1.2 Style Fabia III Dsg yi yaklaşık 9 aydır ve 11.000 km'dir kullanıyorum. Uzun süreli yakıt tüketimim 5,7 litre. Bu rakam ortalama tüketim. Yani şehir-içi ve şehir dışı karışık. Şehir içi tüketimimse 6.7 litreyi geçmedi. Rodaj sonrasında daha da düşer. Şimdi bu tüketimlerle ilgili bir kaç şey açıklamak istiyorum. Lütfen bu söylediklerimi ukalalık olarak algılamayın. Kişisel tecrübelerim ve bunca yıldır edindiğim bilgilerli aktarmaktır amacım.
Öncelikle bir şeyi açıklığa kavuşturmak lazım. Buradaki kullanıcı verilerindeki aşırı değişkenlik araçlarınızda bir sorun olduğu anlamına gelmemektedir. Aynı modeldeki 2 araç arasında çok ciddi farklar varsa bunun 2 temel sebebi vardır (Araçların her ikisinin de bakımlarının zamanında yapıldığını varsayıyorum). Birincisi ve en önemlisi kullanıcıdan kaynaklanan sebepler. Nedir bunlar:
1- Gaz - fren kullancısı diye tabir edilen sürücülerdenseniz aracınız fazla yakar. Araçlar en fazla yakıt tüketimini ilk kalkışındaki anlarda yaşarlar. 1200 kg ağırlığında bir aracı sıfırdan harekete geçirmek ya da kaldırmak için motor ciddi yakıt tüketir. Ancak hızını almış bir araç momentumunda etkisiyle daha üst hıza çıkmak için ilk kalkıştaki kadar yakıt harcamaz. Mesela aracı 0-40 km ye kadar hızlandırmak için yaktığınız yakıtla 80-120 km hız arasındaki yakıt miktarınız aynı değildir. Bunu kendiniz de anlık tüketimden gözlemleyebilirsiniz. Dolayısıyla aracınızın ilk kalkışında aşırı derecede hızlı kalkışlardan kaçının. Gaza tatlı tatlı basın. İleride kırmızı ışıklar yanıyorsa ışığın dibine kadar gaza basıp ışıkların dibinde fren yapmayın. Durmanız gereken yere kadar gazdan ayağınızı çekin. Bırakın cut-off devreye girsin. Uzun yolda da motor frenini kullanmaya çalışın. 120 km ye kadar 7 ileri DGS düşük tüketime izin verir. Bu hızdan sonra tüketim ortalamanız gittikçe artar.
2- Güzergahtan kaynaklanan sebepler. Yolunuzda çok fazla dur - kalk yapıyorsanız, burada 5,5 lt ortalamayla seyahat ediyorum diyen kullanıcıları dikkate almayın. Yukarıda da yazdığım gibi ilk kalkışta çok fazla yakıt tüketiyoruz. Dolayısıyla her dur kalk işleminde döngü baştan başlıyor.
Bir diğer sebepte güzergahtaki engebeler. Mesela sabit açılı bir rampa inişi ve çıkışı düşünün. Örneğin 5 dereceli 1000 metrelik iniş ve çıkışlı bir yol düşünün. Araç rampa inerken ayağınızı gazdan çektiniz ve araba kendi hızıyla cut-off devrede gidiyor. Anlık tüketim 0.00 litre görünüyor. Sonra rampayı çıkmaya başladınız. Anlık tüketim farzedelim ki 8.30 litre görünmeye başladı. Peki açı atıyorum 25 dereceye çıksın. Yine iniş 1000 metre, çıkış 1000 metre olsun. İnerken yine tüketim 0.00. Ama çıkışa geldiğinizde anlık tüketim 19 litreyi buluyor. Yani mesafe iki örnekte de aynı ama 2.güzergahta tüketim rampa çıkarken neredeyse 3 katına çıkıyor.
Bu yazdıklarım bakımları zamanında yapılmış ve aynı ağırlıkta (yolcu sayısı, bagaj v.s.) 2 araç için geçerlidir.