Bütün dsg ler çok yavaslamadığın sürece ve çok dik yokuşta kalkış yapmadığın sürece ya da ilk kalkış haricinde 1. vitesi çok nadir kullanır. Hatta o kadar az 1.vitese geçerki ekranda D1 i hiç gormessin, tekerler daha 1 tür atmadan D2 ye gecer.. Bu olay bütün 7 ileri DSG lerde var ve problem olarak kabul edilmiyor.Bence de problem degil. Dikkatli kullanıldığı sürece problem olmayacaktır.Bende de durum boyle.
"Uğur Akar" ında dediği gibi yokuşlarda dur kalk yaparken ve çok sıkışık trafikte manuel modda kullanmak gerek.
Ses sorununa gelirsek;
Yine hemen hemen 7 ileri bütün DSG lerde "şıngırtı" diye bilinen bir ses var. Bu ses bazı araçlarda çok duyulur bazılarında da olmadığı idda edilir. Ama hepsinde vardır. Kimisi duyar kimisi duymaz. Ama boyle bir ses var.
Benim aracta 1.2 TSI DSG aracı ilk teslim aldım ufak bir çukura düşük hızla girdim ön taraftan bir şıngırtı koptu =). Bu sesler 7 ileri DSG lerde K1-K2 diye adlandırılan parçalardan geliyor google yazarsan binlerce detay ve konu bulabilirsin.
Eğer sendeki ses bu ise, problem degil. Tek çağre alışmak.. Fakat beni rahatsiz etmiyor o derece bir ses degil yani.İyice sesi dinlemeyince farketmessin bile.
şıngırtı testinin en iyi şu sekilde yaparsın;
Düz eğimsiz yolda 10km hızla git sonra ufak bir tümsek bul vitesi N konumuna al tümsekten geçmeden once, tümsekten geç, ön camların açık olsun sesi duyacaksin. Bu ses normal. Problem degil.
Ek olarak Yeni Fabia nin ön takımları zaten gürültülü çalışıyor. Ya da bende 40 yanak lastik olduğu için oyle hissediyorum bilmiyorum diğer kullanıcılarda durum nedir.
Start-Stop daki bahsettiğiniz durumla hiç karşılaşmadım.