Merhaba arkadaşlar. Ankara tayfasındaki arkadaşlar yaptığımız sohbetlerden bilirler, babamlar için bu yıl sonuna kadar yeni bir araç bakıyoruz genel anlamda. Malumunuz ilk yönelişimiz yeni kasa Superb'den yana ancak Ankara'nın çukurlu tümsekli yolları ve karlı-buzlu kışları nedeniyle benim deli gönlüm Subaru Forester'a yöneldi bir anda. Babamın aklına da yavaştan soktum gibi bişey, bayramdan sonra da canlı gözle görmesi için bayiye götürücem.
Forester 2.0 dizel lineartronic (CVT) aracın testini gerçekleştirdim. Gözlemlerim şu şekilde;
İÇ MEKAN: Aracın içi gayet yeterli genişlikte, malzeme kalitesi başarılı. Ön göğüsteki ekrandan teyp ve geri görüş kamerası görüntülerine erişilebilinirken ön cam altındaki ekrandan yol bilgisayarı verilerine ulaşabiliyorsunuz. Açılır cam tavan da ferahlığı arttıran etkenlerden. Tek beğenmediğim nokta var; sadece sürücü tarafı yan cam tek dokunuşla iniyor, diğer camlar için basılı tutmak gerekiyor. Şu Japonlar 4 camı tek tuşla indirmeyi öğrenemediler bir türlü :p Bagaj tek dokunuşla otomatik açılıyor ve aynı şekilde otomatik kapanıyor.
YALITIM: Başarılı bulduğum noktalardan biri de bu. Çok yüksek süratlere çıkamadım trafikten dolayı ancak şehir içi trafiği ve motor sesi anlamında yalıtımı kesinlikle başarılı diyebilirim.
MOTOR & ŞANZIMAN: 2.0 148 hp'lik dizel motor vergi dezavantajına sahip. Boxer motor ciddi anlamda sessiz ve sarsıntısız, dikkatli dinlemediğiniz sürece dizel motor olduğunu anlamanız zor gerçekten, bu durumu çok beğendim. CVT şanzımanın geçişleriyle ilgili bir sıkıntı yok amma velakin gaz tepkisine oranla vites düşürme zamanlaması biraz geç gibi geldi, yani dip gaz yapar yapmaz hemen vites düşürmüyor araç, 1 sn.'ye yaklaşınca düşürüp kick down yapıyor, ama ondan sonra ivmelenmesi fena değil. Güç biraz daha yüksek olsa daha iyi olurmuş.
YOL TUTUŞ: İşte Subaru'nun sözlükteki karşılığı bu kesinlikle. Yonca döner kavşağında dip gaz yapıp hızlana hızlana virajı aldım ancak araç hiç bir şekilde çizgisini bozmak istemiyor, bunu da sürücüsüne hissettirerek güven veriyor. Subaru'nun şasi ve AWD teknolojisi denge ve yol tutuş anlamında ister sedan olsun ister crossover olsun ister compact suv olsun hiç farketmeksizin yola yapıştırıyor aracı. X-MODE sürüş asistanı ile yokuş inişler ve çıkışlar da çok daha sağlıklı bir şekilde yapılıyor. :gut:
Kafamdaki donanım Premium. Sport donanım için 10.000 TL daha fazla vermek gerekiyor ve eklenen özellikler sadece dış görünümü sportifleştiriyor (tamponlar, 18" jant vs.), iç mekan donanımında hiç bir değişiklik yok. Dış görünüme o kadar para vermektense o parayı 3 yıllık mtv'ye harcamak daha mantıklı geliyor. Bir de farları anlayamadım çok, xenon far diyor ancak mercek yok, akşam vakti kullanmadan sağlıklı yorum yapamıycam.
Şimdi işin yorum kısmına gelirsek; henüz piyasaya çıkmamış Superb ile kıyas yapmak çok mümkün değil ama araç sınıfları olarak kıyas yapacak olursak sizler ne düşünürsünüz bu durum hakkında?
.
.
.