škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ seviyesi ikazı

Suleyman · 115 · 39664

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Daha öncede yazmıştım vw bunu çok yapıyor.. Passat 1.8T lerin çoğunda çabuk turbo patlıyor bence temel nedeni bu..


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;49243
Daha öncede yazmıştım vw bunu çok yapıyor.. Passat 1.8T lerin çoğunda çabuk turbo patlıyor bence temel nedeni bu..

Bu duruma göre Renault'ta çok yapıyor. Hatta Renaulttaki arkadaş Dizel Toyota'sına da 10-40 doldurtmuş. Turbonun sağlığı birazda yakıt kalitesine bağlı değilmi?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Suleyman;49249
Bu duruma göre Renault'ta çok yapıyor. Hatta Renaulttaki arkadaş Dizel Toyota'sına da 10-40 doldurtmuş. Turbonun sağlığı birazda yakıt kalitesine bağlı değilmi?


bağlı ama yağada bağlı. paller'den yakıtın yanmış hali geçerken, yağ direk gidiyor oraya.


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
önümüz kış vw lerde de 5 serisinde 5/40 kullanılıyor yalnış bilgilendirilmişsin 4 serisinde 10/40 var.4lt motor yağı fiyatı 60-65 tl civarında risk alma
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Başlık boyunca bilgi paylaşan herkese çok teşekkürler.:)
 
Kısmetse birkaç gün için de biz de periyodik bakıma gireceğiz. Yağ konusunda kafamda şüphe oluştu. Başlıktan okuduklarıma ilave olarak bir sorum var.
 
Başlıkta yağın W değeri tartışılmış; ama beni daha da endişelendiren olay sağdaki normal akışkanlık değeri. Bugün tekrar aracın kullanım kılavuzunu inceledim. Orda da verilen grafiğe göre 5W-40 kış için iyi koruma sağlıyor. Fakat bu yağın kullanım aralığı sıcaklığı maks. olarak 20 santigrat derece olarak verilmiş.:confused: Bu motor yeri geldiğinde 30-35 derece sıcaklıkta rampada tam gaz tırmanıyor. W'si bir yana; bu durumda asıl acil durum sağ taraftaki değer değil mi ?
 
Grafiğe göre 30-40 derecede koruma için sağdaki değerin 50 veya 60 olması gerekiyor.
 
Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz ? Öncelikle; kafama göre 5-40, 5-50, 5-60 kullanabilir miyim ? Kullanmamı önerirseniz fiyat farkı ne civarda olur ?
 
Ha bir de; yukarda sorduklarıma rağmen muhtemelen 40 dışında bir şey kullanma imkanım olmayacak. Adamların elinde 5-50 falan olduğunu sanmıyorum. Bu durumda en azından 5-40 kullanırsak, 30-40 derece aralığında güvenle kullanabilecek miyiz aracı ? Bu konuda özellikle tedirginim; zira aracı 4300 devre kadar kullanırım. Hatta mecburi durumlarda 4500'ü gördüğü bile oldu.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2009, 18:00:34 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Çarşamba 5-60 konacak aracıma, detayları Serkan Usta'dan almaya çalışırım, bidondan foto falan çekerim varsa üzerinde spec. falan  :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;50147
Başlık boyunca bilgi paylaşan herkese çok teşekkürler.:)
 
Kısmetse birkaç gün için de biz de periyodik bakıma gireceğiz. Yağ konusunda kafamda şüphe oluştu. Başlıktan okuduklarıma ilave olarak bir sorum var.
 
Başlıkta yağın W değeri tartışılmış; ama beni daha da endişelendiren olay sağdaki normal akışkanlık değeri. Bugün tekrar aracın kullanım kılavuzunu inceledim. Orda da verilen grafiğe göre 5W-40 kış için iyi koruma sağlıyor. Fakat bu yağın kullanım aralığı sıcaklığı maks. olarak 20 santigrat derece olarak verilmiş.:confused: Bu motor yeri geldiğinde 30-35 derece sıcaklıkta rampada tam gaz tırmanıyor. W'si bir yana; bu durumda asıl acil durum sağ taraftaki değer değil mi ?
 
Grafiğe göre 30-40 derecede koruma için sağdaki değerin 50 veya 60 olması gerekiyor.
 
Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz ? Öncelikle; kafama göre 5-40, 5-50, 5-60 kullanabilir miyim ? Kullanmamı önerirseniz fiyat farkı ne civarda olur ?
 
Ha bir de; yukarda sorduklarıma rağmen muhtemelen 40 dışında bir şey kullanma imkanım olmayacak. Adamların elinde 5-50 falan olduğunu sanmıyorum. Bu durumda en azından 5-40 kullanırsak, 30-40 derece aralığında güvenle kullanabilecek miyiz aracı ? Bu konuda özellikle tedirginim; zira aracı 4300 devre kadar kullanırım. Hatta mecburi durumlarda 4500'ü gördüğü bile oldu.

Nasıl ya? 5W-40 olunca yağ en son 40 derece mi kullanılırmış? :hanz:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;50222
Nasıl ya? 5W-40 olunca yağ en son 40 derece mi kullanılırmış? :hanz:

 
Yok yahu, 5-40'ın kullanım aralığı -10 ile + 20 arasında mı ne. Ama +40 dereceye kadar koruma istiyorsan 5-50, 5-60 falan gerekiyor. En azından grafik böyle söylüyor.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yoktur ya öle bişey. saçma ya geldi bana baya.

bak bu olay cidden kafama takıldı. kastettiğin belki en verimli kullanma aralığı olabilir ama -10 ve 20 derece sencede çok komik değil mi?

Tamam her sıcaklıkta yağın vizikositesi farklı ama 30 derecelik bant dediğin nedir ki? Yeri geliyor 40 derece oluyor, yeri geliyor -20 görüyor. Hani zaten motor ısındıktan sonrası yalan zaten, ama bana hiç inandırıcı gelmedi. Castrol Edge TD 5-40 yağın -39 dereceye kadar akışkanlığını (vizikosite kaybetsede) yeterli düzeyde koruyabildiğini biliyorum. Garip geldi.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2009, 21:57:10 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: s.alkan;48934
hidrolik direksiyon yağı uzun süre kullanıla bilir.değişimi gerekmez sen 5/40 yağ kullan .
petrol ürünlerinin taşınması özel yasalara tabi olduğunda kargo ile yolanması problemli ayrıca kargoda hatalı yükjlemeden patlamalr ve sızdırmalar olabiliyor.bu yüzden bulunduğun ilden 5/40 4lt yağ al ve aracına koy hatta bir benzin istasyonunda vakum sistemiyle çektir ve marketinden orjinal yağıda satın al değişsinler zaten filtrelerin yeni en azından işçilik ödemezsin.
serkan bey benim araç sanırım 4.5 lt veya üstü alıyor geçen yıl yetmemişti 4 lt.ayrıca castrolmu alayım mobil mi farkeder mi?geçen yıl 4 filtreyide değiştirmiştim bu yıl sadece hava ve yağ filtrelerini değiştirsem olur mu?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı Quaeng

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre
Yağ Numarası         Hava sıcaklığı (C° derece)
S.A.E 5W - 20        - 8 ile - 30 arasında
S.A.E 5W - 30         - 30 ile 16 arasında
S.A.E 10W             - 18 ile 16 arasında
S.A.E 10W - 30       - 18 ile 40 arasında
S.A.E 10W - 40       - 18 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 20       - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 40       - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 50       - 8 ile 40 arasında
S.A.E 30                 - 5 ile 40 arasında


Yağın kullanım sıcaklığı çok önemli bir faktör tabiki ama 4 mevsim yağlar genellikle ortalama hava koşullarına uyarlar. ki max 40°C de çalışabilir denmişler yeterli bir değer.

Çok daha soğuk ya da sıcak bir bölgede çalışacaksanız, elbette o zaman kışlık ya da yazlık yağları tercih edeceksiniz. Ki bizim gibi normal araç kullanımı için birleşik yağlar tabiki en iyi tercih.

Bu arada bunlar optimum ben 50de çalışcam ama bana uyar gibi bi yanlışa düşmeyin, olmaz :hanz:

Ben bu tabloyu internetten buldum, yağ seçimi ile ilgili hesaplamalarımız vardı okulda bizim de ama notlarımı bulamıyorum :hanz: Ama çok da farklı şeyler yoktu zaten .


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: fenomen;50264
serkan bey benim araç sanırım 4.5 lt veya üstü alıyor geçen yıl yetmemişti 4 lt.ayrıca castrolmu alayım mobil mi farkeder mi?geçen yıl 4 filtreyide değiştirmiştim bu yıl sadece hava ve yağ filtrelerini değiştirsem olur mu?

polen filtersinide değiştirmeni tavsiye ederim.araç içinde seyahat edenlerin sağlığı açısından da çok önemli araçta değişimi en önemli filtre o dur.çünkü oradan geçen havayı soluyor ve ciğerlerimize çekiyoruz.kirlenip süzme özelliğini kaybettiğinde bir çok solunum yolları hastalığına sebeb olmaktadır .
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;50241
yoktur ya öle bişey. saçma ya geldi bana baya.
 
bak bu olay cidden kafama takıldı. kastettiğin belki en verimli kullanma aralığı olabilir ama -10 ve 20 derece sencede çok komik değil mi?
 
Tamam her sıcaklıkta yağın vizikositesi farklı ama 30 derecelik bant dediğin nedir ki? Yeri geliyor 40 derece oluyor, yeri geliyor -20 görüyor. Hani zaten motor ısındıktan sonrası yalan zaten, ama bana hiç inandırıcı gelmedi. Castrol Edge TD 5-40 yağın -39 dereceye kadar akışkanlığını (vizikosite kaybetsede) yeterli düzeyde koruyabildiğini biliyorum. Garip geldi.

 
Özellikle koyuyla belirttiğin bölümden dolayı ben de çok mantıklı bulmuyorum aslında. Sonuçta hava kaç derece olursa olsun; bu motorun çalıştığı sıcaklık belli, değil mi ? Ha, belki olayın motor devriyle alakası vardır. Yani yüksek devir çeviren makine biraz daha yüksek bir değer istiyor olabilir. Eğer öyleyse hiç derdimiz değil zaten; redline 4500'de sonuçta.:hanz:
 
Zaten bugün de aracımız bakıma girdi. Servis yetkilileri kendilerinden emin bir şekilde 5W-30'luk yağ kullanmışlar. 5-40 değil de 5-30 kullanmalarına şaşırdım; ama açıkçası benim de içime sindi. :ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yağ ne marka, bidonu falan gördün mü? Ata'da mı değişiyorsun, kaç para verdin hangi bakıma?