škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motor Yağı Değişim

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muratfurkan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar 1.2 TSI rapid kullanıcısıyım ve arabam 5000 km'de şu an. Motor yağ değişimi gerekmektedir mi acaba? Çünkü ilk periyodik bakım 10000 ile 150000 km arası yazıyor. Buna ek olarak arabamı 7 ay önce aldım ve ilk ücretsiz kontrolü var mıydı? Bu konu hakkında beni bilgilendirmediler. Yardımlarınız için teşekkürler.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muratfurkan;522968
Merhaba arkadaşlar 1.2 TSI rapid kullanıcısıyım ve arabam 5000 km'de şu an. Motor yağ değişimi gerekmektedir mi acaba? Çünkü ilk periyodik bakım 10000 ile 150000 km arası yazıyor. Buna ek olarak arabamı 7 ay önce aldım ve ilk ücretsiz kontrolü var mıydı? Bu konu hakkında beni bilgilendirmediler. Yardımlarınız için teşekkürler.


1000-1500km de bir ön kontrol yapıyorlar ama aracı satarken bunu söylemiyorlar, ben tesadüf öğrendim, aracın karter muhafazası kırılmıştı servise gittim bana 1000km kontrolüne mi geldin diye sordukları zaman öğrenmiş oldum.
5000km de yağ değişmeye gerek yok, bakımdan bakıma değiştirseler yeter, ama sen aracını biraz yüklenerek zorlayarak kullanıyorsan yağ değişimini erkene almak gerekir.


Çevrimdışı unal43

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Araç yağ değişimi 15000 veya yılda bir yapılır arasira yağ eksiltmismi diye kontrol edin yeter 5000 de yağ değiştirip paranıza yazık etmeyin.


Çevrimdışı Uğur57

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
Ben de 1.2 TSI kullanıcısıyım yıllık bakımını yaptırdım 10 gün önce 12000 km de 15i dolduramadığım için, ilk aldığım zaman sormuştum servise ben de kontrol gerekiyor mu diye onlar da gerek yok dediler bana, bu arada bir şey söylemek istiyorum ilk yağ bakımından sonra aracımın yakıt tüketimi öncekinden azaldı :)


Çevrimdışı muratfurkan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar beni bilgilendirdiğiniz için hepinize çok teşekkür ederim.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
15000 km yağ değiştirmek için çok fazla bence 10000 km yi geçmemekte fayda var motor bu kadar zorlamaya ne gerek var 4 litre yağ en fazla 80-100 tl 15000 km de yağ tüm özelliğini kaybeder motorlar çabuk arızalansın diyemi böyle yapıyorlar acaba küçük hacimde yüksek tork, bol yıpranma uzun yağ değişim süresi enteresan.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2015, 00:51:43 Gönderen: trio »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
5-30 tam sentetik yağlar 20 bin ve daha fazla km kullanılabilir ama tabi kullanım şekli ve ortamı çok önemli, Türkiye için 10000 km normal bir değişim periyotu bence de çünkü iklim çok sıcak ve çevre çok tozlu.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;523078
5-30 tam sentetik yağlar 20 bin ve daha fazla km kullanılabilir ama tabi kullanım şekli ve ortamı çok önemli, Türkiye için 10000 km normal bir değişim periyotu bence de çünkü iklim çok sıcak ve çevre çok tozlu.

Dediğiniz gibi istanbulda bir cuma mesai çıkışı 30 km lik yolu aracı 3. vitese bile atmadan 3-4 saatte alıyorsak sürekli bu şekilde kullanmak var birde aynı km yi uzun yolda yapmak, trafikli ortamda yapıyorsak yağın aşınma süreci aynı olmaz açık yolda motorun ısınması ile örneğin yazın sürekli dur kalk trafikte saatlerce giderken ki aşınma aynı olmaz ki. Birde 2.0 motora sahip bir arabada yine bir nebze kullanılabilirde 1.2 ya da 1.4 - 100bg üzeri küçük hacimli yüksek kuvvetli motorlarda ısınma ve aşınma çok daha fazla olacaktır. Benim aracım 1.4 101bg lik aracın servis kayıtlarını aldım 0 km den ben alana kadar bakımları yetkili serviste yapılmış ama araca onlar bile 10/40 koymuşlar shell helix ve castrol magnatec kitapcığa uymamışlar ben 5/30 ince gelebilir diye düşündüm aracım 94.000 km de tam sentetik 5/40 Motul koyuyorum ve 10.0000 km de bir değiştiriyorum çok memnunum. Aracım lpg li şuan son yağ değişiminden sonra 6000 km oldu yağ çubuğundaki yağ hala pırıl pırıl renk kaybı yok yapısı hala çok iyi durumda 10.000 de de aynı olacak eminim ama yinede değişeceğim riske girmeye gerek yok eskiyen yağ muhakkak incelir buda kayba neden olabilir 50.000 tl değerindeki bir aracı 80-100 lira için ben olsam riske atmazdım motor yeniyken belki olabilir ama km ler arttıkça uzun yağ değişim periyotlarının etkileri görülmeye başlanacaktır. Benim demek istediğim şu yağ evet 15-20 bin km dayanır ama kondisyonunu kaybeder koruma seviyesi ciddi azalır.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2015, 10:31:06 Gönderen: trio »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;523103
Dediğiniz gibi istanbulda bir cuma mesai çıkışı 30 km lik yolu aracı 3. vitese bile atmadan 3-4 saatte alıyorsak sürekli bu şekilde kullanmak var birde aynı km yi uzun yolda yapmak, trafikli ortamda yapıyorsak yağın aşınma süreci aynı olmaz açık yolda motorun ısınması ile örneğin yazın sürekli dur kalk trafikte saatlerce giderken ki aşınma aynı olmaz ki. Birde 2.0 motora sahip bir arabada yine bir mebze kullanılabilirde 1.2 ya da 1.4 - 100bg üzeri küçük hacimli yüksek kuvvetli motorlarda ısınma ve aşınma çok daha fazla olacaktır. Benim aracım 1.4 101bg lik aracın servis kayıtlarını aldım 0 km den ben alana kadar bakımları yetkili serviste yapılmış ama araca onlar bile 10/40 koymuşlar shell helix ve castrol magnatec kitapcığa uymamışlar ben 5/30 ince gelebilir diye düşündüm aracım 94.000 km de tam sentetik 5/40 Motul koyuyorum ve 10.0000 km de bir değiştiriyorum çok memnunum. Aracım lpg li şuan son yağ değişiminden sonra 6000 km oldu yağ çubuğundaki yağ hala pırıl pırıl renk kaybı yok yapısı hala çok iyi durumda 10.000 de de aynı olacak eminim ama yinede değişeceğim riske girmeye gerek yok eskiyen yağ muhakkak incelir buda kayba neden olabilir 50.000 tl değerindeki bir aracı 80-100 lira için ben olsam riske atmazdım motor yeniyken belki olabilir ama km ler arttıkça uzun yağ değişim periyotlarının etkileri görülmeye başlanacaktır. Benim demek istediğim şu yağ evet 15-20 bin km dayanır ama kondisyonunu kaybeder koruma seviyesi ciddi azalır.


Sizi yağ konusunda uyarmam gerekiyor, aslında yağın bu km de aynı kalması iyi bir şey değil, eğer yağ görevini yapıyorsa kararması gerekiyor. Gerçeği sizin aracınız lpg li belki o yüzden kararmıyordur , şu an yağlar sınıf olarak SN yi kullanıyor sizin kullanmış olduğunuz yağı kontrol edin eğer bir önceki sınıf sa değiştirin. PETRONAS 3000 kullanın 60 tl civarı fiyatı var önceki aracımda 5-6 yıl kullandım.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Lpg li olduğu için kararmıyor yağ tam sentetik 15.000 km dayanabilecek bir yağ 6000 de simsiyah olmaz sanırım yağ neden kararır bu konuda bilgim yok araştıracağım.Petronas ı araştırmadım markayı inceleyeceğim Motul e güveniyorum şuan aracımın motoru çok sessiz çalışıyor ışıklarda durunca yanımdakiler birkaç sefer aracın stop ettiğini sandılar. Aşağıda da yağda kararma iyidir diyor ama motor temizse kararmayabilir.

Shell in web sitesinden alıntı;

Yağ hakkındaki pek çok kafa karışıklığı, yanlış şekilde doğru diye kabul edilen popüler söylencelerden kaynaklanır. 'Bildiklerinizin' doğru olup olmadığını buradan öğrenin.

Motor yağı hakkında doğru bilinen yanlışlar

Yanlış 1: "Az miktarda yağ iyiyse, çoğu daha iyidir."
Karterin yağla aşırı doldurulması kötüdür. Artan direnç nedeniyle aşırı ısıya neden olabilir ve böylece yağ ömrünü kısaltabilir. Ayrıca silindirlere çok miktarda yağ sıçrayacak ve aşırı yağ yanmasına neden olacaktır, bu da çalışma sorunlarına yol açan yanma odası birikintilerini artıracaktır. Dört silindirli bir araç için dört litre yağın yeterli olduğu yolunda yaygın bir inanış vardır. Bu her zaman doğru değildir. Yağ ekleme esnasında yağdan tasarruf edebileceğinizden tam karter kapasitesi için otomobil kılavuzunuzu kontrol edin. Karteri yağ çubuğunda gösterilen seviyeye kadar doldurun - kesinlikle daha çok veya daha az değil.  

Yanlış 2: “Kararan bir motor yağı iyi değildir.”
Aksine kararmayan bir motor yağı, yağın işe yaramadığına dair bir işarettir. Modern motor yağları, karbon birikintilerini temizleyerek ve bunları yağda zararsız bir şekilde tutarak iç parçaların temiz kalmasını sağlayan deterjan-dağıtıcı katkı maddeleri içerir. Karbon birikintilerinin motorda birikinti olarak kalıp çok fazla hasara neden olmasındansa, tahliye edilebilecekleri yağda kalmaları daha iyidir.  

Yanlış 3: “Bütün motor yağları aynıdır.”
Motor yağları fiziki özellikleri, katkı maddesi teknolojisi ve katkı maddesi içeriği açısından farklılık gösterir.  Farklı yağlar farklı spesifikasyonlara uygunluk sağlayacak şekilde formüle edilmiştir. Uygun motor yağı seçimi, motor üreticisinin tavsiyesine ve yağın tabi olacağı servis türüne bağlı olacaktır.  Doğru yağ türünün kullanılması, uzun vadede daha ekonomik olabilir. Size uygun yağı bulmak için  Shell LubeMatch programımızdan faydalanın.  

Yanlış 4: “Katkı maddeleri motor yağı ve motor performansını artırabilir.”
Piyasada bulunan katkı maddelerinin motor yağına eklenmesi meşrubatınıza şeker ilave etmeye benzer,  buna ihtiyacınız yoktur. Birinci sınıf motor yağları optimum motor performansı sağlamak için gereken tüm katkı maddeleriyle formüle edilmiştir. Katkı maddeleri eski bir motordaki yağ tüketimini azaltamaz, ya da eski bir yağın motoru koruma özelliklerini tekrar kazanmasını sağlayamaz. Aslında katkı maddeleri yağın kimyasını bozarak yeni sorunlar yaratabilir. Kalitesi test edilmiş "ambalajlı" birinci kalite yağlar kullanmak daha güvenli ve ekonomiktir.  Paranızı katkı maddelerine harcamayın.  

Yanlış 5: “Yağ hiç yıpranmaz.”
Yağ yıpranır. Yağın baş düşmanı ısıdır. Yüksek çalışma sıcaklıklarında yağ okside olmaya ve kalınlaşmaya başlar. Ayrıca motor yağları aşırı karbon kurumu, su, asitler, toz, metal parçacıkları ve okside olmuş maddelerle dolabilir. Bunlar yağ filtrelerinin ve yağ kanallarının tıkanmasına neden olabilir veya bazı kritik motor parçalarının düzgün çalışmasına engel olabilir.  Yağı tavsiye edilen yağ değiştirme aralığında düzenli olarak değiştirin.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2015, 10:41:42 Gönderen: trio »


Çevrimdışı unal43

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muratfurkan;522968
Merhaba arkadaşlar 1.2 TSI rapid kullanıcısıyım ve arabam 5000 km'de şu an. Motor yağ değişimi gerekmektedir mi acaba? Çünkü ilk periyodik bakım 10000 ile 150000 km arası yazıyor. Buna ek olarak arabamı 7 ay önce aldım ve ilk ücretsiz kontrolü var mıydı? Bu konu hakkında beni bilgilendirmediler. Yardımlarınız için teşekkürler.


Kardesim yilda 10.000 bile gormen zor boyle gidersen  yag degisimin yillik olmali bence simdi degismen abes olur bence .hemde yag. Degitir 80-100 tl diyen arkadaslar var servise git bakalim 100 tl ye cikabilirmisin.


Çevrimdışı Oflu29

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: unal43;523319
Kardesim yilda 10.000 bile gormen zor boyle gidersen  yag degisimin yillik olmali bence simdi degismen abes olur bence .hemde yag. Degitir 80-100 tl diyen arkadaslar var servise git bakalim 100 tl ye cikabilirmisin.


Bakim 550 tl yag filtre degisimi benim arac 3300 km de yaga bakiyorum simsiyah niye bu kadar siyah anlamadim dizel daha once kyllanmadim acaba dizel oldugu icinmi


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
5000 km değişir demedim ki konunun gelişimi içerisinde 15000 km de değiştirme ile ilgili bir konuşma geçti bende 15000 km fazla 10000 iyidir dedim, ben yağ yağ filitresine 120 lira veriyorum servis baya ucuzmuş birde 50-60 bin tl lik aracı almadan önce alan kişi bakım maliyetleride araştırır zaten.
« Son Düzenleme: 13 Temmuz 2015, 23:10:58 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Oflu29

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Dogru bakim maliyetini arastirilir ben sordum alirken 550 dedi


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Oflu29;523342
Dogru bakim maliyetini arastirilir ben sordum alirken 550 dedi


Yani aracı alırken alım maliyeti yedek parça fiyatları bakım maliyetleri hepsini araştırıp almışsınız bakım maliyetide sizi yormayacaktır ama 550 tl biraz fazla bu bakımda içerik nedir yani sadece yağ yağ filitresimi benim bakım yaptırdığım serviste ustam 0 km dacia lodgy aldı yağ bakımına 300 küsür para vermiş kendi yapsa 100 lira 2 balata değişmiş yine 350 mi ne vermiş kendi yapsa 50 tl sırf araç garantiden çıkmasın diye mecburen. Arkadaşımda ssang young action sports var fren balatalarına servis 450 lira demiş hyundai statex ile aynı balataymış 70 tl ye almış birgün servisteyim başka bir usta jaguarla geldi lada vega hava filitresi aldı 10 lira jaguarın filitresi lada ile aynıymış kim bilir kaça sattı geçen mini cooper ön takım sökmüşler rotiller lada samara ile aynı malzeme kalitesi farklı olabilir ama birebir aynı yani taksan oluyor. Garanti bazen avantaj bazende dez avantaj.