Aracim 4500km oldu, ilk defa uzun yol yaptim. Deneyimi paylasayim. Ekran resimlerinden de goreceginiz gibi 533kmlik Istanbul-Canakkale-Istanbul yolculugumun ve son 2500kmlik genel ortalama yakit degerlerimi paylasiyorum. Bu uzun yol deneyimimin ayrintilari;
Arac: 4500km toplam km, Eylul 2016 cikisli Fabia III TSI Manual Vites Style Paket
Hiz: D100 ve D200 yollarda hiz limitoru ile 110km hiz, Otobanda ise limitorle 120km hiz ile yolculuk yaptim. Mecburi olmadikca hic yavaslamadim. Toplamda 2 sefer 150km hizi denedim. Ortalamamin 80km hiza dusmesinin sebebi ise yaklasik 15-20 dakikalik 2 yonlu dur kalkli feribot sirasi ve Istanbuldan cikistaki Mahmut bey giseleri trafigidir.
Lastik: 3 aylik Nokian WR D4 185/15/65 Kis lastigi.
Doluluk: Full depo yakit (pompa attiginda cektirdim fazlasini doldurtmadim), toplamda 2 kisi, 2 kucuk valiz.
Hava sicakligi: Giderken ortalama 6-7 derece, dönüste 15-16 derece.
2500kmlik genel yakit ortalamamda kis ayinda istanbulda kislik lastikle %80-%85 gunluk 4km ofise git gel ile yapilmistir. Son yolculugumdan once hic uzun yol yapmadim hep Istanbul sehir ici.
Deneyimim: Benzer TSI motorlara göre fazla motor sesi cikariyor, uzun yolda koltuk yuksekligi bana göre sorun cikariyor. Daha fazla alcatmak mumkun olmali diye dusunuyorum. Bacagimi biraz yordu. Surucu tarafina Koltuk gözü koyma fikri bence yanlis. Style pakette kesinlikle hiz sabitleme olmaliydi buyuk eksiklik. Aracin hizlanmasi basarili, 90bg yeterli geliyor, kis lastigi ile soguk denecek bir havada bence 5.6 hizli bir suruse gore kabul edilebilir. Ama bence ayni araliga 6 vites cok daha basarili olabilirdi. 120km de 2900 deviri göruyor. Fena degil. Ön ruzgarlarda cok sorun cikarmiyor ruzgar sesi ve yol sesi yalitimi basarili diyebilirim ama yanal ruzgarlarda fecaat. Yuksekliginin ve geometrisinin dezavantajini kesinlikle yanal ruzgarlarda hissediyorsunuz 100kmde yanal ruzgarda arac bildigin savruluyor hic guven vermiyor. Hizli suruste Direksiyon sertlesmesi bence basarisiz ya da yok. Genel olarak aracimin uzun yol performansini begendim ama Koltuk yuksekligi 1.75 boyunda 73kilo olan ben icin biraz dezavantaj olusturuyor. Aracimin 2500kmden sonra benzin sarfiyati bariz bir sekilde 1lt dustu, kis olmasina ve kislik lastige gecmis olmama ragmen ilk baslarda 8lt olan ortalam bu uzun yolculugum oncesinde ayni surus tarzinda 7.0lt ye dusmustu, bu yolcukla birlikte ise 6.7lt oldu.