Bende zaten iki aracında düz vitesli versiyonlarını karşılaştırmıştım.
Sizin aracınız DSG ise tabi ki ikisininde DSG versiyonuna bakmak lazım.
Arada 37 kg fark var doğru . 37 kg farkın bir etkisi olur mu, evet olur. Ancak bu az ağırlık farkını sürüşte normal bir kullanıcı fark edemez.
Birde şöyle bir durum var, DSG her arabada aynı şekilde çalışmıyor bilirsiniz. Farklı araçlarda farklı DSG ayarları vardır. Aynı motor ve DSG konbinasyonunu kullanan farklı markalarda tepki ve hız olarak bariz farklar görmek mümkün.
Ben zaten Leon hızlıdır veya Fabia hızlıdır meselesinde değilim. Fabia daha atak ve daha ekonomik olabilir.
Sadece bu performans ve tüketim farkının, ağırlık farkından çok başka sebepleri olabileceğini anlatmak istedim.
Bence de 1.2 lt bir motor C segmenti araç için çok küçük bir motor. Zaten genel manada ben bu " küçük hacimli motordan yüksek güç elde etme " teknolojisini bir türlü sevemedim .
Ancak ülke şartları malum . Keşke bu kadar yüksek vergiler ve yakıt fiyatları olmasa da 2.0 lt ve üstü arabalara sahip olabilsek..
Yok hocam yanlış anlaşılma olmasın zaten bende yazdığınıza eleştiri getirmedim
Yani o 37 Kg fark elbetteki hissedilmez sadece Leon u kullanırken büyüklüğü vs fabianın daha pratik olması hissedilir zaten ondan da anlamayan araba sürmesin
Şahsen ben eski 1.4 140 lık Fr kullanıcısıyım belirttiğim gibi geçen seneler Leon makuldu fakat şu an 1.2 110 DSG 60.400 hiç te makul değil.Şu an onu almaktansa 1.4 125 lik led sunroof standart fr alırım 65 kağıda paşa paşa da binilir deli gibi de keyifle sürülür
İki tane sadece 6.5 ekran ve müzik sistemi alırım 18 jantla 67 lere gelir en azından spor araba Fr sürüş modları vs var onu almak daha mantıklı hemde 1.4 125
1.2 tsi için Led alıcak sunroof alsanız fiyat çıkıyor 67.500 lere hemen.Tamam belki golfe göre daha uygun.Dediğiniz gibi C sınıfı kücük hacimli motorlar dizel benzinli iş yapmıyor fakat vergi dilimlendirmesi yüzünden acımasız fiyatlar var.
C sınıfı araçta bence 1.4 122 en ideal motor 1.6 ya kadar.