škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vites geçişlerinde çıkan ses ve vites geçişi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dienekes

  • Yeni Skoda Fabia 1.0
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.


Çevrimdışı Anatolia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 221
    • Profili Görüntüle
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anatolia;527511
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler
1.000 bakımı adı altında yapılan işlem genel bir kontroldür; periyodik bakım gibi düşünmeyin. Genel olarak araca bakılır, yağına, suyuna vs.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anatolia;527511
1000 bakımı varmı bizim araçlarda bana öyle bişey söylemediler 1 yıl yada 15.000 Km dediler


Aynen, bende öyle bi bakım duymadım ama yeni araç olduğu için kontrol gibi bi şeydir herhalde.
Bilen biri varsa açıklık getirirse iyi olur konuya, zira 1000 bakım, 3000 bakım vs dolanıyor forumda.


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Aracı 2000 km den sonra servise götürdüm öyle bir kontrolü kesinlikle yok. Her şey yolunda aracına bin 15000 km veya bir yıl sonra görüşürüz dediler, araca bakmaya bile gerek duymadılar. Vites geçişinde ilk başlarda birinci vites şanzımanın yeni olması ve debriyaj balatasının henüz alışmaması sebebiyle devir yüksek iken (yani 3-2-1 şeklinde değişimlerde ve motor fren amaçlandığında) zor geçiyordu. Şu an araç 5000 km ye ulaştı hiç bir viteste hiç bir sıkıntı veya ses yok. Ancak debriyajdan ayağımı sertçe çektiğimde (1-2 ve 2-3.vites geçişinde) sertçe kavrıyor ve tabiri caiz ise şangırtılı bir ses ile geçiyor. Araç yeni olduğundan aksamların birbirine uyumlu çalışması biraz zaman alır endişelenmeyin.


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dienekes;527504
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.
benimde 1 ve 2 ye zor geçiyor daha 716 km de ama zamanla alışır bazen 1 e geçmiyo yani alışcak daha sıfır araç


Çevrimdışı mehmetniyazi61

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 578
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dienekes;527504
Arkadaşlar herkese merhaba

Fabia 3 1.0  aracımı daha yeni aldım. Vites geçişlerinde tıkırtılı bir ses geliyor. Bu normal bir durum mu? Bir de 1. vitese takarken biraz itmem gerekiyor. Diğer viteslerde bir sıkıntı yok ama. Bu durumlar zamanla düzelir mi? Yoksa servise gitmesi gerekli mi? Bu arada daha 1000 bakımı gelmedi.


bende fabia 1.0 kullanıcısıyım ve dediğiniz gibi küçük viteslerde aynı sesleri duydum  ama zamanla gittiğini farkettim demek ki yürür aksamın zamanla uyumlu hale gelmesi gerekiyor. benim km 5.700 cıvarı şuan ses falan yok .


Çevrimdışı LA BEBE

  • Bir Angara Klasiği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 688
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;527527
Aracı 2000 km den sonra servise götürdüm öyle bir kontrolü kesinlikle yok. Her şey yolunda aracına bin 15000 km veya bir yıl sonra görüşürüz dediler, araca bakmaya bile gerek duymadılar. Vites geçişinde ilk başlarda birinci vites şanzımanın yeni olması ve debriyaj balatasının henüz alışmaması sebebiyle devir yüksek iken (yani 3-2-1 şeklinde değişimlerde ve motor fren amaçlandığında) zor geçiyordu. Şu an araç 5000 km ye ulaştı hiç bir viteste hiç bir sıkıntı veya ses yok. Ancak debriyajdan ayağımı sertçe çektiğimde (1-2 ve 2-3.vites geçişinde) sertçe kavrıyor ve tabiri caiz ise şangırtılı bir ses ile geçiyor. Araç yeni olduğundan aksamların birbirine uyumlu çalışması biraz zaman alır endişelenmeyin.


Aynı şıkırtılı sesi bende duyuyorum 1-2 2-3 geçişlerinde. birde geri vitese 2 3 seferde geçirebiliyorum arabayı. daha 500 km de bizimki de alışır inşallah en kısa sürede :)


Çevrimdışı blacksea28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Beni rahatsız eden kalkışta 1400 devirde(turbonun açılma devri) kararsız kalır gibi küt küt vurması, çözüm bulan ya da yaşayan var mı?


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
1.0MPi sahibi arkadaşlarıma tavsiye etmek istediğim bazı noktalar var. Hazır vites konusu açılmışken yazayım;

Aracınızı zorlamayınız ve rodaj süresi geçinceye (yani 1500-2000km oluncaya) kadar araca fazla yüklenmeyiniz. Geçmediği vitesi zorla geçirmeniz, yüksek devirlerde seyahat ediyorsunuz anlamına geliyor. Öncelikle aracın vites geçişlerini 2000dd/dk üzerine çıkartmayarak rodaj devrine kadar motor açmaya uğraşmayın. Rodaj bitiminden sonra da zaten kalın dişlilere sahip olan yük viteslerinde (1 ve 2.vites) vites aralığını aşırı zorlamayın. Daha çok 3 ve 4.viteslerin aralıklarını uzatmak üzere 3'ten 4'e geçişlerde yavaş yavaş 4-5bin dd/dk uzatarak vites değiştirin. Buna alıştıktan sonra 4-5.vites geçişlerini de 3-4bin dd/dk ve üstüne çıkarmak üzere yavaş yavaş süreyi arttırın. Vites düşürmelerinde daha hızlı uyum sağlayacak ve 1.0motordan 1.2 üzerinde bir performans alacağınızı göreceksiniz. Bunun haricinde motor çok sıcak havada zorlanmayı sevmiyor ve rampa tırmanma esnasında giderek düşen devirlerini aynı şekilde yavaş yavaş toplayabiliyor. Bu düşük gelen motor karakteri olduğundan arttırılması mümkün değil ancak 5000km sonrasında aracın tepkileri daha iyileşiyor. Lütfen aracınızın motorunu açmak amacıyla rodaj süresi bitmeden bağırta bağırta ezmeyin ki uzun yıllar aynı performansta, sağından solunda yağ kaçırmayan bir motorunuz olsun. Umarım bu bilgi vites şikayetiyle konuyu açan herkese de yardımcı olmuştur.


Çevrimdışı dienekes

  • Yeni Skoda Fabia 1.0
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;527629
... Geçmediği vitesi zorla geçirmeniz, yüksek devirlerde seyahat ediyorsunuz anlamına geliyor. ...


Benim durumum pek böyle değil. Mesela kasisten geçeceğim. Araç iyice yavaşlamış, ha durdu ha duracak halde. Motoru zorlamamak adına 1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor. Diğer viteslerde vites düşürdüğümde yüksek devirde olmasına rağmen sorun yaşamadım.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;527629
...kalın dişlilere sahip olan yük viteslerinde (1 ve 2.vites) vites aralığını aşırı zorlamayın...
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:
Alıntı yapılan: dienekes;527640
...1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor...
1. vitese takmak için vites kolunu daha da ileriye mi ittirmeniz gerekiyor yoksa 1. vitese geçerken zorlanıyor da kuvvet mi uygulamanız gerekiyor. Bu kısmı tam çözemedim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dienekes;527640
Benim durumum pek böyle değil. Mesela kasisten geçeceğim. Araç iyice yavaşlamış, ha durdu ha duracak halde. Motoru zorlamamak adına 1'e takmak istediğimde vitesi biraz ittirmem gerekiyor. Diğer viteslerde vites düşürdüğümde yüksek devirde olmasına rağmen sorun yaşamadım.

Araba çok yavaşlasa bile boşa aldığınız anda araç rolanti devrine girer ve dönüş hızlanır. Bu sebeple 1.vitese geçerken o dönüşe göre geçmekte zorlanıyor.Çark dişlilerin alışma evresinden kaynaklı bir durum. Ayrıca debriyaj balatası da henüz en kalın halinde. Daha önceki açıklamamda da dediğim gibi 3-2-1 şeklindeki frenlemeden kaynaklanıyor. Araba yeni olduğundan km ilerledikçe düzelecektir. Bende de aynısı mevcuttu.

Bunu anlamak için aracın yol bilgisayarında anlık yakıt/km seyrine bakın. Araç herhangi bir vitesteyken bu şekilde yavaşladığınız ve gaza basmadığınız zaman 1.2-2.0l arası yakıt tüketimi gösterir. Vitesi boşa alırsanız derhal 4.0-5.0l arası bir rakama yükselir.
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2015, 11:52:29 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;527724
1. ve 2. vitesin dişlileri kalın diğerlerininki ince mi oluyor yani?:hmm::blm:
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2015, 12:25:32 Gönderen: Alcanzar »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bu zamana kadar kullandığım tüm manuel vites araçlarda iyice yavaşlamadan 1. vitese almaya çalıştığımda diğer viteslere göre görece daha zor olduğunu söyleyebilirim.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...