Mynet haberlere bakarken dikkatimi çeken bu haberi paylaşmak istedim...
Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan ve 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye yollarında boy göstermeye başlayan Skoda Fabia ile teste çıktık.
Riva yollarında test ettiğimiz yeni Fabia’nın dış tasarımında bir önceki nesline göre daha fazla Alman esintilerinin hissedildiğini söyleyebiliriz. Volkswagen Grubu çatısı altındaki Skoda, Fabia’nın arka farlarını abisi Rapid’le hemen hemen aynı hatlara sahip hâle getirmiş.
Keskin hatlara sahip olan Fabia böylelikle dış tasarımında daha dinamik ve modern çizgilere kavuşmuş. Bu haliyle sportif bir görünüm kazanan hatchback otomobilin kabininde ise parlak plastik malzemeye yer verilmiş.
Ancak rakipleri kullandıkları yumuşak malzemelerle kabindeki lüks hissini artırırken Fabia’da hâlâ sert plastiği tercih ediliyor olması otomobilin kabinindeki kaliteyi biraz aşağı çekiyor. Otomobilin dört kapısının da kenarlarında bulunan geniş saklama alanları günlük kullanımda pratikliği oldukça artırıyor.
Bizim test ettiğimiz Fabia’da bulunan Style donanım paketinde 6.5 inçlik dokunmatik HMI multimedya sistemi standart olarak sunuluyor. Sistemin yarı dokunmarik olması sürüş esnasında kullanımı daha da kolaylaştırıyor.
Aynı şekilde klima kontrolleri de gayet rahat bir kullanım sunuyor. Çok fonksiyonlu deri kaplı direksiyon simidindeki bazı düğmelerin birbirine yakın olması ise kullanımı belirli durumlarda zorlaştırabiliyor.
Style donanım paketinde dahi navigasyon sistemine ve park sensörüne yer verilmemesi Fabia’yı rakiplerinin biraz gerisine itiyor.
Test ettiğimiz Fabia’da 1.2 TSI benzinli motor, Volkswagen’in ünlü DSG otomatik şanzımanıyla kombine ediliyordu. Bu haliyle fabrika verilerine göre şehir içi kullanımda 100 km’de 5,8 lt, şehirlerarası kullanımda 4,1 lt ve ortalama 4,7 lt yakıt tüketen Fabia’da biz 6,6 lt’lik tüketim değerine ulaştık.
Tüm Fabia modellerinde standart olarak ESC, ABS, HBA, EDL, MSR, ASR, DSR, ESBS, XDS, Yokuş Kalkış Destek Sistemi, Lastik basınç kontrol sistemi, kaza sırasında yakıt akışını kesme sistemi, çoklu çarpışma freni ve sürücü yorgunluk tespit sistemi güvenlik önlemleri bulunuyor.
Start&Stop Sistemi, elektrikli ön ve arka camlar, çok fonksiyonlu yol bilgisayarı, fren enerjisi geri kazanım sistemi, krom çerçeveli ön ızgara, LED gündüz farları, mercekli ön farlar da diğer standart donanımlar arasında yerini alıyor.
Skoda Fabia 39.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken; bizim test ettiğimiz 1.2 TSI DSG versiyonunu Style donanım paketiyle satın almak için 53.200 TL’yi gözden çıkarmak gerekiyor. Manuel şanzıman tercihinde ise bu fiyat 47.900 TL’ye iniyor.
Satışa sunulduğu mart ayından bu yana her ay satışlarını artırmayı başaran Fabia’dan haziran ayında toplam 233 adet satıldı. Böylelikle Mart-Haziran arasındaki Fabia satışları 575 adede ulaştı.
.... demişler, 3-5 fotoğrafla haberi süslediklen sonra da facebook yorumlarına geçilmiş...
Bunlar da yorumlar....!!!
Mehmet Betül Yıldız
...................................... YORUMSUZ (KÜFÜR ETMEMEK İÇİN KENDİMİ ZOR TUTUYORUM ) MYNET KALDIRIN BU HABERİ TÜRK HALKI BU KADAR SALAK DEĞİL
Yanıtla ·
· 2 · 18 saat önce
Özer Öztürk · Trabzon
VW nin ünlü şanzımanı DSG...Evet çok ünlü hatta patlaması ile ünlü
Yolda bırakması ile Mekatronik arızası ile kavrama arızası ile titremesi ile ünlü bir şanzıman.Sıkışık trafikte ''şanzıman ısındı'' uyarısı ile saç baş yoldurması ile ünlü şanzıman...Bu kadar arıza ve yolda bırakmaya rağmen otomobilden harika derecede anlayan ülkem insanının vazgeçemediği şanzıman
Yanıtla ·
· 1 · 16 saat önce
Murad Kara · Üst Düzey Yorumcu · Elazığ Devlet Müh. Mim Akademisi
Bir Makina Mühendisi abimiz DSG nin ne mal olduğunu bana çok iyi anlattı!! Düşünce veya prensip teori olarak iyi güzel hoşş!! Ammaaa bu kadar arıza veren bir Şanzuman da ne gördüm ne duydum. Her canlı ölümü tadacaktıra ithafen, her DSG bir gün mutlaka arıza yapacaktır a dönüşmüş
Yanıtla ·
· 1 · 11 saat önce
Gürcan Kirişçi · Akel Extrusion Dies'te Müdür
türkiye ilerliyor yollar harika köprüler boy boy ve 1,2 skoda baz versiyon 50 bin tl türkiye ilerliyor ama neye göre kime göre
Yanıtla ·
· 1 · 16 saat önce
Zat Zutix
bu haberi buraya koyan bu işten anlamıyor. gitsin manavlık yapsın bu kişi.
Yanıtla ·
· 1 · 17 saat önce
Ramazan Doğan
Manavlara Hakaret Etme Bari
Yanıtla ·
· 1 · 16 saat önce
Murad Kara · Üst Düzey Yorumcu · Elazığ Devlet Müh. Mim Akademisi
Ya ben zor kazanıyorum.. O yüzden 50 bin lira bu tip araçlara vermek istemiyorum. Firmaları da kınamıyorum. Vergiler DEVE yükü.. Ancak benim elimde kalır
Daha önce 2 defa 1.2 bir defa da 1.4 araç kullandım. Sırasıyla markaları FİAT, CHEVROLET,DACIA ki dacıa DA 3 DEFA ÜST KAPAK PATLATTIM.. Bu tip arabalar ş.içinde okey olabilir ama uzun yolda çoookkk mutsuz eder!!!
Yanıtla ·
· 11 saat önce
Murad Kara · Üst Düzey Yorumcu · Elazığ Devlet Müh. Mim Akademisi
Parayı millet yolda topluyor anlaşıldı. 50bin civarında Bsegment bi araç ?!! 1,6 aracım kimayı açınca nefesi kesiliyor?!!! 115 beygir.. bundan ne alabilirim ki?!!! Yazık yaa bu ülke bunları hak etmiyor!!!
Yanıtla ·
· 20 saat önce
Ali Çerçi · Manisa
izmir antalya arası yolda kalsan servis yok çok üzücü
Yanıtla ·
· 15 saat önce
http://otomobil.mynet.com/test-surusu/skoda-fabia-12-tsi-dsg-test-surusu-422