škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Küçük bi hız denemesi ( video içerir )

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı winstoncash

  • 1.4 TSI 150hp
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
Bu tür paylaşımları delil kabul edip ciddi ceza uygulayabiliyorlar. Ben uyarmış olayım.


Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı taner_octavia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 368
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
@laswidow,
101 BG'lerde 6250 d/dk da hız kesici varmı, yok mu? bilmiyorum. d/dk saatinizde kırmızı bölge 6250 den sonra. Aracı ilk aldığımda ne aldığım servis nede bir başkası ikaz etmemişti bu durumu ve ben Felicia Combi gibi kullanırken uzun yolda az daha karşıdan gelen kamyon yada otobüs tam hatırlamıyorum (2007 eylül sonu) kafa kafaya giriyordum. Geçerim düşüncesiyle vitesi 4 de alıp gaza yüklendim ve araç birden gaz kesti. Allahtan solladığım kamyanet durumu farkedip frenlemese şu satırları yazamıyor olacaktım. Daha sonra 3-4 defa normal şartlarlarda aynı durumu daha düşük viteslerde deneyince motorun 6250 d/dk da gaz kestiğini farkettim.(1.4 74 BG)
Ayrıca bu kasalarda altta karter koruma sacı varsa 170 Km/h ten sonra araç havalanma emareleri gösteriyor ve direksiyon anormal hafifliyor. Araca alttan giren hava aracın burnunu kaldırmaya çalışıyor. Hele hele bu sürrat ve üstünü araç yandan kuvvetli rüzgar aldığında yapmaya kalkarsanız aracın dengeside bozuluyor.
En azından Fabia I combi'lerde durum böyle. Çok dikkatli olmak lazım. Bu kasalar yüksek sürrati kaldıracak kabiliyette kasalar değil.
HB'lerde sürrat töleransı biraz daha yüksek olabilir. Ancak aracın hafifliğini de dikkate almak lazım.
Kısacası ceza yemek yememek bir tarafa örneğin benim aracın km saati + % 8 fazla gösteriyormuş 2 ayrı yerde yapabildiğim max. sürrat 180 km civarındaydı ve devir saatide 6250 d/dk az-biraz altındaydı ve motorda feryat ediyordu.
Felicia ve Formen Favoritlerde gaz sistemi mekanik ve pedal altında bir takoz vardı ve bu takoz motorun üst devirlere çıkmasını engelliyordu. Fabialarda iş reosta ve elektroniğe dökülünce bu sistem getirilmiş. Tabi başta bizim bundan haberimiz yoktu. ve dönüşümde servise giydirdiğimi söylememe gerek yok. Eski modellerde ralliye katılanlar bu takozu söküp daha hızlı ve daha fazla yağı devr-i daim yapacak yağ pompaları kullanırlardı.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: taner_octavia;525199
ben 220yi hafif gecmistim 101 lik fabia ile :)


Görür hocam tatlı bayırda kesici iptali ile 235 gördüm ancak redline'a geçtiği için tırsmadım değil çünkü o hızı yapmak için uzun süre yüksek devirde çalışıyor ...


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;525225
@laswidow,
101 BG'lerde 6250 d/dk da hız kesici varmı, yok mu? bilmiyorum. d/dk saatinizde kırmızı bölge 6250 den sonra. Aracı ilk aldığımda ne aldığım servis nede bir başkası ikaz etmemişti bu durumu ve ben Felicia Combi gibi kullanırken uzun yolda az daha karşıdan gelen kamyon yada otobüs tam hatırlamıyorum (2007 eylül sonu) kafa kafaya giriyordum. Geçerim düşüncesiyle vitesi 4 de alıp gaza yüklendim ve araç birden gaz kesti. Allahtan solladığım kamyanet durumu farkedip frenlemese şu satırları yazamıyor olacaktım. Daha sonra 3-4 defa normal şartlarlarda aynı durumu daha düşük viteslerde deneyince motorun 6250 d/dk da gaz kestiğini farkettim.(1.4 74 BG)
Ayrıca bu kasalarda altta karter koruma sacı varsa 170 Km/h ten sonra araç havalanma emareleri gösteriyor ve direksiyon anormal hafifliyor. Araca alttan giren hava aracın burnunu kaldırmaya çalışıyor. Hele hele bu sürrat ve üstünü araç yandan kuvvetli rüzgar aldığında yapmaya kalkarsanız aracın dengeside bozuluyor.
En azından Fabia I combi'lerde durum böyle. Çok dikkatli olmak lazım. Bu kasalar yüksek sürrati kaldıracak kabiliyette kasalar değil.
HB'lerde sürrat töleransı biraz daha yüksek olabilir. Ancak aracın hafifliğini de dikkate almak lazım.
Kısacası ceza yemek yememek bir tarafa örneğin benim aracın km saati + % 8 fazla gösteriyormuş 2 ayrı yerde yapabildiğim max. sürrat 180 km civarındaydı ve devir saatide 6250 d/dk az-biraz altındaydı ve motorda feryat ediyordu.
Felicia ve Formen Favoritlerde gaz sistemi mekanik ve pedal altında bir takoz vardı ve bu takoz motorun üst devirlere çıkmasını engelliyordu. Fabialarda iş reosta ve elektroniğe dökülünce bu sistem getirilmiş. Tabi başta bizim bundan haberimiz yoktu. ve dönüşümde servise giydirdiğimi söylememe gerek yok. Eski modellerde ralliye katılanlar bu takozu söküp daha hızlı ve daha fazla yağı devr-i daim yapacak yağ pompaları kullanırlardı.


anlatmış olduğunuz araç 101 lik fabia mı yoksa felicia kombi mi anlamadım.. Devir meselesine gelince benim araç 6900-7000 devir civarında kesiciye giriyor.. Ayrıca daha önce kesici iptali ile  230-235 km/h de yaptı bu araç ; hemde ne bir titreme ne bir kafa kaldırma nede yolda gezme gibi bir problem görmedim ancak 220 den sonra aracın yerle bağlantısı kalmadığını açık açık hissediyorsunuz..


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;525228
anlatmış olduğunuz araç 101 lik fabia mı yoksa felicia kombi mi anlamadım.. Devir meselesine gelince benim araç 6900-7000 devir civarında kesiciye giriyor.. Ayrıca daha önce kesici iptali ile  230-235 km/h de yaptı bu araç ; hemde ne bir titreme ne bir kafa kaldırma nede yolda gezme gibi bir problem görmedim ancak 220 den sonra aracın yerle bağlantısı kalmadığını açık açık hissediyorsunuz..
@laswidow,
Benim konu ettiğim araç 2006 1.4 74 BG Fabia I Combi.
Verdiğiniz video'da 6250 d/dk sonrası kırmızı ile belirlenmiş.Motorunuz 101 BG, BBZ max. gücü 6000 d/dk da veriyor. Fabrika verilerine göre max tork 126/4400 Nm ve vites oranlarına ve 185/60 R14 lastik kullanma şartıyla max. sürat 185 km/h. (6000 d/dk için) Bunlar bu motor için standart kullanımda verilen ÜST sınır değerler. Zaten motor max. sürrate ulaşmak için bile düz yolda uzun bir sürede ve epey bir TER döküyor. Birde daha üst süratlere çıkmak yani sınır üstü d/dk değerlerinde kullanmak yetersiz yağlanma nedeniyle sibop yakmak, sibop kafası koparmak hatta piston kolunu gövdeden çıkarmak işten değil. Hele kesici iptali ile 230-235 km yapmak ortalama bir hesapla 7.750 hatta belki daha fazla d/dk. denk gelir ki ne tarafından bakarsanız bakın İYİ CESARET.
Titreme yapıyorsa zaten ya motor takozlarında sertleşme yada motor içi bir sıkıntı var demektir o ayrı konu. Kafa kaldırma deyince şaha kalkması anlamında yazmadım. Bunu direksiyonun aşırı hafiflemesinden hissedersiniz. Zaten 220'den sonra aracın yerle bağlantısının kalmadığını sizde ifade etmişsiniz. HB kasa combiye göre farklı davranabilir.Açıkçası rüzgar tüneli testlerini görmedim. Motorunuzun 6900-7000 d/dk gaz kesmesi mevcut d/dk saatinin görünen değerlerinin ruhuna ve mevcut teknik verilere görede ters. 6900-7000 d/dk, ~ 215 km sürrate denktir. Bir ihtimal gerçekten böyleyse ayarlarla (Yazılımla) oynanmış demektir. Özellikle yağ pompasında gerekli değişim ve yağ kalitesinde iyileştirme belki ek katkı maddeleri kullanmadan, hatta farklı alternatör kullanmak gibi donanım değişiklikleri yapmadan bu devir d/dk'lara çıkmak motor ve bağlantılı diğer ekipmanlar açısından risktir.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2015, 13:57:07 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;525243
@laswidow,
Benim konu ettiğim araç 2006 1.4 74 BG Fabia I Combi.
Verdiğiniz video'da 6250 d/dk sonrası kırmızı ile belirlenmiş.Motorunuz 101 BG, BBZ max. gücü 6000 d/dk da veriyor. Fabrika verilerine göre max tork 126/4400 Nm ve vites oranlarına ve 185/60 R14 lastik kullanma şartıyla max. sürat 185 km/h. (6000 d/dk için) Bunlar bu motor için standart kullanımda verilen ÜST sınır değerler. Zaten motor max. sürrate ulaşmak için bile düz yolda uzun bir sürede ve epey bir TER döküyor. Birde daha üst süratlere çıkmak yani sınır üstü d/dk değerlerinde kullanmak yetersiz yağlanma nedeniyle sibop yakmak, sibop kafası koparmak hatta piston kolunu gövdeden çıkarmak işten değil. Hele kesici iptali ile 230-235 km yapmak ortalama bir hesapla 7.750 hatta belki daha fazla d/dk. denk gelir ki ne tarafından bakarsanız bakın İYİ CESARET.
Titreme yapıyorsa zaten ya motor takozlarında sertleşme yada motor içi bir sıkıntı var demektir o ayrı konu. Kafa kaldırma deyince şaha kalkması anlamında yazmadım. Bunu direksiyonun aşırı hafiflemesinden hissedersiniz. Zaten 220'den sonra aracın yerle bağlantısının kalmadığını sizde ifade etmişsiniz. HB kasa combiye göre farklı davranabilir.Açıkçası rüzgar tüneli testlerini görmedim. Motorunuzun 6900-7000 d/dk gaz kesmesi mevcut d/dk saatinin görünen değerlerinin ruhuna ve mevcut teknik verilere görede ters. 6900-7000 d/dk, ~ 215 km sürrate denktir. Bir ihtimal gerçekten böyleyse ayarlarla (Yazılımla) oynanmış demektir. Özellikle yağ pompasında gerekli değişim ve yağ kalitesinde iyileştirme belki ek katkı maddeleri kullanmadan, hatta farklı alternatör kullanmak gibi donanım değişiklikleri yapmadan bu devir d/dk'lara çıkmak motor ve bağlantılı diğer ekipmanlar açısından risktir.


Yazdıklarınıza kısmen katılıyorum, zira bu araçlar sürekli olarak yüksek devirlerde (spor mod) kullanıldığı zaman yağ yakma , subap yakma, manifolt çatlatma yapabilir.. Ancak kendi segmentinde diğer markalara oranla performansı uzun süre koruyabilmektedir. Bu da 101 hp lerin motor karakteristiğidir.. Vites oranlarını incelerseniz spor şanzuman tarzı bir şanzumanı vardır.  Normal araçlar 3000 d /d  110 120 km h civarı hız yaparken 101 hp fabialar  185-60-14 (orijinal ebat )lastik ebatında 98 km h yapar.. Bu da motoru daha rahat şekilde çevirerek ani hızlanmasına katkı sağlar. Bu katkı sağlayışla birlikte diğerlerine oranla subap , manifolt, eksoz vs vs. zorlamayacağından  arızaları en aza indirir... Avantajının yanında araç 6. vitesi kesinlikle istemektedir.. Yazılıma ihtiyaç duymadan kesici iptali ile kadranı sona dayarsınız ancak 200 kmh den sonra araç inim inim inler, ama yine kadranı sonuna kadar yaslar. Tabi bu yaslama süreci araç sahibinin ocağına incir dikebilir .. Yukarıda yazmışınız 230-235 km h lerde 7.750 d/d gelir diye , ben onuda ölçtüm 7250 devirde 235 yapıyor. Deviri tamamladığınız zaman 240 yapıyor.215 km/h ise 6500-6600 d/d da yapıyor .. Zaten 101 lik fabiaların devir saati km saatine paraleldir ikiside 5. viteste aynı şekilde hareket eder..

Yağ meselesine gelince bizim araçlar için önerilen yağ 0-30 , 5-30 ,5-40, 10-40 ,10-60 tır .. 0-30,5-30 numara yağ ile yüksek devirlere çıkıldığı zaman yağ ısınıp iyice inceleceği için buharlaşması ve eksilmesi daha kolay olacaktır. Eksilmeden dolayı subaplarda yağlama azalacağı için ısı ve basınçla parçalanmaya kadar gidebilir ... 10-40, 10-60 numaralı yağlarda ise bu oran daha düşüktür.. Ancak motor yağı kalınlaştıkça performansta hissedilebilir şekilde düşme olur..

Gelelim süspansiyona,  classic,  68,75 hp lik comfort, ambiante donanımlarda biraz daha yüksek ve biraz daha yumuşak süspansiyon vardır. Combi lerde ise önler hb lere göre daha yumuşaktır . Arkalar ise Choice ve Elegance hb ile aynı sertliktedir. Hatta babamın vw bora daki arka yaylar benim elegance nin yaylarıyla aynı.. Buradan da anlaşılacağı üzere Choice elegance ve sports modellerinde araçlar biraz daha yere yakın ve sertleştirilmiş süspansiyonla donatılmıştır. Sert süspansiyonun da dezavantajı ise arka dingil burçlarının çabuk aşınmasına neden olur .. İyi yönü ise virajlarda gösterişli araçlara kök söktürürsünüz..

Genel anlamda bakarsak 101 lik motorlar biraz daha uzun yola yatkındır. 68 ve 75 hp likler ise şehir içi kullanıma yatkındır..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;525225
...Felicia ve Formen Favoritlerde gaz sistemi mekanik ve pedal altında bir takoz vardı ve bu takoz motorun üst devirlere çıkmasını engelliyordu. Fabialarda iş reosta ve elektroniğe dökülünce bu sistem getirilmiş. Tabi başta bizim bundan haberimiz yoktu. ve dönüşümde servise giydirdiğimi söylememe gerek yok. Eski modellerde ralliye katılanlar bu takozu söküp daha hızlı ve daha fazla yağı devr-i daim yapacak yağ pompaları kullanırlardı.
Yalnız karbüratörü iyice incelediğimde, o takoz kaldırıldığında gaz kelebeği daha fazla açılmıyordu, aksine terse hareket etmek suretiyle boğazı biraz daha daraltıyordu. O takoz bu terse hareket ile boğazı daraltmamak için konulmuştu diye hatırlıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Tebrik ederim, güzel basmış... 200 leri htp ile de görmüştüm ben, ama bbz, süre ile farkını gösteriyor...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
keşke müzik olmasaydı da motorun feryadını duyabilseydik.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Ne zaman konyaya gitsem, Cİhanbeyliye varmadan o yokuşu indikten sonraki düzlükte her zaman polis çevirir beni. Üç mü dört mü çevirdiler. Bir şey mi var diyorum yok diyor rütin kontrol. 06 plaka yı görünce hemen çek sağa.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;525302
Tebrik ederim, güzel basmış... 200 leri htp ile de görmüştüm ben, ama bbz, süre ile farkını gösteriyor...

Hocam 4. viteste sündürmeden 5. viteste gebere gebere yüklendik :) araya birde toyota girdi salçalı :)

Alıntı yapılan: mustklc;525311
Ne zaman konyaya gitsem, Cİhanbeyliye varmadan o yokuşu indikten sonraki düzlükte her zaman polis çevirir beni. Üç mü dört mü çevirdiler. Bir şey mi var diyorum yok diyor rütin kontrol. 06 plaka yı görünce hemen çek sağa.

Bu Ankara yolu değil kardeşim Antalya yolundan Konya ya giriş...