škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yerden göğe kadar doğru tespitler

trio · 11 · 2886

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
http://youtu.be/-ljavtAssAM

Dsg şanzıman takırtısından boş paketlere dünya para ödeme konusu neden 2000 li yıllarda araçlar daha kaliteli daha doluydu şimdi daha kalitesiz daha boş vs. vs. doğru tesbitler.

2000 li yıllarda vw kendini kanıtlama piyasada daha iyi yer alabilme çabasındaydı o dönemde ürettikleri arabalara çok özendiler skoda da dahil bu süreçte vw iyi arabadır kaliteli arabadır ı beyinlere kazıdıktan sonra artık gerek kalmadı ne yollasalar satıyorlar.
Burada bir parantezde fabia 1 için açmak istiyorum çünkü bu tezin en başarılı isbatlarından biride fabia I , aracı gerçekten çok kaliteli üretmişler bakıyorum yeni arabalara vw polo almak için citroen celysee almak için fiat linea almak için renault clio almak için peugeot 301 almak için hyundai accent blue yada ford fiesta almak için bu arabayı asla satmam.

Yeni renault clio wv polo yada citroen celysee nin en basit kapılarına bakın dış malzemesine ve sökün içine bakın hele yeni clioda symbol değil cliolarda torpido ve kapı plastikleri o kadar kalitesiz ki birleşme yerlerinde plastiğin çapakları elinize geliyor fabia I çok daha kaliteli yada torpidosuna bakın şuan slikon torpido skoda da bile octavia da başlıyor. 40- 50.000 tl verip dacia çakması symbol e para verenleri anlayamıyorum herhalde sadece Türkiyede aynı aracı renault amblemi ile satıyorlardır 20 -23 bin e yarı parasına fabia alınabilir ve 1000 kat daha kaliteli bir araba...
2003 - 2010 arası clio symbollere fabia ile aynı hatta daha fazla para istiyorlar aralarında ki kalite farkı tartışılmaz bile ama yanyana koysak aynı para desek %80 i clio yu alır.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2015, 20:16:32 Gönderen: trio »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Fabia 1 golf 4-5 bunlar bahsettiginiz konularda fenomen araclar.

Hep diyorum dinletemiyorum eski her zaman iyidir, artik eskisi gibi yapmiyolar diye :)

Keza superb1 ;)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
İyi diyorsunuz hoş diyorsunuz da, öyle bir tarzınız var ki VW berbat otomobil üretiyor ama fiyatı da yüksekmiş de diğer otomobil üreticileri mükemmel otomobil üretiyorlarmış gibi. Buyrun dünyanın en büyük otomobil üreticisinin bir otomobilinin başına gelenler:
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=69162.0;topicseen
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;527025
İyi diyorsunuz hoş diyorsunuz da, öyle bir tarzınız var ki VW berbat otomobil üretiyor ama fiyatı da yüksekmiş de diğer otomobil üreticileri mükemmel otomobil üretiyorlarmış gibi. Buyrun dünyanın en büyük otomobil üreticisinin bir otomobilinin başına gelenler:
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=69162.0;topicseen

Öyle birşey söylemedik ki en üstteki yazımda diğer bir çok marka ile ilgilide düşüncelerimi paylaştım burası skoda forumu olduğu için bu araçlarla ilgili sorunları paylaşıyoruz söylemek istediğimiz 2000 li yıllarda arabaların daha kaliteli üretildiği marka imajı belli bir noktaya ulaştıktan sonra zaten satıyoruz düşüncesi ile malzeme kalitesinin düşmesi...
Tabi sadece üreticinin hatası değil bu vergi politikaları sebebi ile araçların vergilendirme sonrası fiyatları o kadar artıyor ki bazen distribütörler üretimde farklılıklar talep etmek zorunda kalabiliyorlar herşey de üreticinin hatası değil. Aynı akaryakıtta ki vergilendirmeler yüzünden araçlara orjinal olmayan yakıt sistemlerini monte etmek zorunda kalmamız ve bunun sonucunda yaşamak zorunda kaldığımız sorunlar gibi benzin ucuz olsa da kendi aracın orjinal yakıtı ile kullansak keşke.

Yukarıdaki örneğe göre fabia III ün yaptığına bakalım frenden daha önemli ne olabilir ki?

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=31484
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2015, 14:04:21 Gönderen: trio »


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
2000 yılında sıfır golf IV almıştım , abim de bayıldı arabaya , yanlış hatırlamıyorsam 2003 yılında o da bir tane aldı... o kadar fark vardı ki , siperliklerdeki ayna kapaklarından tutun kapı kilit pimlerine kadar ucuz malzemeye geçilmişti...abim de zaten sinir oldu ve soğudu arabadan...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
2000 yılların başında üretilen araçların sahip olduğu kaliteyi şu an bulmak mümkün değil.

Evet sadece Alman otomobilleri değil Japonlar da kaliteyi düşürdü.

Ancak Almanlar işin iyice suyunu çıkardı...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Bu aralarda benimde dikkatimi çeken bir konuyu paylaşayım. Malum elimde henüz 50.000 km yeni tamamlamış 2006 fabia I Combi var. Epey bir zamandırda sırf bagaj yetersizliği nedeniylede Skoda Octavia combi veya eşdeğer bagaja sahip bir araç arayışındayım. İlanları neredeyse bir yıldır tarıyorum bazende gidip inceliyorum.Dikkatimi çeken özellikle 2008-2009 sonrası bir çok markada iç malzemede aynı kalitesizliği gördüğüm gibi özellikle Skoda octacia,Super B kısaca VW grubu 1.6 dizellerde 30-70000 km son 3-4 yıllık model 2. ellerde bir satış furyası var.Şanzıman DSG veya manuel fark etmiyor.Geçen hafta ekzost muayesi için tesadüfen ilanı görüp Edremit BOSCH servise girdim. 2014 model sedan 1.6 dizel octavia sahibi ile tanıştık Tabi her zaman olduğu gibi konu Skoda oldu daha evvelce 2001 1.9 diesel yine sedan octaviası varmış, geçen sene 380.000 km de satmış hemen hemen hiç ciddi sorun çıkartmamış ama bu araçtan hiç memnun kalmadığını belirtti. Hanımıda kullanabilsin gerekçesiyle DSG almış, teferruatına epey sıkıştırmama rağmen girmek istemedi ama, ne işçilik ne motor ne şanzıman deyip kestirip attı.
Zaten ortalama 70-80.000 TL gibi fiyatlara artık bizim gibi limon gibi sıkılmış emeklilerin erişmesi mümkün değilde, merak ettim bir sorun mu var bu 1.6 dizellerde?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bu tum araclarda gecerli ki. eski volvo nun sorunsuzluguna bakib bi de sindikune. Keza Mercedes ve Bmw de de durum ayni.

Artik firmalar arabadan degil, bakimdan para kazaniyor


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Aynen katılıyorum.Eski 80-90 model mercedeslere bakın 500-600 bin km lerde ama hala motora anahtar değmemiş taş gibi yürüyor kasa desen buz gibi duruyor iç malzemesi döşemesi ise sadece güneşten çatlıyor onun haricinde ne bir kronik sorun ve arıza nede bir şikayet yok sağlamlık zaten konuşmaya gerek bile yok...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Değerli arkadaşlarım , biliyorum bu forum bir Skoda forumu, bizler bu markayı kullanıyoruz .

Skoda sonradan olma da olsa bir Alman markası . Muhtemelen benimde  bundan sonra alacağım araba da bir Alman markası olur . Hani " Alışmış kudurmuştan beterdir " derler ya o hesap işte. :)

Ancak içimden geçen  , şu dönemde Japon , hatta Kore markalarına yönelmek daha doğru gibi geliyor bana...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Japon lar her zaman iyidir. Ancak maalesef hem ülkemize pahallı geliyorlar hem de distribitörleri çok kötü. Donanımlar eksik geliyor, opsiyon seçeneği yok, motor seçeneği zaten hiç yok. Bunun nemli bir sebebi de Japon'ların başlıca ABD pazarını hedeflemeleri. Avrupa çok önemli değil onlar için.

Oysa mazda-toyota-subaru gibi markalar vw deki çeşitliliği sunup fiyatlarını da kore li seviyesine indirseler çok ama çok farklı satışlar yakalayabilirler.

Örneğin Yeni MAzda-6 ve 3 serisi tasarım olarak çok güzeller. Ama mazda 6 alıcam, seçeneğim sadece 2.0 benzinli motor ve otomatik aktarma. Adam 2.0 dan 165 hp almış, Vw neredeyse 1.4 den o hp yi çıkarıyor. Bi de tutumuş 140bin fiyat etiketi koymuş M6 için.  Atıyorum gider 100bine Insignia 1.6T Cosmo alırım, em daha çok kaçar hem daha az yakarım. '. elim daha sağlam olur. Üstüne 40bin TL de cebimde kalır.

MAzda3 alsam yine 1.5 120 hp 150 nm gitmeyen ama çok yakan bir motor alıcam. Bi de tutup buna 80bine yakın para vericem :)

Koreliler biraz daha elle tutulur ama ondaki sorun da dizel bile olsa tüketimlerinin çok olması.

Kısaca Japon ve Kore lilerin tercih edilebilmesi için bence çok rekabetçi bir fiyat ile daha çok motor-donanım-aktarma seçeneği sunmaları gerek.