Hatırlarmısınız bilmem ama, polonun tsi motoru, fabia ve ibizadan 2.5 yıl sonra geldi. Geldi ve polonun tsi'ı tutmadı desem (tr de) yalan olmaz. Ben 2011 yılında polo 1.4 aldığımda. Almanyada 1.2tsi 16 jantlı highline lar satılıyordu. Türkiye 2013 yılının sonlarına doğru poloda tsi ile tanıştı. Şimdi 2011 sonu ve 2012 yılından beri ibiza ve fabia da tr de tsi motor satma çabaları var. Nedeni ise daha az yakıt tüketimi ve daha düşük vergi. Bu da sonuç olarak onların kasasına daha çok para sokuyor. Daha çok satış= daha çok kazanç.
Vag grubu anladığım kadarı ile C sınıfındaki saçma rekabete dizel olarak girmiyor. 2008 yılından beri ödüllü tsi motoru var. Fiat ın ise ödüllü multijet motoru var. Bence türkiye pazarını bölmüşler. Herkes kaymağını yiyor. Bize fabia nın değilde polonun dizelini alalım diye psikolojikmen beyne sokuyorlar.
-Ben boş polo parasına rapid alıyorum.
-polo alanda fabia benzinli parasına dizel boşline araba aldığına seviniyor.
Sizcede bu döngü bozuk değilmi?
Herhalde daha bozuk olamazdı. Puegeot ta dizel ve benzinli arasındaki far 3.500TL (208).
Normalde böyle olmalıydı. Zaten dizelin bakım parası ile benzinli arasındaki fark ortada. Bakımdan kazanıyorlar. Sanırım uzun vadede kazanılan paradan ziyade ilk satış daha cazip onlar için.
Arabamdan memnunum sırf Chevroletin Türkiye'den çekilmesinden ötürü aracım 5 yaşına gelmeden satmayı planlıyorum. Ancak benim aracımın benzer özellikte olan muadillerine bile tonlarca para istiyorlar....
1.3 dizel, 8airbag, abs, esp, hillholder, dijital ve ısıtmalı aynalar, cruze control, bluetooht, start stop özellikleri mevcut aracımda...
Beni kurtaracak paket style, ya rapid ya Fabia combi ama fiyatlar 55-60 bandında olacak.
Çok kararsızım çok