Back Pressure Turbo araçlar için ne kadar gerekli ki?
Düşük hacim nedeniyle belki alt devirlerde çok çok az kayıp olabilir. Ama benim tecrübem bu kaybı normal bir kullanıcının hissedemeyeceği şeklinde. Bu tür modlarda güç kaybı genelde orj boru çapları değişince oluyor.
Aynı motor değil tabii ki ama ben hem GTC' de hemde FX Coupe'de yapmıştım orta iptali. Perf konusunda bir kayıp da hissetmedim.
Sese gelince, orta iptali, kat ve hatta DP öyle son susturucu gibi ses vermez. Yine tecrübeme dayanarak çok kaliteli veya özel yapılmış son susturucular hariç diğerlerinde ses maalesef alt devirlerde oluyor ve yine benim zevkime göre keyif vermekten çok baş ağrıtmaya yönelik oluyor.
Orta iptalinde rölanti ve alt devirler orj birebir aynı kalırken red line a yaklaşırken veya gaza ani asılmalarda baş ağrıtmayan ama aracın spor sesini çıkaran bir ses geliyor. Nasıl tarif etsem, sanki orj sueprsprint takmış gibi. Ama tekrar söylüyorum bu sadece GTC ve Fx Coupe deki tecrübem.
Sonuçta orta susturucu iptali öyle zor, maliyetli ve geri dönüşü olmayan birşey değil. Ben senin yerinde olsam iptal eder dener beğenmezsem geri taktırırdım. Sök-tak en fazla 1 saatini fiyat olarak da max 100 tl ni alır.