škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Tercih Hk..

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Arkadaşlar benim arabayı alırken üzerinde ki lastikler ve jantlar resimde gördükleriniz
şimdi bu durum benim kafamı çok kurcalıyor birileri bana bu lastikler yerine normal kalın yanak 15" yada 16" lastik olsa yakıt yarı yarıya düşer dedi var mı böyle bir şey inanmıyorum ben bu kadar fark edeceğine
sizde var mı test eden bilen...

şimdiden teşekkürler...











:gaz:  :gut:


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
bide bu lastikler tam ne lastiği ben çok anlamıyorum bu lastiğin üzerine yazılanlardan
yaz kış kar yağmur çamur kuru sıcak tam ne lastiği bunlar... :)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
"Sadece lastik değişimiyle yakıt tüketimi yarı yarıya düşer" diyen zihniyetle bir daha görüşmeyin derim...
 
15 ya da 16'ya geçerseniz bir miktar düşer yakıt tüketimi ve konfor da artar; ancak yol tutuş eskiye göre azalacaktır. Lastikleriniz zamanının iyi lastiklerinden, tabii şimdi yeni serisi çıktı. Ben olsam hiç değiştirmez, bu şekilde devam ederdim.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Alıntı yapılan: enoktakenokta;523228
"Sadece lastik değişimiyle yakıt tüketimi yarı yarıya düşer" diyen zihniyetle bir daha görüşmeyin derim...
 
15 ya da 16'ya geçerseniz bir miktar düşer yakıt tüketimi ve konfor da artar; ancak yol tutuş eskiye göre azalacaktır. Lastikleriniz zamanının iyi lastiklerinden, tabii şimdi yeni serisi çıktı. Ben olsam hiç değiştirmez, bu şekilde devam ederdim.



Zaten her zaman görüştüğüm biri değil hocam ama işte bir deli kuyuya taş atar 40 akıllı çıkaramayız :)

Teşekkürler...


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
yakıt tüketimi yarı yarıya düşer ??? sanırım bu arkadaş kendi arabasında önce palet kullanmış , sonra normal tekerlek olayını keşfedince yakıt tüketimi bayağı bir rahatlamış... size de aynı reçeteyi tavsiye etmiş :)

lastiklerin taban-yanak oranı ve tabii jant çapı oranı (oranı diyorum ebatı demiyorum) orijinale sadık kaldıkça yakıt tüketiminde hissedilir bir değişim olmaz. Yalnız konfor tabii ki yanak kalınlığıyla artar ancak yok tutuş azalır ,sert virajlarda , keskin dönüşlerde lastiğinizin jantın altına kayma eğilimi artar... bunu da hemen hemen hepimiz biliyoruz zaten.


Çevrimdışı MRS1461

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
ya niye kimse bu lastiğin detayından bahsetmiyor ne lastiği bunlar hangi hava yol şartları için tasarlanmış... ?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Redneck1980;523567
ya niye kimse bu lastiğin detayından bahsetmiyor ne lastiği bunlar hangi hava yol şartları için tasarlanmış... ?
Lastiğiniz yazlık lastik hocam.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Alıntı yapılan: enoktakenokta;523573
Lastiğiniz yazlık lastik hocam.


Eyvalla Hocam sağol bende öyle bi sürü artistik yazı görünce lastiğin üzerinde dedim herhalde nasa üssünde üretmişler lastiği :) halbuki bildiğin yazlık lastik vay be.. :) :)


Çevrimdışı Uğur57

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
Emre hocam 215 lastik tabanı genişliği, 45 yanak yüksekliği tabana oranı, 17 ise inç olarak jant ölçüsü, , R radial yani lastiğin telli olması, 87 ise lastiğin taşıyabileceği yük için kullanılyor (545 kg tek lastik taşıyabilir), W ise lastiğin hız ile ilgili terimi (270 km hız yapar) üretim tarihi sanırım fotolarda yok yada ben göremedim, fotolardan gördüğüm üzere ess diye yazan da tubeless görünen kısmı :) iç lastik olmaması demek o, extra load yazıyor o da fazladan yükleme yapılabilir demek, kar simgesi göremedim yaz lastiğidir o zaman :) A0 da sanırım lastiğin üretildiği malzeme, outside da lastiğin dışı demek, öyle yazan kısım mutlaka dış tarafta olmalıdır yoksa ağır kusur olarak muayeneden geçmez :D bizzat şahit oldum


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
outside için dış tarafı demeyelim de bu yazının olduğu yer dışa gelecek taraf diyelim :) çünkü lastiğin dışında burası lastiğin dışıdır yazması ilginç olurdu :)
bu arada rapidde 270 limitli lastik konulması ilginç değil mi ? sonuçta ekstra maliyet , üretici için yani V sınıfı da koysa kimse birşey diyemez hatta teknik verilere bakarak , daha aşağısını da koyabilir ? 270 ???


Çevrimdışı emirbsaalu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
 
Lastiğin yakıt verimine etkisini de ben yorumlamak istiyorum...
 
185/60/15" nexenlerden 205/45/17" pirelli p zeroya geçtim ve yakıt tüketimi genel ortalamada o zamana kadar 6,6lt/100km iken, lastik aldıktan sonra sıfırladım ve şuanda 7,0 oldu. 0,4lt/100km/lik bir artış var yakıtta ancak görüntü inanılmaz değişti ve buna razıyım. Yarı yarıya düşer diyen arkadaşa da selamlar :)


Çevrimdışı coder32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 362
    • Profili Görüntüle
Benim aracımda da bu lastik ve jantlar gelmişti.  Lastikten memnunum ancak konforu biraz az dedikleri gibi.  Sonuçta iyi marka.


Çevrimdışı Uğur57

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: korhan;523613
outside için dış tarafı demeyelim de bu yazının olduğu yer dışa gelecek taraf diyelim :) çünkü lastiğin dışında burası lastiğin dışıdır yazması ilginç olurdu :)
bu arada rapidde 270 limitli lastik konulması ilginç değil mi ? sonuçta ekstra maliyet , üretici için yani V sınıfı da koysa kimse birşey diyemez hatta teknik verilere bakarak , daha aşağısını da koyabilir ? 270 ???



Kelimelere takılmayalım o kadar Korhan bey :D ben de onu demek istemiştim de yanlış tabir oldu :D


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Alıntı yapılan: Uğur57;523595
Emre hocam 215 lastik tabanı genişliği, 45 yanak yüksekliği tabana oranı, 17 ise inç olarak jant ölçüsü, , R radial yani lastiğin telli olması, 87 ise lastiğin taşıyabileceği yük için kullanılyor (545 kg tek lastik taşıyabilir), W ise lastiğin hız ile ilgili terimi (270 km hız yapar) üretim tarihi sanırım fotolarda yok yada ben göremedim, fotolardan gördüğüm üzere ess diye yazan da tubeless görünen kısmı :) iç lastik olmaması demek o, extra load yazıyor o da fazladan yükleme yapılabilir demek, kar simgesi göremedim yaz lastiğidir o zaman :) A0 da sanırım lastiğin üretildiği malzeme, outside da lastiğin dışı demek, öyle yazan kısım mutlaka dış tarafta olmalıdır yoksa ağır kusur olarak muayeneden geçmez :D bizzat şahit oldum



Ben Böyle Güzel açıklama görmedim hocam vermiş olduğun bilgiler gayet açıklayıcı çok teşekkürler...   :gut: