Herkesin tercihine saygılıyım. Bir taraftan ekonomi olsun diye dizel isteniyor. Diğer taraftan arabamı göstersin diye 19 jant ve 235-40-19 lastik !!!
Aslında bilindiği gibi 120 veya 150 beygir bir aracın böyle bir lastiğe gerçekten ihtiyacı yok. Almanya gibi yolları bizden çok daha iyi durumda olan bir ülkede bile en üst donanım L&K da 18, onun bir altı Style da 17 jant standart. Yüce oto biz Türk lerin beklentisi yüksek diye Prestij donanım ile 18 i standart veriyor.
19 jant alanlar :
-Yeni lastik alırken Premium 4 lastik için 600 TL fazla ödeyecekler.
-Balon riskiyle yaşamaya alışacaklar.
-Ön takım-süspansiyon ihtiyacı 17 jant - 55 yanak lastikli bir araca göre daha erken olacak. Yüce oto mutlu olacak
-19 jantı her lastikçi sökemez. İyi makinesi olan bir lastikçi arayacaklar. Yoksa işlem sonrası jantlarını tanıyamayacaklar.
- En ufak kaldırıma sürtmede lastik yanağı daha ince olduğundan jantı sürtme riski yüksek olacak.
-Zaten beygir gücü çok yüksek olmayan araçlar 2 cm lik fazla sürtünmeden dolayı biraz daha hantal olacaklar. 100 km de 0,2-0,3 litre fazla yakacaklar.
Gülü seven dikenine katlanacak
Bence Türkiye nin ideal jant ölçüsü 17 dir. Eğer aracınız 200 beygir civarı ise 18.