Herkese slmlar,
Bugün frenlerde gıcırtı sesi, sunroof tıkırtısı, motor soğukken aracın titremesi ve 3. viteste giderken aracın yığılması şikayetleriyle kayadibi servisine gittim. Servis danışmanı kayıt açarken soğuk motor titremesi ve aracın yığılmasıyla ilgili aynı şikayetlerle başka bir bayan daha geldi. Ustayla beraber yol testine çıkmak istediğimi söyledim ve beni kırmadılar. Bir süre bekledikten sonra t-shirt'ünde 'master teknisyen' yazan asabi görünümlü, sağa sola fırçalar atan Ümit isminde bir usta geldi ve yol testine çıktık.
İlk görünüşe nazaran usta çok mülayim ve tatlı dilli imiş, kendisi audi de uzun yıllar çalıştıktan sonra kayadibi ne geçmiş tüm şikayetlerimi dinledi ve açıklamalarda bulundu. Belki biraz uzun olacak ama anlattıklarının bazılarını sizlerle de paylaşmak isityorum;
- Sunroof tıkırtısı ile ilgili VW bir sprey getirtmiş. Bu spreyi sıktığınızda tıkırtı sesi ya kalıcı olarak gideriliyomuş yada 1,5-2 sene sıkıntı çıkarmıyormuş. Fakat bu sprey henüz onlara gelmemiş.
- Soğuk motorda titreme sorununun bir sorun olmadığını ve normal olduğunu izah etti. Fakat yinede bilgisayara bağlayıp enjektörleri kontrol edeceğini söyledi.
- 3. viteste yığılma sorunu ise DSG nin kararsız kalmasında kaynaklandığını ve kendi aracında bile olduğunu söyledi. Hatta kendi arabasıyla teste çıkmayı teklif etti. Alınan yakıtın dahi etkili olabileceğinden bahsetti. DSG'nin kalkışta titreme yapmaması ve kararsız kalmaması için mutlaka yoğun trafikte S modunda yada Manuel de kullanılmasını tavsiye etti. Bu kullanım DSG nin ömrünü arttırırmış. D modunda daha 50 km hıza ulaşmadan vitesin 6 ya geçtiğini ve sık sık DSG nin vites değiştirdiğini ve kafasının karıştığını izah etti.
- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.
- Hatta İst.da şehiriçi yoğun trafikte kullandığımızdan dolayı partikül filtresinin tam temizlenemediğini ve sık sık kurum yakma işleminin gerçekleştiğini söyledi. Bunu önlemek için mutlaka S modunda haftada en az 2 saat mümkün olduğu kadar seri kullanmak gerektiğini ve kurumun yakılabilmesi için fırsat vermek gerektiğini söyledi.
- Frenlerdeki gıcırdam sesi normalmiş. Bizim araçlarda böyle diğer markaları bilemem dedi. Fakat ön takımda ses olduğunu ve yağlama yapılması gerektiğini söyledi.
- bu arada aracın vites topuzunda DSG yazısının arkasındaki parlak çerçeve kısımda çok minik kaplamada dökülmeler vardı. Onları gösterdim. Herhangi bir itirazları olmadı. Parça geldiğinde garantiden değiştiricekler.
Bu kayadibine ikinci gidişim ve iki seferdir gayet ilgililerdi. Hatta geçen sefer yine sunroof temizliği için gitmiştim talebim olmamasına rağmen tüm kapı fitillerini de yağlamışlardı. Tavsiye ediyorum herkese. Fakat seat la beraber olduklarından çok yoğunlar randevu bulmak çok zor.