škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Felicia Sahibiyim, Bikaç Sorum Olacak

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mrtarikaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar yeni felicia sahibi oldum bikaç sorum var size

Öncelikle aracım 2000 model 1.6 glxi (sıralı sistem lpg mevcut)

Arkadaşlar aracı çalıştırıyorum hiçbir sorun yok
Jikle devrede devir 1300 civarı oluyo
Ancak motor ısındıktan sonra deviri 700 de duruyor
O zamanda rolantide iken hep yağ lambası yanıp sönüyor
arada sırada da istop ediyor

İlk enjeksiyonlu aracım
bunlardakarbüratörlü gibi gaz ayarı olmuşyomuş sanırım
Beyinden kendi ayarlıyomuş rolantiyi

Asıl öğrenmek istediğime gelirsek;
1_Rolantiyi nasıl yükselttirebilirim
2_Rolanti kaçta olması lazım normal şartlarda
3_Aracın direksiyonunu tam sağ veya sol yapıp kalkarsam tıkır tıkır sesler geliyor, (düz veya yarıya kadar kırık direksiyon kalkışlarında gelmiyor). Bunu neden yapar bilgisi olan var mı
4_Sanrm fabrika çıkışı alarmve merkezi mevcut. Kumanda var pili var ancak alarm ve kumanda çalışmıyor
Anahtarla kitleyip açtığımda 4 kapı açılıp kapanıyor
birkaç kilitciye gösterdim, bozulursa araba çalışmatyabilir biz elleyemeyiz dediler nasıl yaptırabilirim, sorunne olabilir
5_Eskişehir'de skoda üzerine kaliteli bir servis var mı acaba

Şimdiden teşekkürler arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrtarikaya;523410
Arkadaşlar yeni felicia sahibi oldum bikaç sorum var size

Öncelikle aracım 2000 model 1.6 glxi (sıralı sistem lpg mevcut)

Arkadaşlar aracı çalıştırıyorum hiçbir sorun yok
Jikle devrede devir 1300 civarı oluyo
Ancak motor ısındıktan sonra deviri 700 de duruyor
O zamanda rolantide iken hep yağ lambası yanıp sönüyor
arada sırada da istop ediyor

İlk enjeksiyonlu aracım
bunlardakarbüratörlü gibi gaz ayarı olmuşyomuş sanırım
Beyinden kendi ayarlıyomuş rolantiyi

Asıl öğrenmek istediğime gelirsek;
1_Rolantiyi nasıl yükselttirebilirim
2_Rolanti kaçta olması lazım normal şartlarda
3_Aracın direksiyonunu tam sağ veya sol yapıp kalkarsam tıkır tıkır sesler geliyor, (düz veya yarıya kadar kırık direksiyon kalkışlarında gelmiyor). Bunu neden yapar bilgisi olan var mı
4_Sanrm fabrika çıkışı alarmve merkezi mevcut. Kumanda var pili var ancak alarm ve kumanda çalışmıyor
Anahtarla kitleyip açtığımda 4 kapı açılıp kapanıyor
birkaç kilitciye gösterdim, bozulursa araba çalışmatyabilir biz elleyemeyiz dediler nasıl yaptırabilirim, sorunne olabilir
5_Eskişehir'de skoda üzerine kaliteli bir servis var mı acaba

Şimdiden teşekkürler arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim


Güle güle kullanın,
1-LPG ayarlarıyla olabilir,
2-800-1000 arası olmalı,
3-direksiyon kutusu veya amortisör bilyeleri olabilir,
4-alarmın ayrı aküsü var, ondan başlayarak arıza aranmalı,
5-eskişehirli kullanıcılar yardımcı olabilir.

Kolay gelsin.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrtarikaya;523410
Arkadaşlar yeni felicia sahibi oldum bikaç sorum var size

Öncelikle aracım 2000 model 1.6 glxi (sıralı sistem lpg mevcut)

Arkadaşlar aracı çalıştırıyorum hiçbir sorun yok
Jikle devrede devir 1300 civarı oluyo
Ancak motor ısındıktan sonra deviri 700 de duruyor
O zamanda rolantide iken hep yağ lambası yanıp sönüyor
arada sırada da istop ediyor

İlk enjeksiyonlu aracım
bunlardakarbüratörlü gibi gaz ayarı olmuşyomuş sanırım
Beyinden kendi ayarlıyomuş rolantiyi

Asıl öğrenmek istediğime gelirsek;
1_Rolantiyi nasıl yükselttirebilirim
2_Rolanti kaçta olması lazım normal şartlarda
3_Aracın direksiyonunu tam sağ veya sol yapıp kalkarsam tıkır tıkır sesler geliyor, (düz veya yarıya kadar kırık direksiyon kalkışlarında gelmiyor). Bunu neden yapar bilgisi olan var mı
4_Sanrm fabrika çıkışı alarmve merkezi mevcut. Kumanda var pili var ancak alarm ve kumanda çalışmıyor
Anahtarla kitleyip açtığımda 4 kapı açılıp kapanıyor
birkaç kilitciye gösterdim, bozulursa araba çalışmatyabilir biz elleyemeyiz dediler nasıl yaptırabilirim, sorunne olabilir
5_Eskişehir'de skoda üzerine kaliteli bir servis var mı acaba

Şimdiden teşekkürler arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim



hoşgeldiniz.

1) lpg ayarı ve boğaz kelebeği temizliği yapılmalı. benzinde rolanti düzgündür muhtemelen.

2) 900 devir civarında durmalı.

3) dış akis kafaları değişecek.

4)kaputu açtığınızda sol dipte siyah bir kutu bu vardır. bu alarmın kutusudur. arabayla beraber size minik bir anahtar da verilmiş olması lazım. kutunun üzerinde anahtar yeri vardır. bu minik anahtarı o kutuya takıp çevirdiğiniz zaman alarm aktif hale gelir. (alarm orjinal ise bu söylediklerim geçerlidir. anahtarın yanında minik bir kumanda üzerinde skoda amblemi olacak. muhtemelen anahtara bağlanan yeri kopmuştur anahtardan ayrı duruyordur kumanda)

5) ankaraya yolunuz düşerse yardımcı olmaya çalışırım.


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
aracın hayırlı olsun 3 numaralı sorun tıkırtı burcundan olabilir bizimde felicia var 98 model onunda aynı sorunu vardı tıkırtı burcu değişti sorun düzeldi. Birde sana bi sorum olacak aracın tutuşundan memnunmusun bizim araç 98 model ilk sahibiyiz 2005ten bu yana bende kullanıyorum araçta hep şöyle bi sorun var tutuş çok zayır düz yolda kamyon sollarken aracın birden hız kestiğini anlayabiliyorum rüzgar çok büyük bir etken aracı çok etkiliyor hatta kışın sert rüzgarlarda aracın yönünü değiştirecek şekilde oluyor. Son olarak geçen gün biraz yüklendim araca 140a kadar çıktım sonrasında acayip tırstım çünkü frene hafif dokundum araç yere oturdu alttan hava almış araç o şekilde çok küçük bir viraj hatta şerit değiştirme bile zor çok. Acaba bizim araçta mı var bu yoksa tüm feliciaların tutuşu bu şekilde mi ?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: melo_32_75;524119
aracın hayırlı olsun 3 numaralı sorun tıkırtı burcundan olabilir bizimde felicia var 98 model onunda aynı sorunu vardı tıkırtı burcu değişti sorun düzeldi. Birde sana bi sorum olacak aracın tutuşundan memnunmusun bizim araç 98 model ilk sahibiyiz 2005ten bu yana bende kullanıyorum araçta hep şöyle bi sorun var tutuş çok zayır düz yolda kamyon sollarken aracın birden hız kestiğini anlayabiliyorum rüzgar çok büyük bir etken aracı çok etkiliyor hatta kışın sert rüzgarlarda aracın yönünü değiştirecek şekilde oluyor. Son olarak geçen gün biraz yüklendim araca 140a kadar çıktım sonrasında acayip tırstım çünkü frene hafif dokundum araç yere oturdu alttan hava almış araç o şekilde çok küçük bir viraj hatta şerit değiştirme bile zor çok. Acaba bizim araçta mı var bu yoksa tüm feliciaların tutuşu bu şekilde mi ?


yıllarca felicia safeline kullandım. evet yol tutuşu ve frenleri çok da iyi bir araç değil. frenler motor gücü için yetersiz ama yol tutuş o motor gücü için normal seviyede. 185 taban lastik kullanarak tutuşu bir miktar arttırabilirsiniz. aynı şekilde orjinal kule gergisinin de kafadan kayma eğilimde olan felicia şasesinde olumlu etkileri mevcut. bu dediklerim varsa geri kalan herşey pilotaja kalıyor.

tamam fabiayla döndüğüm gibi 200 le viraj dönmüyordum feliciayla ancak fabianın 200 le girdiği viraja 160 la dönüyordum felicia ile. (fabiamda spor helezonlar var yoksa o da 180 le falan döner oraları)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
günahını almayalım adamın. balata azaldıkça aşağı çekmişlerdir ayarı artık en aşağıdadır sizdeykende ömrünü tamamlamıştır ;)


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;524365
yıllarca felicia safeline kullandım. evet yol tutuşu ve frenleri çok da iyi bir araç değil. frenler motor gücü için yetersiz ama yol tutuş o motor gücü için normal seviyede. 185 taban lastik kullanarak tutuşu bir miktar arttırabilirsiniz. aynı şekilde orjinal kule gergisinin de kafadan kayma eğilimde olan felicia şasesinde olumlu etkileri mevcut. bu dediklerim varsa geri kalan herşey pilotaja kalıyor.

tamam fabiayla döndüğüm gibi 200 le viraj dönmüyordum feliciayla ancak fabianın 200 le girdiği viraja 160 la dönüyordum felicia ile. (fabiamda spor helezonlar var yoksa o da 180 le falan döner oraları)


175 taban lastik var. sorun şu pilotajla ilgisi olmayan bişey kamyon yollarken veya sert rüzgarlarda aracı fena şekilde sarsıyor demek istediğim bu. Yoksa bursa iznik gölü arkasındaki boş alanda aracı limitlerine kadar zorladım 2 tekere kaldırdım 100le giderken dip fren yaptım çok güzel kayıyo :) aracın tek sevdiğim yanı arka tarafı modeline göre iyi tutuyo bi süre sonra bırakıyo teker dahi kaldırıyo


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;524643
Evet..


hiç bişey anlamadım hocam verdiğin cevaptan :)