[MENTION=14528]SKODAFABIA3[/MENTION] hocam ben size katılmıyorum. Çok kısa mesafe kullanıyorsanız rutin olarak sabah kontak açıp 3km gidip aracı söndurup işe gidiyorsanız 8-9lt nin altına düşmez haklısınız ama ben Maltepeden Halkalıya iğrenç bir trafikte geldim yarısı dur kalklı olarak 6lt yaktı ortalama. Kadıkoy-Halkalı arasi hafif acik trafikte gidip gelirim cogunlukla 5lt uzerine hic cikmadim aracim daha 2000km de. Otobanda 140km hizla sabit giderken 6lt uzerine cikmiyor araba ki ben manual 5 vites kullancisiyim DSG daha az yakiyor. Ben sagdan giden TSİ hic gormedim ki yol aciksa akip giden ve bu sekilde az yakan bir arac zaten. Atmosferik 1.33 motorlu Toyota Aurisin sehir icin 8.5lt ortalama yaktigini ve buna ragmen %5 yokuş da bile boguldugunu dusunursek TSİ nimettir. Ama tekrar soyleyim cok kisa mesafe gidip gelmelerde Turbo dezavantaj, bunun haricinde Atmosferik motorlara her turlu fark atar.
[MENTION=14446]latifdindoruk[/MENTION] hocam ilk 1500-2000km zorlama aracini, 2500km sonra araci otobanda bir göm yola motoru bir devirle TSİ oldugunun farkina varsin, yakit sarfiyatin 10.000km sonra %10-15 farkedecek benim 2 arkadasimda da 2015 fabia var, 1 arkadasimda Rapid var. 3 unun de ortak lafi 10K kmye kadar bisey farketmedi ama sonrasinda ciddi farkediyor dediler. Ama yukarida da soyledigim gibi cok kisa mesafeler rutinde gidiliyorsa düsmez, 1.0-1.1 motorlar ,TSİ olmayan, işini daha cok gorecektir ama uzun yola giderken isyan etmen oldukca olasi:) Benim eski Kia Picanto 1.1 vardi 65bg. Arac sollamaya korkardim, yokuslu otobanda 2-3. Viteslere dustugumu birak sag seridi emniyet seridinden gittigimi bilirim:) 1.2 TSİ uzun yolda 1.1 atmosferikten cok cok daha az yakar ve performanslari arasinda da muazzam fark vardir.