyor. göstergeler sona gidip tekrar sıfıra dönüp ardından mı devir ibresi 800 e geliyor bu durumda ? yada sona kadar gidip devir geriye dönerken 800 de mi duruyor ?


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar İstanbul Avrupa yakasında Airport AVM de CARLİFE diye bir yer varmış ben yeni öğrendim. Vag com ile özellik açıyorlar. Hiç gideniniz duyanınız oldu mu, oraya götürmeyi düşünüyorum aracı


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;591508
Ben henüz aracımı almadım ancak test sürüşünde dikkat etmiştim araca bindikten sonra frene basıp tuşa basınca direkt çalışıyordu araç. yani bu duruma göre kadran selamlama yaparken aslında motor çalışmış oluyor. göstergeler sona gidip tekrar sıfıra dönüp ardından mı devir ibresi 800 e geliyor bu durumda ? yada sona kadar gidip devir geriye dönerken 800 de mi duruyor ?


Devir ve hız göstergesi selamalama durumunda tamamen sağa yatıp daha sonra tekrar eski halini alıyor bununla ilgili bir çok videoda bulabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=Uagy0139QQY bu videonun 13. saniyesinde de var


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;591512
Devir ve hız göstergesi selamalama durumunda tamamen sağa yatıp daha sonra tekrar eski halini alıyor bununla ilgili bir çok videoda bulabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=Uagy0139QQY bu videonun 13. saniyesinde de var


Evet bende bu şekilde olacağını düşündüm ancak dikkat ederseniz frene basılmıyor ve motor hareket almıyor videoda, direkt araca bindiğinizde motoru çalıştırmak için basıldığında da benzer bir şey oluyor mu diye merak ettim ben...


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;591513
Evet bende bu şekilde olacağını düşündüm ancak dikkat ederseniz frene basılmıyor ve motor hareket almıyor videoda, direkt araca bindiğinizde motoru çalıştırmak için basıldığında da benzer bir şey oluyor mu diye merak ettim ben...


Evet aynen aynısı oluyor


Çevrimdışı hknardru

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;591507
Frene basmayıp sadece tuşa basarsanız kontağı açmış olursunuz ve selamlamayı görürsünüz. Daha sonra kontağı kapatmadan (yani tuşa tekrar Basmadan) frene basıp tekrar tuşa basarsanız araba çalışır ama selamlamayı tekrar yapmaz.

Selamlamayı bir kere yapıyor ya ilk etapta frene basıp düğmeye basıp arabayı çalıştırdığınızda ya da  frene basmayıp düğmeye basıp kontağı açtığınızda


aynen öyle kadran selamlama kontak çalıştırmayla alakalı..frene basmadan da selamlama görülür..daha sonra frene basıp çalıştırmada tekrar selamlama yapmaz..:ok:


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar;

Fabia III 1.2 TSI Style Manual kullanan forumdaşım. Bu Pazar Airport AVM -2 otoparkında konuşlanmış olan CARLİFE adlı yere gittim. Gizli özellikleri açmak için araca bağlandık. Yapan elemandan çok memnun kalmadım diyebilirim. Bazı soru işaretlerim de var yorum yaparsanız sevinirim.

1. Amerikan Park...Muayeneden geçmiyor dedi.. o yüzden yaptırmadım
2. Sinyalin led günüdüz farları ile birlikte yanması... hata uyarısı veriyor dedi yapmadı.
3. Konfor sinyali 4-5 olsun...5 ayarladı 2 oldu, 4 ayarladı 3 de kaldı.. Sonuç: OLMADI.
4. Selektörün Sislerle yanması.. Yaptı, oldu abi dedi ama çalışmıyor. Tekrar gösterecem.
5. Laptimer... Sadece renkli ekranda oluor, bunlarda uygun değil dedi.
6. Geri viteste sağ ayna aşağıya inme.. Araç desteklemiyor dedi.
7. Corvett sinyal yaptı, oldu ama 4'lüyü yaktığımda Silecek ve Soğutma suyu uyarısı veriyor, 4 lü kapatıyor. Tekrar gösterecem kapatacam.
5. Sağa sola dönüş sis aydınlatma.. Sorunsuz
6. Korna uyarılı aç kapa.. Sorunsuz
7. Bolero ekranda dijital hız gösterme (Eğitim modu)... Sorunsuz
8. Diferansiyel kilidin kapalı dedi, açtı.
9. Hızlı kullanımda direksiyon sertleşme kapalı dedi açtı.

Ender elektronik cehennemin ucunda olmasaydı oraya götürecektim ama burayı denemek zorunda kaldım. Sorum şu, 10 Mayıs 2016 Üretim, 1 Eylül 2016 trafiğe çıkışlı araçta özelliklerinde yazmasına rağmen diferansiyel kilidi nasıl kapalı olur?. Direksiyon kendinden zaten sertleşmiyor mu default olarak?. Bu iki özellik menüden Vag com ile açıldıysa bu güvenlikle ilgili bana sorun yaratır mı kullanma ihtiyacı duydugum anda?


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;591725
Merhaba Arkadaşlar;

Fabia III 1.2 TSI Style Manual kullanan forumdaşım. Bu Pazar Airport AVM -2 otoparkında konuşlanmış olan CARLİFE adlı yere gittim. Gizli özellikleri açmak için araca bağlandık. Yapan elemandan çok memnun kalmadım diyebilirim. Bazı soru işaretlerim de var yorum yaparsanız sevinirim.


Ender elektronik cehennemin ucunda olmasaydı oraya götürecektim ama burayı denemek zorunda kaldım. Sorum şu, 10 Mayıs 2016 Üretim, 1 Eylül 2016 trafiğe çıkışlı araçta özelliklerinde yazmasına rağmen diferansiyel kilidi nasıl kapalı olur?. Direksiyon kendinden zaten sertleşmiyor mu default olarak?. Bu iki özellik menüden Vag com ile açıldıysa bu güvenlikle ilgili bana sorun yaratır mı kullanma ihtiyacı duydugum anda?
 
 Hocam bu vagcom kodlamasını amatör olarak yapan çok kişi ve dükkan var. Forumda bazı arkadaşlar kapı kilidiyle camları açma kapama bile yaptırırken, bazı arkadaşlarda da sendeki gibi sadece birkaç özellik aktive olmuş. Açıkçası ender elektronik ile ilgili söylediklerine katılıyorum. Avrupa yakasında bu işi hakkıyla yapan bir yer bulamadım ben (büyükçekmecede oturuyorum).
 
 Bunun dışında direksiyonun yüksek hızlarda sertleşme özelliğinin iptali bence olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu özelliği neden iptal ettiğini anlayamadım carlife ın.


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;591738
Hocam bu vagcom kodlamasını amatör olarak yapan çok kişi ve dükkan var. Forumda bazı arkadaşlar kapı kilidiyle camları açma kapama bile yaptırırken, bazı arkadaşlarda da sendeki gibi sadece birkaç özellik aktive olmuş. Açıkçası ender elektronik ile ilgili söylediklerine katılıyorum. Avrupa yakasında bu işi hakkıyla yapan bir yer bulamadım ben (büyükçekmecede oturuyorum).
 
 Bunun dışında direksiyonun yüksek hızlarda sertleşme özelliğinin iptali bence olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu özelliği neden iptal ettiğini anlayamadım carlife ın.


Yok hocam iptal ettirmedim, zaten kapalıymış adam bunu aktif ettim abi dedi. Ama şimdi aklımda şu soru var, XDS diferansiyel kilit ve Direksiyon sertleşme orjinalde neden kapalı olur, bu kapalı olanları CARLIFE açınca ne kadar guvenilir olur onu bilemedim. Zira açtığı Corvett şeklinde yanan far uyarı ışığı yakıyor, yaptım dediği Sislerin selektörle yanması da yanmıyor:)).Bu eleman yapınca aklımda soru işareti olud bunun yaptığı diferansiyel kilit ne kadar kilit?:)


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Durumu öğrendim arkadaşlar , XDS diferansiyel kilidinin 3 kademesi varmış 0 , 1 ve 2 olmak üzere. 0 kademesi central diye geçiyor ve orta kademe oluyor, fabrikanın yaptığı ayar 0 ayarı. 1. kademe ise weak yani zayıf kademesi , 2. kademe ise strong isimli kademe. Şu an benim ki 2. kademe olan strongta fakat en kısa zamanda stock ayarı olan 0 a çektiricem. Bunu yapan bilgisiz 0'da olduğunu görünce kapalı dedi bana meğersem 0 kapalı değil orta ayarmış. Şimdi 2 olan yüksek ayara aldı acaba sorun olur mu yakıt veya yol tutuşa kötü yansır mı bilemedim. Sorun oluyorsa tekrar 0 ayarına çektirecem.


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: jackalcarlos_18;591747
Durumu öğrendim arkadaşlar , XDS diferansiyel kilidinin 3 kademesi varmış 0 , 1 ve 2 olmak üzere. 0 kademesi central diye geçiyor ve orta kademe oluyor, fabrikanın yaptığı ayar 0 ayarı. 1. kademe ise weak yani zayıf kademesi , 2. kademe ise strong isimli kademe. Şu an benim ki 2. kademe olan strongta fakat en kısa zamanda stock ayarı olan 0 a çektiricem. Bunu yapan bilgisiz 0'da olduğunu görünce kapalı dedi bana meğersem 0 kapalı değil orta ayarmış. Şimdi 2 olan yüksek ayara aldı acaba sorun olur mu yakıt veya yol tutuşa kötü yansır mı bilemedim. Sorun oluyorsa tekrar 0 ayarına çektirecem.


evet, yazılımsal olarak çekilebiliyor o şekilde. amma strong'a ayarlamanın zararı araçtaki bir parçanın (sanırım, diskler, mantıken fren diskleri) erken aşınmasına ve eskimesine sebep oluyor, XDS daha çok ve güçlü bir şekilde müdahale ettiği için. ancak diğer yandan virajlarda daha az savrulma, daha çok yol tutuşu gibi bir faydası oluyor. ancak strong'a ayarlamaya gerek var mı bilmiyorum, fabia küçük araba sonuçta. bence default hâliyle viraj performansı gayet iyi.

sizin arabayı dediğiniz gibi ne nedir bilmeyen, ezbere iş yapan bir arkadaş kurcalamış anlaşılan, yazdıklarınızdan belli.


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
bu arada, gizli özellik, vag vs. deyince bir program var. OBD Eleven. Android tabanlı çalışan, kullanıcı arayüzü iyi, kullanışlı, basit kullanıcıya da hitap eden özellikleri olan bir uygulama.

uygulamanın playstore linki bu: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.voltasit.obdeleven

YouTube hesapları ve Facebook sayfaları da var. En çok bilgiyi buralardan edinmek mümkün.

Uygulama sürekli geliştiriliyor, yeni özellikler ekleniyor vesaire. Bu bence güzel bir artısı. Amma diğer yandan da özellikle gizli özellik denilen yazılımsal değişiklikleri yapmak için bazı menüler daha kullanışlı hâle getirilebilir.

Obdeleven ile gizli özellik denilen birçok fonksiyonu tek tuşla açıp kapatmak mümkün oluyor. Daha birçok detaylı değişiklik de yapılabilir ancak ben teknik açıdan çok detaylı bilgi sahibi olmadığım için bulaşmıyorum.

Aracın direksiyon açısından en ufak sensörüne kadar birçok veriyi canlı olarak izleyebiliyorsunuz. Bu güzel bir şey. Eksik yanı bu konuda bunları sonradan bir istatistik olarak görüntüleyemiyor olmak.

En önemli özelliği ise uygulamanın bir diagnostic cihazı olması aynı zamanda. Yani, bir anlamda araç servise girdiğinde "arabayı cihaza bağlamak" denilen işlemi istediğiniz zaman yapabiliyorsunuz. Arabada mevcut ileride ciddi sıkıntı çıkarabilecek ne arıza var yok, bunu görme imkânı sağlıyor. Mesela, 4444. km'de kısa devre oldu ve sol sinyaliniz çalışmadı, bunu görmek mümkün. Aklınıza ne gelirse, hata kodlarıyla, arıza sıklığı, önem derecesi gibi verilerle telefonda görebiliyorsunuz. Araca dair başka bir çok detay da aynı şekilde...

Litvanya'lı bir firma üretiyor. Bluetooth üzerinden bağlanabilmek için klasik obd cihazlarından farklı olarak kendi aparatı var, 150-200 lira civarına satıyorlar kendi sistemleri ve Ebay üzerinden.

Bence en önemli artısı kullanıcı arayüzüne sahip olması. Satın alıp denemek isteyen olursa irtibat kurabilir, bilgi paylaşımı için.